Οδηγός αγοράς: Renault Kadjar 1,2 Tce ή 1,5 dCi

Κοινοποίησε το άρθρο

Σαν βγεις στον πηγαιμό… για την αγορά ενός Renault Kadjar, θα πέσεις πάνω σε ένα ευχάριστο δίλλημα. Με τι μοτέρ να το αγοράσω; Δύσκολη απάντηση, μιας και κάθε κινητήρας προσφέρει πολλά και διαφορετικά καλά!

 

Είναι γεγονός πως κανένας κατασκευαστής δεν μπορεί να γυρίσει την πλάτη στην μεγάλη εμπορική επιτυχία που γνωρίζει η κατηγορία των Crossover. Για το λόγο αυτό η Renault, αξιοποιώντας στο έπακρο την συνεργασία και την τεχνογνωσία που έχει προκύψει με την Nissan, έφερε στην αγορά το πρώτο SUV της στην κατηγορία των μικρομεσαίων που ακούει στο όνομα Kadjar.

Το γαλλικό SUV έχει όλα όσα επιθυμεί ο σύγχρονος οδηγός, όπως πληθωρικό παρουσιαστικό, ποιοτικό και σύγχρονο εσωτερικό, αλλά και γκάμα κινητήρων για όλα τα γούστα. Βενζίνη ή diesel όμως;

Σταθερή αξία ο diesel, δυνατός ο βενζίνης

Τις ημέρες που είχαμε στα χέρια μας το Kadjar με τον κινητήρα βενζίνης, δεν προλαβαίναμε να απαντάμε στο ερώτημα απορίας των περισσοτέρων: SUV με 1,2 λίτρων κινητήρας; Γίνεται;

Γίνεται τους λέγαμε κι εμείς, ως άλλοι Παντελίδηδες (sic), αλλά τα βλέμματα δυσπιστίας εξακολουθούσαν να υπάρχουν. Μέχρι που τους κάναμε μια βόλτα και τους δείχναμε και την άδεια κυκλοφορίας για να πειστούν.

Είναι γεγονός πως ο 1,2 TCe κινητήρας που εξοπλίζει τραβάει ικανοποιητικά το μυώδες αμάξωμα του Kadjar, ενώ θα το αγαπήσει κι ο λογιστής σας (εν αντιθέσει με την εφορία) μιας και ο μικρός του κυβισμός, εξασφαλίζει χαμηλά φορολογικά, αλλά και πάγια έξοδα! Η ιπποδύναμη του αγγίζει τους 130 ίππους και η ροπή τα 205 Nm,  με την μετάδοση της κίνησης να γίνεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.

Αυτή είναι η μια επιλογή σας. Αν τώρα θέλετε να ακολουθήσετε την diesel τάση της εποχής κι από αυτό έχει η Renault και μάλιστα έναν γνώριμο κινητήρα που δίνει δείγματα γραφής τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για τον δημοφιλή πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων με απόδοση 110 ίππων και ροπή 260 Nm, διαθέσιμη από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Διαθέτει ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά, πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κροτάλισμα και κραδασμούς και με εργοστασιακή μέση κατανάλωση μόλις 3,8 λτ./100 χλμ, με τις εκπομπές ρύπων να ανέρχονται σε 99 γρ./χλμ.

Κοινοί εσωτερικοί κόσμοι

Είτε επιλέξετε βενζίνη, είτε diesel, αν μη τι άλλο δεν θα απογοητευτείτε από την πολυτελή καμπίνα που διαθέτει το Kadjar. Το αρχικό κλικ θα σας κάνει ο ψηφιακός και πολυθεματικός πίνακας οργάνων, του οποίου οι επιλογές απεικόνισης αλλάζουν από το μενού της οθόνης αφής των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, από την οποία ελέγχεται και το πολύ καλό σύστημα πολυμέσων R-Link2. Ανεξαρτήτως έκδοσης, η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται είναι πολύ καλή, όπως και η συναρμογή μεταξύ τους, αλλά και η προσφερόμενη πρακτικότητα με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Σε ότι αφορά τη θέση οδήγησης τώρα, ο οδηγός κάθεται ψηλά, απολαμβάνοντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, γεγονός που βοηθάει ειδικά στις αστικές μετακινήσεις. Η θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα, μιας και υπάρχει εκτεταμένο εύρος ρυθμίσεων του καθίσματος. Οι χώροι επιβατών είναι πολύ καλοί για την κατηγορία, μιας και θα βολευτούν άνετα 3 επιβάτες στις πίσω θέσεις, όπως και οι αποσκευές τους, με το διαθέσιμο χώρο αποσκευών των 472 λίτρων.

