Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε το εντυπωσιακό Renault Megane, με τον downsized κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων και των 130 ίππων. Προσφέρει άνεση, εμφάνιση, και αξιόλογες επιδόσεις.
Το Renault Megane, προ μερικών μηνών μπήκε αισίως στην 4η γενιά του, όντας ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο σε όλα του. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF της εταιρείας (ίδια με αυτή που πατάει και το Kadjar), προσφέροντας μεγαλύτερες διαστάσεις για τους επιβάτες, αλλά και μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά.
Δυναμικό look
Η εξωτερική εμφάνιση του Megane διακρίνεται για τον δυναμισμό της, ο οποίος είναι έκδηλος σε κάθε ακμή του αμαξώματος. Κυρίαρχο στοιχείο στο γαλλικό μικρομεσαίο μοντέλο είναι τα όμορφα φωτιστικά σώματα, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω, όπου ειδικά τη νύχτα δεν χορταίνεις να τα παρατηρείς. Η νέα πλατφόρμα πέρα από ένα πιο στιβαρό πλαίσιο, συμβάλλει και στην αύξηση των διαστάσεων, μιας και το νέο Megane συγκριτικά με το προηγούμενο έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 6,4 εκ. (4,36 μέτρα συνολικό μήκος), ενώ και το πλάτος έχει αυξηθεί, αγγίζοντας τα 1,814 μέτρα. Γενικότερα το νέο Megane ξεχωρίζει με τη μυώδη εμφάνιση του, επικεντρώνοντας πολλά βλέμματα στο πέρασμά του.
Downsized, αλλά δυνατό μοτέρ!
Το εντυπωσιακό Renault Megane, στην έκδοση της δοκιμής μας κινείται από έναν τούρμπο κινητήρα μικρού κυβισμού, 1,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 205 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις μόλις 2.000 σ.α.λ. Η άμεσα διαθέσιμη ροπή και μάλιστα από το τόσο χαμηλό φάσμα στροφών, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο γαλλικό μικρομεσαίο κι έντονη σπιρτάδα. Αυτό όμως που κάνει τη διαφορά στο νέο Megane είναι το σύστημα Multi-Sense το οποίο ρυθμίζει τα προγράμματα οδήγησης, σε ECO, Normal και Sport. Η συνεργασία με τον downsized τούρμπο κινητήρα βενζίνης είναι εξαιρετική, όπου αναλόγως του προγράμματος που θα επιλέξει ο οδηγός θα πάρει και το καλύτερο δυνατό από τον κινητήρα.
Στην επιλογή Eco όλα γίνονται πιο ράθυμα με πιο ήπια απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού ενώ στη Sport o κινητήρας γίνεται πιο άμεσος, ενώ τονίζεται και ελαφρώς η χροιά του, με το ξεφύσημα του τούρμπο να «πωρώνει» τους πιο petrolhead οδηγούς.
Upper class εσωτερικό
Εξαιρετική δουλειά έκαναν οι Γάλλοι και στη καμπίνα του Megane, κάνοντας χρήση ποιοτικών υλικών, με πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα. Αναμφίβολα θα εστιάσετε στην μεγάλη οθόνη αφής (8,7 ίντσες), η οποία έχει τοποθετηθεί όχι κατά τα γνωστά, πρότυπα, αλλά κάθετα, δημιουργώντας μια πιο φουτουριστική εικόνα στο εσωτερικό. Από την εν λόγω οθόνη ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, από το infotainment, έως και τον κλιματισμό. Βέβαια θα χρειαστεί μια περίοδο εξοικείωσης μέχρι να μάθετε όλα τα τερτίπια της. Σε ότι αφορά τους χώρους τώρα, τέσσερις επιβάτες θα ταξιδέψουν χωρίς συμβιβασμούς, απολαμβάνοντας την άψογη οδική συμπεριφορά του νέου Megane.
Συνεχίζοντας την παράδοση της γαλλικής σχολής
Με το καλημέρα, γίνεται αντιληπτό το πόσο καλά τα πηγαίνει το Megane σε κάθε είδους διαδρομή, συνεχίζοντας την παράδοση που το ήθελε να έχει μια εξαιρετική φήμη στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το νέο Megane συνεχίζει να προσφέρει ένα εξαιρετικό «πάτημα» σε κάθε είδους διαδρομή. Η ανάρτηση φροντίζει να λειάνει κάθε κακοτεχνία, προσφέροντας ξεκούραστα ταξίδια στους επιβαίνοντες. Βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική του, κάτι που συμβάλλει στην ακόμα καλύτερη ηχομόνωση, ενώ και η ποιότητα κύλισης είναι υπεράνω κριτικής και μόνο σε μερικές έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα ταράξει την ηρεμία σας. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport το Megane γίνεται πιο δραστήριο, βάζοντας τον οδηγό στη πρίζα για πιο… στριφτερή οδήγηση, αλλά θα πρέπει να έχετε υπόψη σας πως όσο πατάτε γκάζι η κατανάλωση ανεβαίνει.
Σε δρόμο με στροφές γίνεται ένα απολαυστικό μοντέλο, με την ανάρτηση να δουλεύει εξαιρετικά σε κάθε περίσταση. Θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε τόσο από τα δυνατά φρένα, όσο και από το τιμόνι (αν είχε λίγη περισσότερη πληροφόρηση δεν θα μας χάλαγε καθόλου), ενώ εξαιρετική ήταν και η θέση οδήγησης. Σε γενικές γραμμές, το Megane προσφέρει όμορφες εμπειρίες πίσω από το τιμόνι του, κατορθώνοντας να κερδίσει και τον πιο απαιτητικό οδηγό.
Αξίζει τα λεφτά του!
To νέο Megane είναι ένα μοντέλο που προσφέρει πολλά σε ένα πακέτο. Εμφάνιση, άνεση, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά και ένα φορολογικά «αόρατο» μοτέρ που προσφέρει καλές επιδόσεις στο εντυπωσιακό γαλλικό μοντέλο. Συν, σε όλα τα παραπάνω, ο πλούσιος εξοπλισμός (στην έκδοση των 130 ίππων ξεκινά από το επίπεδο Dynamic και μεταξύ άλλων διαθέτει ζάντες 17 ιντσών, κλιματισμό δύο ζωνών, είσοδο χωρίς κλειδί και φυσικά το infotainment με την οθόνη των 8,7 ιντσών), που ολοκληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το γαλλικό μικρομεσαίο._ Γ. Μούζος
(+) Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις
(-) Κατανάλωση υπό πίεση