Δοκιμή: Honda Civic 1,0 129 PS – Η ρηξικέλευθη γενιά του Civic

Έχοντας μπει στη 10η γενιά του, το Civic, μας έρχεται ολοκληρωτικά αλλαγμένο, αλλά και με μια σημαντική καινοτομία για τα δεδομένα της εταιρείας, μιας και ενστερνίζεται τη λογική της υπερτροφοδότησης. Δοκιμάζουμε το 1.0 TURBO VTEC των 129 ίππων.

Είναι γνωστό και στον πλέον άσχετο με την αυτοκίνηση, πως το Honda Civic είναι ένα μοντέλο ορόσημο για την ιαπωνική φίρμα, για το οποίο η Honda έχει επενδύσει πολλά πάνω του. Τώρα ήρθε η ώρα του downsizing και για το ιαπωνικό μικρομεσαίο, με κινητήρα ενός λίτρου, όπου σε συνδυασμό με την τουρμπίνα, προσφέρει ένα αποδοτικό σύνολο 129 ίππων.

Δείτε ακόμη: Ένα πρωϊνό με το Honda Civic Type R στα Μέγαρα

Ο σταρ της υπόθεσης!

Θα ξεκινήσουμε την αναφορά μας από το σημείο εκείνο που συγκεντρώνει και το περισσότερο ενδιαφέρον και φυσικά δεν είναι άλλο από το μοτέρ! Αυτό είναι ολοκαίνουργιο, με κυβισμό 998 κ.εκ., το οποίο συνδυάζεται με τουρμπίνα και τη συνολική απόδοση να φτάνει τα 129 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. Η ροπή αγγίζει τα 200 Nm, διαθέσιμα από τις 1.700 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός με κωδική ονομασία Ρ10Α είναι ο ισχυρότερος στα κυβικά του, όπου και ενσωματώνει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων στην εισαγωγή και εξαγωγή (Dual VTC), όντας η μικρότερη εκδοχή του 2λιτρου κινητήρα του Type R. Πέρα από τα ψυχρά νούμερα, ο κινητήρας είναι ευχάριστος στη πράξη, μιας και τραβάει δυνατά από χαμηλά, ενώ δείχνει πρόθυμος σε όλο το φάσμα στροφών. Αυτό που μαρτυράει την 3κυλινδρη υπόστασή του είναι η τραχύτητα στη λειτουργία του. Οι επιδόσεις του Civic είναι πολύ καλές, αλλά να έχετε υπόψη σας, πως όσο πατάτε γκάζι, θα τσιμπήσει λίγη κατανάλωση παραπάνω.

Αιχμηρή εμφάνιση

Και σε αυτή τη γενιά του το Civic ξεχωρίζει με τη δυναμική και φουτουριστική του εμφάνιση, η οποία μπορεί από κάποιους να χαρακτηριστεί υπερβολική. Αλλά γούστα είναι αυτά! Αναλύοντάς το κομμάτι κομμάτι, στο εμπρός μέρος του Civic, υπάρχει η νέα μάσκα της Honda, στην οποία ξεχωρίζει η μαύρη κεντρική λωρίδα της γρίλιας, η οποία εκτείνεται ανάμεσα στα νέα στενά LED φωτιστικά. Εξίσου ριζοσπαστικό όμως είναι και το πίσω μέρος του, όπου εκεί ξεχωρίζει η διπλή αεροτομή που διαμορφώνεται από την  τμηματική διάσπαση του παρμπρίζ. Ακόμα όμως ένα σημείο αναφοράς είναι και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα, αλλά και τα μαύρα κυψελωτά πλαστικά σαν αεραγωγοί στον «πίσω» προφυλακτήρα. Κερασάκι στη τούρτα, τα έντονα νεύρα του καπό, αλλά και οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών.

Φουτουριστικό εσωτερικό!

Η μοντέρνα σχεδίαση του Civic συνεχίζεται και στην καμπίνα του. Όλο το ταμπλό είναι ενιαίο και κανένα μέρος δεν διαχωρίζεται τμηματικά όπως στις προηγούμενες 2 γενιές. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και τρομερά εντυπωσιακός, όπου μέσω μιας οθόνης 7 ιντσών εμφανίζεται το ψηφιακό ταχύμετρο καθώς και ένα μενού που περιλαμβάνει μια σειρά από ενδείξεις. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, υπάρχει μια οθόνη αφής 7 ιντσών, μέσω της οποίας ελέγχεται το σύστημα πολυμέσων Honda Connect 2 με μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Υψηλού επίπεδου είναι και η ποιότητα κατασκεύης, με τα υλικά που χρησιμοποιούνται να είναι ποιοτικά, ενώ και η συναρμογή και το φινίρισμα είναι σε εξαιρετικό επίπεδο. Στα ίδια επίπεδα βρίσκεται και η πρακτικότητα με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα.

Φαίνεται, αλλά και είναι σπορ!

Όσο σπορτίφ και δυναμικό είναι ο σχεδιασμός του Honda Civic, άλλο τόσο είναι και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Άνετο, ασφαλές και παιχνιδιάρικο όταν του ζητηθεί, το Civic έχει τη δυνατότητα να προσφέρει πολλά σε κάθε τύπο οδηγό. Σε αυτό βέβαια βοηθάει και η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία «χτίστηκε» η 10η γενιά του Civic είναι ελαφρύτερη και κατά 52% πιο άκαμπτη, ενώ ενσωματώνει μια σύγχρονη λύση ανάρτησης με άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Με αυτό το συνδυασμό λοιπόν το Civic είναι ευθύβολο και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο (ακόμα και σε ταχύτητες αυτοφόρου), ενώ σε ταξιδεύει ξεκούραστα, χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και στην ηχομόνωσή του. Σε πιο στιφτερές διαδρομές, ο οδηγός θα εκτιμήσει το κοφτερό σύστημα διεύθυνσης, το οποίο μεταφέρει ανόθευτα τα τεκταινόμενα, βοηθώντας στο έπακρο τον οδηγό να εκμεταλλευτεί κάθε πτυχή του σπορ μικρομεσαίου μοντέλου, μιας και η ανάρτηση προσφέρει άφθονη πρόσφυση με μικρές κλίσεις του αμαξώματος.

Στα καλύτερα του!

Έπειτα από 45 χρόνια καριέρας, το νέο Honda Civic μας προσφέρεται πιο ολοκληρωμένο και πιο ανταγωνιστικό από ποτέ. Με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας πάνω του, είναι σίγουρο πως το νέο Honda Civic ανακατεύει για τα καλά τη τράπουλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, έχοντας όλα τα ατού για να σταθεί δυνατά στο εμπορικό παιχνίδι, δικαιολογώντας την ελαφρώς τσιμπημένη τιμή κτήσης του.

 

(+) Ποιότητα κατασκευής, χώροι, οδική συμπεριφορά, κινητήρας
(-)
 Κατανάλωση υπό πίεση

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