Δοκιμή: Peugeot 308 1,6 BlueHDi EAT6

Κοινοποίησε το άρθρο

Το 308 από την αρχή της καριέρας του, έχει τραβήξει το ενδιαφέρον του κόσμου της αυτοκίνησης, όντας και αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2014. Εμείς το δοκιμάζουμε με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

 DSC 9035

Γενικότερα, η Peugeot για το 308 έχει ακολουθήσει τη minimal λογική τόσο στην εξωτερική, όσο και στην σχεδίαση του εσωτερικού του μικρομεσαίου μοντέλου της. Το αποτέλεσμα είναι άκρως θελκτικό, ειδικότερα όταν το γαλλικό μικρομεσαίο εξοπλίζεται με τον πολύ καλό diesel κινητήρα των 120 ίππων. Κερασάκι στη τούρτα για το μοντέλο της δοκιμής μας, το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6!

Αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό!

Το Peugeot 308 είναι ένα από τα πλέον καλαίσθητα σχεδιαστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας συνδυάζοντας περίτεχνα τον δυναμισμό με την εκλεπτυσμένη αισθητική. Το εμπρός μέρος είναι κομψό και σύγχρονο σχεδιαστικά, με τα LED φώτα ημέρας να τραβάνε το βλέμμα, όπως και τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά του αμαξώματος, τα οποία προσδίδουν έναν σπορ χαρακτήρα. Το πίσω μέρος είναι εξίσου όμορφο, με τα καλαίσθητα φωτιστικά σώματα. Γενικότερα όμως οι Γάλλοι σχεδιαστές έκαναν εξαιρετική δουλειά, δημιουργώντας από τα πλέον όμορφα μικρομεσαία της αγοράς.

DSC 8988

High tech εσωτερικό και άνετο!

Με το που κάτσετε στο κάθισμα του οδηγού θα εντυπωσιαστείτε από την έλλειψη διακοπτών στην κεντρική κονσόλα, μιας και όλα ελέγχονται από την μεγάλη οθόνη αφής των 9,7 ιντσών, η οποία βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Όλα αυτά στο πλαίσιο της λογικής i-Cockpit (το είχαμε πρωτο-συναντήσει στο Peugeot 208) όπως και το τιμόνι μικρής διαμέτρου, ενώ κι ο όμορφος πίνακας οργάνων (το ανάποδο στροφόμετρο θα σας μπερδέψει στην αρχή, αλλά μετά έχει το γούστο του) βρίσκεται ψηλά. Κατασκευαστικά ψεγάδια δεν θα βρείτε, μιας και η ποιότητα κατασκευής, αλλά και το φινίρισμα είναι πολύ καλά. Σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών, 4 επιβάτες θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, με το χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 420 λίτρα.

Κινητήρας – κιβώτιο σε πλήρη συνεργασία

Ο κινητήρας BlueHDi της Peugeot αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής με αποτέλεσμα να αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς κινητήρες πετρελαίου στα κυβικά του. Κάτι που φαίνεται και σε πραγματικές συνθήκες, με τον κινητήρα να τραβάει ευχάριστα, από το χαμηλό φάσμα στροφών, προσδίδοντας πολύ καλές επιδόσεις στο γαλλικό μοντέλο. Το 0-100 χλμ/ώρα, ολοκληρώνεται σε 9,6 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 196 χλμ/ώρα. Αρωγός στο τομέα των επιδόσεων είναι και το καλό-ρυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6), το οποίο είναι κατασκευασμένο από την Aisin. Διαθέτει λειτουργία Quickshift που συνδυάζεται με τρία προεπιλεγμένα προγράμματα λειτουργίας (Normal-Sport-Winter), όντας αρκετά άμεσο, ακόμα και στη λειτουργία «Normal». Παρά τις ικανοποιητικές επιδόσεις που προσφέρει ο εν λόγω κινητήρας, ξεχωρίζει και για την λογική κατανάλωση καυσίμου, η οποία δεν ξεπερνάει τα 5,5 λτ./100 χλμ σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

DSC 8983

Γαλλικό κράτημα και άνεση

Σε κάθε είδους διαδρομή που θα αποφασίσει ο οδηγός να κινηθεί, το Peugeot 308 ξεχωρίζει! Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, με την ανάρτηση να αποσβένει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, προσφέροντας και εξαιρετικό κράτημα, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι λογικές, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο αυτοκινητόδρομος δεν αποτελεί πρόβλημα για το 308, «καταπίνοντας» χιλιόμετρα για πλάκα, όμως και ένα επαρχιακό δίκτυο είναι βούτυρο στο ψωμί του 308, όπου αν ο οδηγός το «έχει» θα διασκεδάσει και αρκετά. Το μικρών διαστάσεων τιμόνι συμβάλει στο fun to drive, ενώ μεταφέρει κι επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό. Τα φρένα είναι κι αυτά πολύ καλά, όντας δυνατά κι ακούραστα, ενώ και η αίσθηση από το πεντάλ είναι αυτή που πρέπει.

Το fun to drive μικρομεσαίο!

Το Peugeot 308 κάθε άλλο παρά το κλασικό οικογενειακό αυτοκίνητο είναι. Μπορεί να ανήκει στην μικρομεσαία κατηγορία, εν τούτοις όμως μπορεί να προσφέρει την οδηγική απόλαυση που ζητάει ο ανήσυχος οδηγός (τηρουμένων βέβαια των αναλογιών ισχύος και ροπής βέβαια), ακόμα και με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Κάνει όλα τα παραπάνω καλύπτοντας τις ανάγκες μιας οικογένειας, προσφέροντας, άνεση, χώρους και ποιότητα. _ Γ. Μούζος

(+): Kινητήρας-επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, αίσθηση τιμονιού, τεχνολογία

– Περιορισμένοι χώροι για μικροαντικείμενα

{gallery}dokimes/308_bluehdi{/gallery}