Σχεδόν 40 χρόνια, από τότε που σταμάτησε η παραγωγή της 912 Ε, η Porsche επανήλθε στους τετρακύλινδρους boxer κινητήρες με την 718 Boxster, ένα roadster, με τον κινητήρα στο κέντρο, που διακρίνεται για την sport συμπεριφορά του στο δρόμο, την αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, και την εξαιρετική “συνεργασία”, πλαισίου και μηχανικών μερών.
Αυτό δεν γίνεται χωρίς τεχνολογία αιχμής. Για παράδειγμα, το γρήγορο και άμεσο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, είναι ηλεκτρομηχανικό, και βασίζεται σε μεγάλο μέρος, στο αντίστοιχο της κορυφαίας 918 Spyder.
Με την ανανέωση της τελευταίας γενιάς και έπειτα από δύο δεκαετίες από την παρουσίαση της πρώτης Boxster με κωδικό «986», οι άνθρωποι της Porsche στη Στουτγάρδη αποφάσισαν πλέον να αλλάξουν ακόμη και το όνομά της σε 718 Boxster.
Το θεωρούν κάτι ως ένα φόρο τιμής στα 4κύλινδρα αγωνιστικά των δεκαετιών του ’50 και ’60 με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Η νέα 718 Boxster είναι η πρώτη Porsche στην ιστορία με 4κύλινδρο turbo κινητήρα, όπως και η θρυλική, αλλά αγωνιστική, 718 του παρελθόντος της οποίας το όνομα δανείζεται.
Ο επίπεδος κινητήρας των 2.000 κ.εκ. αποδίδει 300 PS και 380 Nm μέγιστης ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.950 rpm έως 4.500 rpm. Αυτό σημαίνει ότι η νέα Boxster είναι κατά 35 ίππους και 100 Nm πιο ισχυρή από την ατμοσφαιρική των 2,7 λίτρων που αντικαθιστά . Όταν ο κινητήρας συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK και το πακέτο «Sport Chrono package», η βασική 718 Boxster πραγματοποιεί το 0-100 km/h σε 4.7 s, δηλαδή κατά 0,8 s ταχύτερα σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 275 km/h.
Η εμφάνιση της 718 Boxster διαφέρει ριζικά σε σχέση με την προηγούμενη Boxster, ενσωματώνοντας νέα σχεδιαστικά στοιχεία που της προσδίδουν περισσότερη δυναμική συνολικά, εικόνα. Στο εμπρός τμήμα τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα του προφυλακτήρα εντείνουν τον δυναμισμό της 718 Boxster, ενώ στα πλαϊνά της έχουν παραμείνει, αλλά έχουν διαφοροποιηθεί αισθητικά οι αεραγωγοί πίσω από τις πόρτες. Το πίσω μέρος είναι και εκείνο ριζικά διαφοροποιημένο, με τα δύο όμορφα φωτιστικά σώματα να ενώνονται κατά κάποιο τρόπο με τη νέα φάσα που εκτείνεται εγκάρσια εκεί, ενώ στο κέντρο του προφυλακτήρα την δυναμική τονίζουν ο όμορφος διαχύτης και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης.
Στο εσωτερικό διακρίνεις αρκετές αλλαγές σε σχέση με το αντίστοιχο της προηγούμενης γενιάς, προβάλλοντας πολύ καλά επίπεδα ποιότητας με σπορ και πολυτελή διάκοσμο. Νέα στοιχεία αποτελούν η σχεδίαση των αεραγωγών που είναι πλέον στρογγυλοί, η τοποθέτηση του ρολόι χρονογράφου Sport Chrono ψηλά στην κονσόλα και η αλλαγή στις θέσεις κάποιων διακοπτών στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Ο πίνακας οργάνων και το νέο τιμόνι έχουν πιο σπορ αισθητική ενώ τέλος, το σύστημα infotainment (Porsche Comunnication Management) έχει περάσει και στην 718 Boxster και διαθέτει περισσότερες λειτουργίες και δυνατότητες.
Η Porsche 718 Boxster έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές έτσι ώστε να βελτιστοποιηθεί ακόμα περισσότερο η οδική της συμπεριφορά παραμένοντας άμεση στις αντιδράσεις της αλλά προσφέροντας ακόμα καλύτερη οδηγική αίσθηση. Οι αλλαγές αυτές εστιάζονται στη νέα ανάρτηση και το νέο σύστημα διεύθυνσης ηλεκτρικής υποβοήθησης. Η προαιρετική ανάρτηση Porsche Active Suspension Management (PASM) δίνει και σε αυτή την γενιά το δικό της στίγμα στην διαμόρφωση της απαράμιλλα σπορ οδικής συμπεριφοράς της. Μέσω εκείνης ο οδηγός για πρώτη φόρα στην Boxster μπορεί να αυξομειώσει το ύψος και την σκληρότητά της ανάλογα με τις ανάγκες του, μέσα από τις 4 επιλογές που του προσφέρει ο μοχλοδιακόπτης στο εσωτερικό του (Normal, Sport, Sport Plus, Individual).
{gallery}dokimes/718_boxster{/gallery}
Φωτογραφίες: gpimages – Γ. Παπαδόπουλος