Renault Megane 1,2 TCe ή 1,5 dCi ;

133

Η περίπτωση του Renault Megane, πονοκεφαλιάζει ευχάριστα μιας και ο υποψήφιος αγοραστής έχει να κάνει με ένα ποιοτικό μοντέλο, που διαθέτει προσεγμένη και δυναμική εμφάνιση, η οποία πλαισιώνεται από ένα μπουκέτο τεχνολογιών άνεσης και ασφάλειας. Όμως το κυριότερο ερώτημα που θα κληθεί να απαντήσει ο υποψήφιος αγοραστής είναι με το τι μοτέρ να επιλέξει το Megane του.

Σε ότι αφορά την περίπτωση του βενζινοκινητήρα, εμείς θα αναλύσουμε τον δυνατό αλλά και μικρό σε χωρητικότητα 1,2 TCe, που αποδίδει 130 ίππους. Πραγματικά μια δύσκολη σύγκριση, μιας και τόσο ο κινητήρας βενζίνης 1,2 TCe προσφέρει επιδόσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου, ενώ ο κινητήρας πετρελαίου 1,5 λτ. των 110 ίππων έχει ως αιχμή του δόρατος την χαμηλή κατανάλωση, χωρίς βέβαια να υπολείπεται επιδόσεων.

Σταθερή αξία ο diesel, στο downsized κλίμα της εποχής ο βενζίνης!
Ο κινητήρας βενζίνης που κερδίζει τις εντυπώσεις στη γαλλική φίρμα, είναι ο τούρμπο κινητήρας, ο οποίος έχει χωρητικότητα 1,2 λίτρων. Με το χαμηλό κυβισμό κατορθώνει να ξεφεύγει από το άγρυπνο μάτι της εφορίας, έχει χαμηλά πάγια έξοδα (τέλη & ασφάλιστρα) ενώ η απόδοσή του διόλου ευκαταφρόνητη δεν είναι, μιας και αποδίδει 130 ίππους και 205 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις μόλις 2.000 σ.α.λ. Οι πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει ο εν λόγω κινητήρας, οφείλονται κατά πολύ στην άμεσα διαθέσιμη ροπή από το χαμηλό φάσμα στροφών.
Αν τώρα σας θέλγει η ιδέα να κινείτε το Megane σας από έναν πετρελαιοκινητήρα που θα καταναλώνει μόλις 3,7 λτ./100 χλμ (σύμφωνα με τη Renault), τότε η λύση είναι ο εγνωσμένης αξίας 1,5 dCi diesel κινητήρας της Renault στην έκδοση των 110 ίππων, που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα του γκρουπ, όπου έχει αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις, τόσο λόγω της πολιτισμένης και ήσυχης λειτουργίας του, όσο και από το θετικό τράβηγμα από χαμηλά, χωρίς υστέρηση στην απόκριση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, διακρίνεται και για την οικονομία καυσίμου, ενώ είναι ικανός να κινήσει αξιοπρεπώς το αμάξωμα του νέου Megane, με τις επιδόσεις να χαρακτηρίζονται ανταγωνιστικές για τα δεδομένα της κατηγορίας. Αυτό όμως που κάνει τη διαφορά στο νέο Megane, είτε το επιλέξετε με κινητήρα βενζίνης, είτε πετρελαίου, είναι το σύστημα Multi-Sense το οποίο ρυθμίζει τα προγράμματα οδήγησης, σε ECO, Normal και Sport. Η συνεργασία με το εκάστοτε μοτέρ είναι εξαιρετική, όπου αναλόγως του προγράμματος που θα επιλέξει ο οδηγός θα πάρει και το καλύτερο δυνατό από τον κινητήρα.

Δυναμικό look
Η εξωτερική εμφάνιση του Renault Megane διακρίνεται για τον δυναμισμό της, ο οποίος είναι έκδηλος σε κάθε ακμή του αμαξώματος. Κυρίαρχο στοιχείο στο γαλλικό μικρομεσαίο μοντέλο είναι τα όμορφα φωτιστικά σώματα, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω, όπου ειδικά τη νύχτα δεν χορταίνεις να τα παρατηρείς. Η ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή του νέου Mégane είναι διακριτή τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα. Μπροστά τα LED σχήματος “C” με τρισδιάστατο εφέ καθορίζουν την φωτεινή υπογραφή. Οι εκδόσεις του νέου Mégane που είναι εφοδιασμένες με φωτιστικά σώματα full LED συνδυάζονται με σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεγάλης-μεσαίας σκάλας (τεχνολογία LED Pure Vision).

Τα πίσω φώτα LED με τεχνολογία Edge Light είναι μόνιμα αναμμένα δημιουργώντας μια μοναδική 3διαστατη οριζόντια φωτεινή υπογραφή.
Η μοναδική φωτεινή υπογραφή συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense o οδηγός μπορεί να επιλέξει πέντε διαφορετικούς φωτισμούς που αντιστοιχούν σε αντίστοιχα οδηγικά modes. Η νέα πλατφόρμα πέρα από ένα πιο στιβαρό πλαίσιο, συμβάλλει και στην αύξηση των διαστάσεων, μιας και το νέο Megane συγκριτικά με το προηγούμενο έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 6,4 εκ. (4,36 μέτρα συνολικό μήκος), ενώ και το πλάτος έχει αυξηθεί, αγγίζοντας τα 1,814 μέτρα. Γενικότερα το νέο Renault Megane ξεχωρίζει με τη μυώδη εμφάνιση του, επικεντρώνοντας πολλά βλέμματα στο πέρασμά του.

