Δοκιμή: Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake 7G-DCT

Κοινοποίησε το άρθρο

H Mercedes-Benz CLA Shooting Brake αποδεικνύεται ένα ενθουσιώδες, πρακτικό και εναλλακτικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

“Εναλλακτικό” σίγουρα είναι η πιο κατάλληλη λέξη για να την περιγράψεις. Είναι ένα “μικρό” estate που φέρνει σε κουπέ και είναι της οικογένειας CLA test opinionclashootingbrakeπου αντικατέστησε την A-class. Είναι λοιπόν αυτό το περίεργο “πάντρεμα” και πετυχημένο επί της ουσίας;

Σαφώς, στον τομέα της εξωτερικής εμφάνισης η CLA Shooting Brake, γυρνάει τα κεφάλια στο πέρασμα της… Τουλάχιστον αυτό εμείς εισπράξαμε στους δρόμους που κυκλοφορούσαμε καθόλη την διάρκεια της συμβίωσης μας με αυτή. Όπως η μεγαλύτερη CLS Shooting Brake, είναι ντελικάτη με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τα υπόλοιπα στέισον της αγοράς που ακολουθούν μια πιο τετράγωνη σχεδίαση. Είναι μια φρέσκια ιδέα που αρέσει αλλά έχει και κάποιο κόστος. Κόστος όσο αφορά των χώρο αποσκευών ο οποίος είναι αρκετά βαθύς και φαρδύς και σαφώς θα φιλοξενήσει αποσκευές 4 ανθρώπων ή τα καθημερινά τους ψώνια με άνεση, αλλά θα σας δυσκολέψει στην μεταφορών σταθερών αντικειμένων όπως χαρτοκιβώτια κ.ά. Μεγάλο ατού επίσης είναι και ο “κρυφός” χώρος κάτω από το πάτωμα.
Δεν υπάρχουν ερωτηματικά όσο αφορά το εσωτερικό και την ποιότητα του. Η CLA Shooting Brake δείχνει και είναι ένα premium προϊόν με υψηλό επίπεδο τόσο στα υλικά όσο και στην συναρμογή τους. Η οθόνη 7 ιντσών που θυμίζει tablet δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και το στρόγγυλο μπουτόν εκεί που συνήθως είναι ο επιλογέας ταχυτήτων ρυθμίζει όλες τις λειτουργίες ενώ σας συνδέει και με τα πολυμέσα.

DSC 0426

Σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας η CLA Shooting Brake έχει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Είναι αρκετά ζυγισμένη με το τιμόνι να είναι ακριβές και γρήγορο ενώ και τα φρένα είναι αποτελεσματικά. Δύσκολα συναντάμε μικρό station με το πάτημα και την αίσθηση στην οδήγηση που προσφέρει η CLA Shooting Brake. Εδώ να προσθέσουμε ότι το αυτοκίνητο δοκιμής που είχαμε στην διάθεση μας διέθετε 18άρες ζάντες και σε συνδυασμό με τις σφιχτές αναρτήσεις είχε ως αποτέλεσμα μια πιο ξερή αντιμετώπιση των εγκάρσιων ανωμαλιών που υπάρχουν εν αφθονία στους δρόμους ειδικά των πόλεων .

DSC 0550

Η “καρδιά” του αυτοκινήτου της δοκιμής ήταν ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.596 κ.εκ. με τους 156 ίππους, που συνεργαζόταν με το (έξτρα) κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Το αυτοκίνητο δεν έχει χαρακτήρα σπορτίφ για να έχει εκρηκτικές επιδόσεις. Ειδικά στα χαμηλά εμφανίζει μια στέρηση. Αυτό δεν οφείλεται στα 30 κιλά παραπάνω της έκδοσης έναντι της 4θυρης όμως ο κινητήρας διαθέτει καλή απόκριση και είναι ελαστικός. Το κιβώτιο των 7 σχέσεων συνεργάζεται άψογα με το κινητήριο σύνολο, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται άμεσα και προοδευτικά. Στον δρόμο θα σας ανταμείψει με την ποιότητα κύλισης και τα αυξημένα επίπεδα ηχομόνωσης της καμπίνας.

Η τιμή του αυτοκινήτου διαμορφώνεται από τα 34.000 ευρώ. Μπορεί σε πρώτη ανάγνωση το νούμερο να δείχνει υψηλό για ένα station αλλά όπως είπαμε δεν αγοράζετε ένα station.

DSC 0424

Είναι λοιπόν αυτό το περίεργο “πάντρεμα” και πετυχημένο επί της ουσίας; Ναι θα δηλώσουμε εμείς και εξηγούμε. Η Mercedes-Benz δεν ονόμασε απλά το μοντέλο της, Shooting Brake, για λόγους μάρκετινγκ, για να διαφοροποιηθεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Άλλωστε ποιον ανταγωνισμό σε αυτό το επίπεδο; Πραγματικά κατάφερε να προσδώσει άλλη έννοια στην κατηγορία των station προσθέτοντας αρκετή δόση coupe και σπορ πινελιές σε ένα τελικό σύνολο που γυρνάει τα κεφάλια στο πέρασμα του.