Για την ετήσια επίσκεψη της Formula 1 στο Red Bull Ring που περιβάλλεται από ένα εκπληκτικό σύμπλεγμα βουνών, επιλέχθηκαν οι τρεις πιο μαλακές γόμες στην γκάμα της Pirelli: μαλακή, πολύ μαλακή και πάρα πολύ μαλακή.
Η πίστα του Σπήλμπεργκ μοιάζει περισσότερο ίσως από άλλες, με ειδική διαδρομή ράλι: Μεγάλες υψομετρικές εναλλαγές και μια συνεχή αλληλουχία γρήγορων και απαιτητικών στροφών. Ο καιρός στην περιοχή είναι πάντοτε απρόβλεπτος. Μολονότι η πίστα επέστρεψε στο ημερολόγιο της F1 το 2014 έχει μακρά ιστορία ως Osterreichring με ρίζες πίσω στο 1969. Αυτό δίνει στη διαδρομή ένα χαρακτήρα «παλιάς σχολής» που είναι αισθητός ακόμη και σήμερα.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ
Τα πρώτα δυο μέρη της πίστας είναι γρήγορα ενώ το τελευταίο είναι αργό και πιο τεχνικό.
Η πίστα δοκιμάζει μια ευρεία γκάμα δυνατοτήτων των ελαστικών όσον αφορά στα πλευρικά αλλά και στα διαμήκη φορτία.
Η φθορά, η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης αλλά και η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, γι’ αυτό και επιλέγηκαν τα πιο μαλακά ελαστικά.
Το να οριστούν τα σημεία φρεναρίσματος είναι κάπως πολύπλοκο καθώς υπάρχει ένα αριθμός στροφών όπου οι οδηγοί φρενάρουν σε ανηφόρα.
Η επιφάνεια του οδοστρώματος γενικώς παρέχει χαμηλή πρόσφυση, έχει χαμηλή τραχύτητα και σε κάποια σημεία υπάρχουν ανομοιομορφίες.
Ένας γύρος στο Σπήλμπεργκ διαρκεί χρονικά, λιγότερο απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη πίστα του πρωταθλήματος. Η πίστα έχει μόνο 9 στροφές και η ακριβής οδήγηση είναι καθοριστική.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
Κίτρινη, μαλακή: Δεν είναι σύνηθες να είναι η πιο σκληρή εκ των τριών γομών. Όντας προεπιλογή μας οι οδηγοί πήραν υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον σετ απ’ αυτή τη γόμα
Κόκκινη, πολύ μαλακή: Επίσης προεπιλογή μας οπότε οι οδηγοί πήραν υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον σετ. Αναμένεται να παίζει σημαντικό ρόλο στον αγώνα.
Μωβ, πάρα πολύ μαλακή: Η πιο δημοφιλής επιλογή με διαφορά, κάποιοι πήραν μέχρι και εννιά σετ (σ.σ: από 13 συνολικά) απ’ αυτή τη γόμα.
ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΠΕΡΥΣΙ:
Η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών αποδείχτηκε κλειδί για τη νίκη μολονότι επηρέασε η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα. Ο Nico Rosberg εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και μετά έβαλε τη μαλακή στον 38ο από 71 γύρους.
Η υψηλότερη θέση τερματισμού με εναλλακτική στρατηγική: Ο Pastor Maldonado που εκκινούσε 10ος (βρέθηκε εκεί γιατί επιβλήθηκαν ποινές σε οδηγούς που είχαν καταταγεί πιο μπροστά) τερμάτισε 7ος . Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και συμπλήρωσε πολλούς γύρους μ’ αυτή.
PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI
«Η Αυστρία είναι μια από τις πιο ατμοσφαιρικές και χαρακτηριστικές διαδρομές του πρωταθλήματος. Απαιτεί πολλά από τα ελαστικά σαν πίστα, τόσο από την μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση όσο και από την απόδοση. Γι’ αυτό το λόγο η πιο δημοφιλής επιλογή είναι η πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό πιθανόν να οδηγήσει σε δυο αλλαγές ελαστικών στον αγώνα, παρότι πέρυσι είχαμε μόνο μια. Παραταύτα ο συγκεκριμένος αγώνας είναι πάντοτε απρόβλεπτος: Πέρυσι εμφανίστηκε αυτοκίνητο ασφαλείας στην αρχή του αγώνα ενώ φέτος έχουν ίδιες πιθανότητες εμφάνισης ο ήλιος και η βροχή. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα θα ταιριάξει καλά με το Red Bull Ring. Eίμαστε σχεδόν σίγουροι ότι θα έχουμε επίτευξη των ταχύτερων γύρων που έχουν γίνει ποτέ στη συγκεκριμένη πίστα με την τωρινή της διαμόρφωση».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;
Έχει στρωθεί νέα άσφαλτος φέτος σε όλη τη διαδρομή αλλά το επίπεδο τραχύτητας δε διαφέρει από το προηγούμενο. Όμως το νέο οδόστρωμα πιθανώς να προσφέρει καλύτερη πρόσφυση, αυτό θα το μετρήσουμε επιτόπου πριν τις δοκιμές.
Η πάρα πολύ μαλακή γόμα εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Αυστρία καθώς φέτος είναι η πρώτη χρονιά που χρησιμοποιείται στο πρωτάθλημα.
Πέρα από άλλους αγώνες αυτοκινήτων στο Σπήλμπεργκ διεξήχθη νωρίτερα φέτος και ο διάσημος αγώνας Red Bull Air Race με ακροβατικά αεροσκάφη στον εναέριο χώρο της εγκατάστασης.
ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ
Οι Ferrari και Renault έχουν κάνει την πιο επιθετική επιλογή με 9 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας.
Οι δυο πρωτοπόροι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος (Rosberg και Hamilton) έχουν κάνει διαφορετική επιλογή σετ ελαστικών.
Η Pirelli συμμετέχει ενεργά στην καμπάνια οδικής ασφάλειας της FIA με μερικές νέες καινοτομίες.
ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:
ΜΩΒ | ΚΟΚΚΙΝΗ | ΚΙΤΡΙΝΗ | ΑΣΠΡΗ | ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ | |
Αυστραλία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Μπαχρέιν | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Κίνα | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ρωσία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ισπανία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Μόντε Κάρλο | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Καναδά | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Αζερμπαϊτζάν | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Αυστρία | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Μεγ. Βρετανία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Ουγγαρία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Γερμανία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Βέλγιο | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ιταλία | |||||
Σιγκαπούρη | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Μαλαισία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Ιαπωνία | Μαλακή | Mέση | Hard |