Κοινή συνισταμένη, η άνεση!

Το Renault Kadjar, ανεξαρτήτως εκδόσεως ξεχωρίζει στο δρόμο για την άνεση που προσφέρει. Το γαλλικό SUV χτίστηκε πάνω στην πλατφόρμα CMF/CD (όμοια με του Qashqai) με την ανάρτηση του να αποτελείται από γόνατα ΜακΦερσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Συνδυασμός που εξασφαλίζει σταθερό πάτημα, αλλά και πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με αποτελεσματική απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι κοινά τόσο για τον πετρελαιοκινητήρα, όσο και τον βενζινοκινητήρα. Από εκεί και έπειτα το κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς μεταβάλλεται σύμφωνα με τον τρόπο λειτουργίας των κινητήρων. Τι εννοούμε με αυτό; Ότι πολύ απλά με τον βενζίνης μπορείτε να διατηρείτε έναν υψηλό ρυθμό περιστροφής του κινητήρα, εφαρμόζοντας ένα πιο επιθετικό στιλ οδήγησης, εν αντιθέσει με τον diesel, που η πλούσια ροπή του σας επιτρέπει να κινείσθε και με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο, πηγαίνοντας βέβαια και πάλι σβέλτα. Σε κάθε περίπτωση η ανάρτηση προσφέρει πλούσια πρόσφυση, με τις κλίσεις στις στροφές παρότι δηλώνουν παρούσες, εν τούτοις δεν τρομάζουν, μιας και το Kadjar είναι σταθερό στη πορεία που χαράζει ο οδηγός.

Το τιμόνι, συγκριτικά με το παρελθόν της Renault στην εν λόγω κατηγορία, έχει βελτιωθεί κατά πολύ, προσφέροντας ικανοποιητική πληροφόρηση στον οδηγό.

Βέβαια, όσο πιο επιμένετε στο γκάζι υπάρχει κι ο ανάλογος αντίκτυπος στη κατανάλωση, ο οποίος σαφώς είναι μικρότερος στην περίπτωση του diesel.

Tough choice!

Ειλικρινά, τέτοιου είδους αγοραστικά θέματα που ο αναγνώστης αγωνιά για να διαβάσει το τελικό συμπέρασμα και την επιλογή του συντάκτη για το ένα ή το άλλο μοτέρ είναι αρκετά δύσκολα! Γιατί; Μα γιατί πολύ απλά (όπως κι όλα τα πράγματα στη ζωή άλλωστε) η επιλογή δεν είναι ή άσπρο ή μαύρο! Ή κινητήρας βενζίνης ή diesel.

Εδώ η τελική επιλογή εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που άπτονται της επιθυμίας και των θέλω του τελικού αγοραστή. Ας τα πάρουμε από την αρχή προσπαθώντας να λύσουμε την συγκεκριμένη αγοραστική εξίσωση.

Η μια σταθερά που έχουμε, είναι πως το Renault Kadjar θα το ευχαριστηθείτε σε κάθε είδους διαδρομή, όποιο μοτέρ κι αν επιλέξετε, τόσο με την άνεση, όσο και με την ασφάλεια που παρέχει! Έχοντας λοιπόν ως βάση αυτό, ας αναλύσουμε περαιτέρω τα των κινητήρων.

Ο κινητήρας βενζίνης 1,2 TCe με τους 130 ίππους του, διαθέτει όλη τη φρέσκια τεχνολογία της εποχής μας, προσφέροντας επιδόσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου. «Αντίπαλος» του, η γνώριμη ποσότητα κι ο εγνωσμένης αξίας κινητήρας 1,5 dCi, που έχει ενθουσιάσει τον αυτοκινητιστικό τύπο με τα προτερήματά του, με το κυριότερο να είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, σε συνδυασμό με σβέλτες επιδόσεις.

Ποιος κινητήρας κερδίζει την ιδιότυπη αυτή κόντρα; Μα αυτός που θέλετε εσείς! Αυτός που θα κερδίσει την προτίμησή σας και θα ικανοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις καθημερινές σας ανάγκες, αλλά και θα είναι ταυτόσημος με το στιλ οδήγησής σας!