Για πρώτη φορά μετά από 23 χρόνια η F1 επιστρέφει στο Μεξικό σε μια ανακαινισμένη έκδοση του αυτοκινητοδρομίου Hermanos Rodriquez στην πόλη του Μεξικό. Η πίστα έχει πάρει το όνομά της από τους πιο διάσημους Μεξικάνους οδηγούς, τους αδερφούς Pedro και Ricardo Rodriquez.
Οι εγκαταστάσεις της πίστας φτιάχτηκαν το 1962 σε ένα δημόσιο πάρκο και αυτή δεν είναι η μόνη ομοιότητα που υπάρχει με την Μόντσα. Υπάρχουν μερικές μεγάλες ευθείες και γρήγορες καμπές που μοιάζουν αρκετά με την έδρα της Pirelli. Η μέση γόμα P Zero White (άσπρο σιρίτι) και η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) επελέγησαν για το πρώτο Μεξικάνικο Grand Prix της σύγχρονης εποχής. Η σημερινή πίστα έχει αλλάξει πολύ διατηρεί όμως πολλά στοιχεία από το χαρακτήρα της παλιάς διαδρομής. Καθώς δεν υπάρχουν πραγματικά δεδομένα από την πίστα η Pirelli βασίστηκε σε προσομοιώσεις υπολογιστών για να προετοιμαστεί για τον αγώνα και να αποφασίσει ποιος συνδυασμός γομών θα είναι ο πιο ταιριαστός.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Είναι πολύ συναρπαστικό για μας ότι ερχόμαστε στο Μεξικό σε μια ολοκαίνουργια πίστα που ταυτόχρονα όμως έχει μεγάλη παράδοση. Υπάρχουν προκλήσεις στην προσπάθεια να επιλέξεις τις κατάλληλες γόμες για μια νέα διαδρομή αλλά χάρη στην τεχνολογία της προσομοίωσης που έχει αναπτυχθεί πολύ στη F1 τα τελευταία χρόνια μπορούμε πλέον να είμαστε ακριβείς. Αναπόφευκτα βέβαια στην πρώτη χρονιά σε μια νέα πίστα είναι σώφρων να κάνεις μια συντηρητική επιλογή. Όπως πάντα έτσι και στο Μεξικό στοχεύουμε σε δυο τουλάχιστον αλλαγές ελαστικών. Είναι βέβαιο πως ο απρόβλεπτος καιρός που επηρεάζει ένα μεγάλο μέρος της Βόρειας Αμερικής θα έχει μεγάλη επίδραση. Η πίστα σχεδιάστηκε για να διευκολύνει τα προσπεράσματα. Οι επιλογές στρατηγικής θα γίνουν πιο ξεκάθαρες μετά τις πολύ σημαντικές ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Σαφώς υπάρχει μια δυναμική για έναν διασκεδαστικό αγώνα καθώς οι οδηγοί θα έχουν την δυνατότητα να κερδίσουν θέσεις κατά τη διάρκειά του».
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:
Η πιο γνωστή στροφή ονομάζεται Peraltada. Είναι μια γρήγορη δεξιά παρατεταμένη (πρόκειται για την τελευταία στροφή πριν την ευθεία των πιτ) αν και σε σχέση με το παρελθόν έχει διατηρηθεί η μισή για λόγους ασφαλείας. Το πρώτο μέρος της Peraltada έχει αντικατασταθεί από ένα τεχνικό κομμάτι σταδίου που μοιάζει με αυτό του Χόκενχάιμ. Η πίστα βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο από κάθε άλλη του προγράμματος. Αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική καθώς οι μηχανικοί είναι υποχρεωμένοι λόγω του πιο αραιού αέρα να δώσουν μεγαλύτερη – από συνήθως – κλίση στις αεροτομές για να πετύχουν συγκεκριμένη αεροδυναμική απόδοση. Επίσης επηρεάζει θετικά την τελική ταχύτητα καθώς είναι μικρότερη η αντίσταση του αέρα. Αναμένεται τα υπερτροφοδοτούμενα μονοθέσια να ξεπερνούν τα 330km/h στην ευθεία των 1.3km.
Ακραία καιρικά φαινόμενα επικρατούν αυτή τη στιγμή σ’ ένα μεγάλο μέρος της Βόρειας Αμερικής. Αυτό καθιστά την πρόβλεψη του καιρού δύσκολη τις επόμενες μέρες. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επικρατούν αντίξοες συνθήκες ως ουρά του τυφώνα Patricia.
Η στρατηγική του νικητή και που κρίθηκε ο προηγούμενος αγώνας
Καθώς ο τελευταίοςς αγώνας στην παλιά πίστα διεξήχθη το 1992 δεν έχει σχέση με το σήμερα. Παραταύτα ο τελευταίος οδηγός που κέρδισε στην πίστα Hermanos Rodriquez με ελαστικά Pirelli ήταν ο Gerhard Berger με Benetton το 1986. O Αυστριακός δεν είχε κάνει αλλαγή ελαστικών. Ήταν η πρώτη νίκη στην καριέρα του Berger αλλά και η πρώτη νίκη στην ιστορία της Benetton από την οποίο προήρθε η σημερινή ομάδα της Lotus.
Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:
1.3 δευτερόλεπτα ανά γύρο κατ’ εκτίμηση.