Μετά την δοκιμή του ηλεκτρικού Corsa, ήρθε η ώρα να οδηγήσουμε την εμπορικότερη έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
VIDEO: WRC – More than Machine
Πωλήσεις αυτοκινήτων: Τα υβριδικά πέρασαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα
Επέστρεψε ο Δακτύλιος : Τα οχήματα που κυκλοφορούν ελεύθερα
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Γνωριμία
Το δημοφιλές μοντέλο που εκπροσωπεί την Opel από το 1982 διανύει την έκτη του γενιά με την βοήθεια της PSA, βασισμένο στην πλατφόρμα CMP. Το αυτοκίνητο, συνεχίζοντας την παράδοση των προκατόχων του, κέρδισε τις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού και είναι ήδη best – seller.
Εξωτερική σχεδίαση
Οι λιτές και οι απλές αλλά δυναμικές γραμμές συνθέτουν ένα όμορφο σύνολο. Η κεκλιμένη πίσω πόρτα δημιουργεί μια σπορτίφ αίσθηση, ενώ ένα από τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου ήταν η μεγάλη πανοραμική οροφή, διαθέσιμη προαιρετικά, που γεμίζει με άπλετο φως το εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Εσωτερικό
Η γερμανική εταιρεία φρόντισε το εσωτερικό με καλής ποιότητας υλικά και συναρμογή. Η απαλή υφή, ιδιαίτερα στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενισχύει την αίσθηση ποιότητας.
Πολύ καλή είναι και η εργονομία της καμπίνας, ενώ τα καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα με σωστή στήριξη του σώματος. Κεντρικά στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας, συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα “Easter Eggs” τα οποία είναι έξυπνα κρυμμένα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπως ο καρχαρίας που εντοπίσαμε κρυμμένο στο κάτω κεντρικό μέρος του ταμπλό, που χρησιμεύει και ως βάση ασύρματης φόρτισης του κινητού.
Ο όλος σχεδιασμός και οι λειτουργίες εστιάζουν γύρω από τον οδηγό με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην χρειάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο.
Κινητήρας
Χωρίς αμφιβολία ο πρωταγωνιστής της δοκιμής είναι ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων στις 5.500 σ.α.λ, με ροπή 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ, η οποία μόνο αμελητέα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ για τους πιο παραδοσιακούς υπάρχει και η επιλογή μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων.
Το συγκεκριμένο μοτέρ θα κλιθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος των πωλήσεων, καθώς βρίσκεται στην μέση των αποδόσεων των διαθεσίμων βενζινοκίνητων συνόλων. Η ισχύς του είναι τόση, όση χρειάζεται ο μέσος οδηγός, για αυτό και είναι το μεγάλο όπλο της Opel που εφοδίασε το αστικό της μοντέλο.
Στον δρόμο
Οι παραπάνω αναφορές προϊδεάζουν ευχάριστα για τα προσόντα του αυτοκινήτου. Ας δούμε λοιπόν πως μεταφράζονται σε πραγματικές συνθήκες.
Στην πόλη βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Άνετο και ευέλικτο, με καλή ορατότητα, δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για ξεκούραστη οδήγηση. Το σαφές σύστημα διεύθυνσης θα εκτιμηθεί από τον κάθε οδηγό. Οι συμπαγείς διαστάσεις του, το καθιστούν ικανό για δύσκολους ελιγμούς εάν χρειαστούν, με απόλυτη ασφάλεια.
Στο επαρχιακό δίκτυο ο οδηγός αντιλαμβάνεται την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Η ρύθμιση της ανάρτησης εστιάζει στην άνεση των επιβατών, προσφέροντας παράλληλα εξαιρετικό κράτημα, ιδιαίτερα σε απότομες στροφές. Πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο, ιδανικό για τέτοιου είδους διαδρομές.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ σταθερό, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Τα συστήματά υποβοήθησης του οδηγού ενισχύουν το αίσθημα της ασφαλείας και είναι αρκετά ξεκούραστο για τους επιβάτες, ακόμα για πολύωρα ταξίδια, χάρη στην σωστή λειτουργία της ανάρτησης.
