Δοκιμή: VW Arteon 2,0 TDI DSG 150 PS – Art(e) on Wheels

Κοινοποίησε το άρθρο

Είναι γεγονός πως μερικά αυτοκίνητα φτιάχνονται για να προκαλούν. Δεν ξέρουμε αν οι σχεδιαστές της VW το είχαν βάλει σκοπό για το VW Arteon, αλλά το σίγουρο είναι ότι το κατάφεραν. Ουδείς μένει ασυγκίνητος στο πέρασμα του!

 

To Arteon είναι ουσιαστικά ο αντικαταστάτης του Passat CC (όσο κι αν οι άνθρωποι της VW έχουν κόψει κάθε δεσμό με το CC) κι έρχεται να ταράξει τα νερά της κατηγορία των τετράθυρων κουπέ, όντας όμορφο και τεχνολογικά προηγμένο, απέχοντας ελάχιστα από το concept που είχαν παρουσιάσει οι Γερμανοί στην έκθεση της Γενεύης!

Art&eon

Το όνομα του Arteon προέρχεται από τη σύνθεση των λέξεων art και eon με το τελευταίο να προσδίδει την απαραίτητη πολυτελή χροιά. Το Arteon ξεχωρίζει με την εξαιρετική του σιλουέτα, όπου εξέχον χαρακτηριστικό είναι η τεράστια μάσκα, που εκτείνεται σε όλο σχεδόν το πλάτος του Arteon. Όλο αυτό το δυναμισμό συμπληρώνει η τετράδα των «νεύρων», οι πρησμένοι ώμοι στα οπίσθια του Arteon, η κλίση της οροφής, αλλά και οι χωρίς πλαίσιο πόρτες.

Όμως το Arteon πέρα από την εμφάνιση ξεχωρίζει και λόγω των επιβλητικών του διαστάσεων. Βασίζεται στην MQB πλατφόρμα του ομίλου, με το συνολικό μήκος να αγγίζει τα 4.862 χλστ., το πλάτος τα 1.871 χλστ., ενώ το ύψος του είναι αρκετά χαμηλό μόλις 1.427 χλστ.

Ωδή στη τεχνολογία

Η καμπίνα του Arteon βρίθει τεχνολογίας. Τα πάντα μέσα βασίζονται στην τελευταία λέξη της, όπου αναμφίβολα ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Active Info Display), αλλά και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας, μέσω της οποίας ελέγχεται το σύστημα infotainment τελευταίας γενιάς με κορυφαία συνδεσιμότητα, σύστημα πλοήγησης και δυνατότητα wi-fi hot spot.

Σε ότι αφορά γενικότερα τώρα το εσωτερικό, αυτό είναι κατασκευασμένο από ποιοτικά υλικά με κορυφαία συναρμογή. Οι προσφερόμενοι χώροι είναι υπεράνω κριτικής όπου πέντε ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, όπως και τα μπαγκάζια τους στο πόρτ μπαγκάζ των 563 λίτρων. Εκτός από ευρύχωρη, η καμπίνα του VW Arteon είναι και πρακτική, καθώς έχει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα.

Γνώριμος κινητήρας

Το εντυπωσιακό αμάξωμα του Arteon κινείται από έναν 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 340 Nm ροπής, συνδύαζοντας σβελτάδα με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμός που επιτυγχάνεται και χάρη στο DSG κιβώτιο. Οι 150 ίπποι επιταχύνουν σε 9,1 δλ. το Arteon από στάση έως και τα 100 χλμ/ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.

Το DSG των 7 ταχυτήτων ταιριάζει στο Arteon, όντας άμεσο και ομαλό στις αλλαγές, τόσο στην αυτόματη, όσο και στην σειριακή λειτουργία.

Βράχος στο δρόμο!

Στο δρόμο το VW Arteon κάνει ότι υπόσχεται το πληθωρικό παρουσιαστικό του. Και εξηγιόμαστε ευθύς αμέσως! Όντας φαρδύ, μακρύ και χαμηλό, είναι εντυπωσιακά σταθερό ακόμα και με απαγορευτικές ταχύτητες στο κοντέρ. Εξαιρετική όμως είναι και η ποιότητα κύλισης, όπου σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, οι επιβάτες ταξιδεύουν με εκπληκτική άνεση. Η ανάρτηση πέρα από τη ποιοτική κύλιση προσφέρει άφθονη πρόσφυση, με τις κλίσεις του αμαξώματος ακόμα και υπό πίεση να είναι περιορισμένες, ενώ το τιμόνι με τη σειρά του προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση. Σε γενικές γραμμές το Arteon είναι ένας ιδανικός και ραφιναρισμένος «χιλιομετροφάγος», μεταφέροντας οδηγό κι επιβάτες κυριολεκτικά ατσαλάκωτους.

Προστασία στο έπακρο

Το τελευταίας γενιάς Adaptive Cruise Control σε συνδυασμό με τα συστήματα ελέγχου ακούσιας αλλαγής λωρίδας προσφέρει χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδηγήσης στο Arteon και δυνατότητα αυτόματης στάσης και εκκίνησης στην κίνηση, ενώ σε περίπτωση λιποθυμίας του οδηγού το 2ης γενιάς Emergency Assist όχι μόνο το επιβραδύνει, αλλά σε συνεργασία με το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, το οδηγεί σε στάση με ελεγχόμενες αλλαγές λωρίδων! Επίσης το ACC σε συνεργασία με το GPS, το ραντάρ και τις κάμερες προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με τα όρια, αλλά και τη χάραξη του δρόμου.

Στο δια ταύτα

Το VW Arteon χαίρεσαι να το βλέπεις! Εμφανισακά είναι από τα πλέον εντυπωσιακότερα μοντέλα που θα δει κανείς στο δρόμο του, ενώ φέρει και τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας πάνω του. Η τιμή του (από 44.800 η έκδοση με το DSG κιβώτιο και με το κινητήρα πετρελαίου) το εντάσσει αυτομάτως αντιμέτωπο με premium μοντέλα του ανταγωνισμού (BMW 4 Gran Coupe, Audi A5 & Mercedes CLS) γεγονός που δυσκολεύει αρκετά ως προς την τελική επιλογή. Αναμφίβολα όμως έχει το τρόπο του να γοητεύει και να αιχμαλωτίζει τον υποψήφιο αγοραστή.

 φωτογραφίες: Νώντας Κλεάνθης

(+) Σχεδίαση, χώροι, απόδοση και κατανάλωση κινητήρα

(-) Τιμή