Δοκιμή: SEAT Arona 1,5 FR ACT 150 PS

GTi με SUV περιβολή! Αυτή την απάντηση δίναμε σε όσους μας ρωτούσαν τι μοντέλο είναι αυτό που δοκιμάζουμε! Το SEAT Arona εύκολα κατατάσσεται ως το πλέον σπορ μοντέλο των μικρών crossover!

Το Arona, είναι το μικρότερο SUV που διαθέτει η SEAT στη γκάμα της, βασιζόμενο στο επίσης εξαιρετικό Ibiza. Με μια διακριτικά σπορ εμφάνιση, που ελάχιστα προδίδει τον ισχυρό 1,5 TSI κινητήρα των 150 ίππων, (ο οποίος ενσωματώνει και τεχνολογία απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης), και με μια οδική συμπεριφορά που σε προκαλεί να το πιέζεις, το ισπανικό SUV προσφέρει χαμόγελα στους ανήσυχους οδηγούς.

Το ζουμί της υποθέσεως…

… είναι σαφώς ο κινητήρας βενζίνης, χωρητικότητας 1,5 λίτρων, η ισχύς του οποίου μέσω της υπερτροφοδότησης, αγγίζει τους 150 ίππους. Ο 4κύλινδρος κινητήρας ενσωματώνει το σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων σε συνθήκες μειωμένου φορτίου ισχύος έτσι ώστε να καταναλώνει λιγότερο, κάτι που αποτυπώνεται και στην πράξη και ειδικά στην επιλογή Eco του συστήματος οδηγικής παραμετροποίησης.

Όταν όμως ο οδηγός αποφασίζει να σανιδώσει το γκάζι, τότε οι 150 ίπποι κάνουν αισθητή την παρουσία τους, όπως και η ροπή των 250 Nm, η οποία αποδίδεται από τις μόλις 1.500 σ.α.λ.. Γεμάτος κινητήρας από χαμηλά, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις χάρη και στο 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Έτσι, τα πρώτα 100 χλμ/ώρα στο κοντέρ, έρχονται σε 8,3 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ/ώρα. Κι όλα αυτά με μια μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνάει τα 7 λτ./100 χλμ!

Είναι σπορ μεν, αλλά διακριτικό δε!

Aισθητικά, η έκδοση FR του Arona δεν διαφοροποιείται από την πλούσια έκδοση Xcellence στην οποία και βασίζεται. Μικρές πινελιές μόνο δηλώνουν το γρήγορο του θέματος, όπως οι τροχοί των 17 ιντσών (προαιρετικά προσφέρονται και 18 ιντσών). Η εξωτερική σχεδίαση κρίνεται δυναμική, χάρη στις έντονες και καθαρές ακμές του αμαξώματος, ενώ για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν στο πέρασμά τους, η SEAT προσφέρει για το Arona και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Ποιοτική κι εργονομική καμπίνα

H καμπίνα του SEAT Arona είναι όμοια με του νέου Ibiza. Μετάφραση; Ποιότητα, λειτουργικότητα και καθημερινή πρακτικότητα σε ένα πακέτο. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας, όπου στη συναρμογή τους δύσκολα θα βρείτε ψεγάδια.

Highlight, η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών, που έχει εξαιρετική ευκρίνεια και απόκριση, ενώ διαθέτει και μεγάλη συνδεσιμότητα.

Επίσης, οι κόκκινες λεπτομέρειες, η επένδυση δέρματος στο διακοσμητικό του ταμπλό με τις κόκκινες ραφές και τα σπορ καθίσματα (οι πολλαπλές ρυθμίσεις θα σε επιτρέψουν να βρείτε εύκολα τη θέση που σας ταιριάζει) υπογραμμίζουν τον πιο δυναμικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης. Τέλος, οι χώροι είναι άνετοι, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 400 λίτρα.

 

Τι κι αν είναι crossover; Πάει «τάπα»!

Μέγαλο προτέρημα του SEAT Arona είναι η οδική συμπεριφορά του, παρά το crossover παρουσιαστικό του. Οι μηχανικοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά, έχοντας δώσει στο ισπανικό compact SUV άκρως δυναμικά χαρακτηριστικά, τα οποία τα εκτιμάει με το… καλημέρα ο ανήσυχος οδηγός. Σαφέστατα και η ανάρτηση είναι ελαφρώς σφιχτά ρυθμισμένη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα σας κουράσει με το κοπάνημά της. Το Arona πατάει υποδειγματικά στο δρόμο για το μέγεθός του, προβάλλοντας εξαιρετική σταθερότητα και μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού του στο δρόμο, όσο ελάχιστα crossover μπορούν. Έτσι οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες κατά πολύ, με κύριο χαρακτηριστικό την ελεγχόμενη υποστροφή, η οποία εμφανίζεται υπό καθεστώς έντονης πίεσης.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο και σταθερό, με τα φρένα να είναι δυνατά και με καλή αίσθηση στο πεντάλ, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων πέρα από την κλιμάκωση, ικανοποιεί και με την αίσθησή που προσφέρει στον οδηγό του. Μέσω του Drive Profile υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ των οδηγικών προφίλ Comfort, Eco, Sport και Individual.

Κάνει ότι υπόσχεται

Το Arona βάζει για τα καλά τη SEAT στη κατηγορία των compact crossover. Οδηγοκεντρικό κι άκρως ευχάριστο στο δρόμο, το Arona θα αγαπηθεί από μια μεγάλη αγοραστική γκάμα, καθώς κάνει πολλά και μάλιστα σε εξαιρετική τιμή κτήσης, η οποία ορίζεται στα 19.000 ευρώ!

 

(+) Οδική συμπεριφορά, τιμή απόκτησης, λειτουργία κινητήρα

(-) Κατανάλωση υπό πίεση

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