Γενικά το αυτοκίνητο θα ικανοποιήσει τον μέσο οδηγό καθώς είναι εστιασμένο στην καθημερινή χρήση. Με τρία προγράμματα οδήγησης (Sport, Normal και Eco) αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, ανάλογα την διάθεση και φυσικά για την οικονομία καυσίμου. Τέλος η κατανάλωση ήταν εξαιρετικά χαμηλά, αφού δεν ξεπέρασε τα 5,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Σε ποιους απευθύνεται
Με τον αστικό του χαρακτήρα απευθύνεται σε ανθρώπους που διανύουν καθημερινά αρκετά χιλιόμετρα εντός αστικού ιστού, οι οποίοι χρειάζονται ένα άνετο, ευέλικτο και οικονομικό αυτοκίνητο. Για αυτούς δηλαδή που η αγορά ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας B είναι μονόδρομος.
Συμπέρασμα
Η Opel δούλεψε αρκετά το νέο Corsa, ώστε να φέρει στην αγορά ένα από τα πληρέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας και μάλιστα σε πολύ προσιτή τιμή. Η έκδοση του βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων με απόδοση 100 ίππους, είναι ο, τι χρειάζεται ο μέσος οδηγός για καθημερινή ασφαλή χρήση, χωρίς να νιώθει πως τον προδίδει το αυτοκίνητο, όταν θα χρειαστεί λίγο παραπάνω δύναμη. Για όλους αυτούς τους λόγους είναι μια πολύ καλή επιλογή για όσους αναζητούν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο και αυτό επιβεβαιώνεται από τα υψηλά νούμερα πωλήσεων που έχει πετύχει το νέο Corsa, το οποίο ήδη μπορεί να χαρακτηριστεί Best-Seller.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ | |
Τύπος | Hatchback |
Πόρτες | 5 |
Θέσεις | 5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ (ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ) | |
Κύκλος εντός πόλης | 5.1 l/100 km |
Κύκλος εκτός πόλης | 3.9-4.0 l/100 km |
Μικτός κύκλος | 4.3-4.4 l/100 km |
Εκπομπές CO2 | 99-101 g/km |
Τύπος καυσίμου | Βενζίνη |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα | 10.8 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα | 188 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων | Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος | 10.9 κιλά/Hp, 91.7 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή | 5.3 κιλά/Nm, 188.1 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Ισχύς | 100 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα | 205 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα | Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο του κινητήρα | EB2ADTD |
Κυβισμός κινητήρα | 1199 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων | 3 |
Θέση των κυλίνδρων | σε σειρά |
Βαθμός συμπίεσης | 10.5 |
Σύστημα καυσίμου | Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα | Στροβιλοσυμπιεστής |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα | 3.5 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ | |
Βάρος | 1090 κιλά |
Μέγιστο βάρος | 1645 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο | 555 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών | 309 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων | 44 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) | 1200 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος | 4060 mm |
Μέγιστο Πλάτος | 1960 mm |
Ύψος | 1435 mm |
Μεταξόνιο | 2538 mm |
ΚΙΝΗΣΗ | |
Μετάδοση | Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) | 8 |
Τροχοί | 195/55 R16 |
Τιμές
Oι τιμές του νέου Opel Corsa ξεκινούν από τις 14.600 ευρώ για την ατμοσφαιρική έκδοση του Puretech των 1.2 λίτρων απόδοσης 75 ίππων. Οι τιμές για την έκδοση με τα 100 άλογα και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων ξεκινούν από τα 17.900 ενώ για όσους θέλουν περισσότερη δύναμη, ο ίδιος κινητήρας είναι διαθέσιμος με 130 ίππους με την τιμή να ξεκινάει από τις 19.000 ευρώ. Τέλος από τις 17.100 ευρώ είναι διαθέσιμος ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων απόδοσης 109 ίππων.