Upper class εσωτερικό
Εξαιρετική δουλειά έκαναν οι Γάλλοι και στη καμπίνα του Megane, κάνοντας χρήση ποιοτικών υλικών, με πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα. Αναμφίβολα θα εστιάσετε στην μεγάλη οθόνη αφής (8,7 ίντσες), η οποία έχει τοποθετηθεί όχι κατά τα γνωστά, πρότυπα, αλλά κάθετα, δημιουργώντας μια πιο φουτουριστική εικόνα στο εσωτερικό. Από την εν λόγω οθόνη ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, από το infotainment, έως και τον κλιματισμό. Βέβαια θα χρειαστεί μια περίοδο εξοικείωσης μέχρι να μάθετε όλα τα τερτίπια της.


Το νέο Renault Megane προσφέρει μια νέα εμπειρία οδήγησης χάρη στο σύστημα R-Link2, το οποίο λειτουργεί ως το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω μιας κάθετα τοποθετημένες οθόνης 8,7 ιντσών. Παράλληλα μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense ο οδηγός μπορεί να προσωποποιήσει, σύμφωνα με τις επιθυμίες του, τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ μια σειρά εξελιγμένων και φιλικών στη χρήση οδηγικών βοηθημάτων –που συμπεριλαμβάνουν και έγχρωμο Head Up Display- συμβάλουν στις ασφαλέστερες διαδρομές.
Σε ότι αφορά τους χώρους τώρα, τέσσερις επιβάτες θα ταξιδέψουν χωρίς συμβιβασμούς, απολαμβάνοντας την άψογη οδική συμπεριφορά του νέου Renault Megane .


Τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν απόλυτη υποστήριξη στο σώμα με αποτέλεσμα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και αίσθησης, στοιχείο που οφείλεται κυρίως στη χρησιμοποίηση «αφρού» διπλής πυκνότητας στο εσωτερικό τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι σκελετοί των καθισμάτων είναι οι ίδιοι που έχουν χρησιμοποιηθεί στα νέα Espace και Talisman, ενώ η επένδυση τους έχει σαφείς αναφορές σε πολυτελή δερμάτινα προϊόντα και έπιπλα υψηλής σχεδιαστικής αξίας. Τέλος τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα, παρέχουν λειτουργία μασάζ και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη στήριξη της οσφυϊκής μοίρας.

 

Εξαιρετικό στο δρόμο, είτε ως βενζίνη, είτε ως diesel
Το νέο Renault Megane και στην 4η γενιά του προσφέρει εξαιρετική οδική συμπεριφορά, η οποία είναι εστιασμένη στην παροχή αυξημένων επιπέδων άνεσης, χωρίς όμως να θυσιάζονται τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα το οδηγήσετε.
Η ανάρτηση φροντίζει κι αποσβένει αποτελεσματικά κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος, προσφέροντας ξεκούραστα ταξίδια στους επιβαίνοντες, ενώ σε δρόμo με στροφές, το Megane δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις με τα περιθώρια της πρόσφυσης να είναι αυξημένα, ενώ η όλη αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός είναι πολύ καλή.

Η επικοινωνία από το τιμόνι είναι καλή χωρίς να χαρακτηρίζεται κορυφαία, ενώ όπου χρειάζεται αποδεικνύεται και ακριβές ιδιαίτερα στην ρύθμιση Sport του Multi-Sense συστήματος παραμετροποίησης.
Βέβαια, όσο πιο βαθιά πατάτε το γκάζι και ειδικά με τον κινητήρα βενζίνης, υπάρχει κι ο ανάλογος αντίκτυπος στη κατανάλωση, ο οποίος είναι μικρότερος στην περίπτωση του diesel.
Τα φρένα, ανεξάρτητα από τον κινητήρα κι αν επιλέξετε, θα σας ικανοποιήσουν στο έπακρο, μιας και προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση, ενώ είναι και δυνατά και ανθεκτικά στη συνεχή χρήση.

Τελικά τι θα πάρετε;
Δυσκολεύεστε ομολογουμένως να επιλέξετε! Λογικό, μιας και το Renault Megane είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο σε κάθε πτυχή του, όπως και οι δυο κινητήριες εκδόσεις που αναλύσαμε παραπάνω. Ο κινητήρας βενζίνης 1,2 TCe είναι τεχνολογικά προηγμένος συνδυάζοντας επιδόσεις, με λογική κατανάλωση καυσίμου. Στον αντίποδα ο κινητήρας 1,5 dCi, ο οποίος έχει δώσει όλα αυτά τα χρόνια εξαιρετικά δείγματα γραφής, σε όποιο μοντέλο της κοινοπραξίας Renault – Nissan κι αν έχει τοποθετηθεί. Όσο κι αν το πιέζετε, η μέση κατανάλωση θα εντυπωσιάζει το χρήστη με τα χαμηλά νούμερα που θα δείχνει. Από θέμα επιδόσεων μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά κατορθώνει να κινεί σβέλτα το εντυπωσιακό γαλλικό αμάξωμα.
Τον νικητή μεταξύ βενζίνης και diesel δεν θα στον αποκαλύψουμε εμείς. Αυτό επαφίεται στον τελικό αγοραστή, ο οποίος έπειτα από την ανάλυση των αναγκών του θα επιλέξει το μοτέρ που του ταιριάζει καλύτερα.
Το μόνο σίγουρο και για το οποίο είμαστε πεπεισμένοι, είναι ότι θα μείνει ευχαριστημένος από την επιλογή του, είτε για τον κινητήρα βενζίνης, είτε για τον diesel._Γ. Μούζος

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