Δοκιμή: Toyota Corolla 1.4 D-4D

Κοινοποίησε το άρθρο

Όταν δοκιμάζεις ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί 48 χρόνια, έχει 11 γενιές μοντέλων και περισσότερες από 40 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως τότε σ’αρέσει δεν σ’αρέσει πρέπει τουλάχιστον να το σεβαστείς.

Ευτυχώς όσο αφορά στην Toyota Corolla οι λίγοι να σου αρέσει είναι πολύ περισσότεροι από το βαρύ όνομα και παρελθόν που φέρει. Και αν τα τελευταία χρόνια έχει λίγο… παραμεριστεί εξαιτίας του αδερφού hatchback, του Auris, το οποίο έχει επωμιστεί το βάρος των μαζικών πωλήσεων, αυτό δε σημαίνει ότι έχει παραμεληθεί, κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα με την τελευταία γενιά της, που είχαμε για δοκιμή.

Σχεδιαστικά όχι δεν είναι ένα sedan Αuris, όπως μπορεί εύκολα κάποιος να πει λανθασμένα. Οι άνθρωποι της Toyota θέλουν και πετυχαίνουν να διαχωρίσουν τα δύο μοντέλα και έχουν προσδώσει στο κάθε ένα το δικό του χαρακτήρα. Για παράδειγμα το μπροστινό μέρος δεν ακολουθεί πιστά την νέα εταιρική ταυτότητα, που είδαμε στο Auris, αλλά αποτελεί μια παραλλαγή της. H χρωμιωμένη μάσκα εκτείνεται μέσα στα μεγάλα φωτιστικά σώματα (που διαθέτουν στάνταρ LED ημέρας) δημιουργώντας ένα σώμα φτάνοντας ουσιαστικά μέχρι τα φτερά. Ο προφυλακτήρας διαθέτει κάθετες και έντονες γραμμές, χαρίζοντας του παραδόξως ένα πιο δυναμικό αποτέλεσμα. Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι μόλις Cd 0,274, μικρότερος κατά 0,02 σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το νούμερο αυτό επιτεύχθηκε, εκτός από τον μελετημένο σχεδιασμό του αμαξώματος και με την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει και κάτω από αυτό, με νέες ποδιές και καλύμματα στο πάτωμα του Corolla.

DSC 0367

Προχωρώντας προς τα πίσω ο σχεδιασμός γίνεται πιο συντηρητικός και συμβατικός, έχοντας υιοθετηθεί πιο απαλές και καθαρές γραμμές. Το προφίλ του αμαξώματος και μέχρι τη μεσαία κολόνα θυμίζει πολύ Auris, ενώ το τελείωμα της ουράς είναι πιο ανασηκωμένο και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα ενώνονται μέσω μιας χρωμιωμένης φάσας, ενώ όμορφο και κάτι διαφορετικό δίνει η κυρτότητα του πίσω κρυστάλλου.

Στο εσωτερικό, δεν θα εκπλαγείς καθώς δείχνει αρκετά γνώριμο με την κονσόλα να έχει περάσει αυτούσια από το Auris, κάτι που μόνο συν προσθέτει στην γενική εικόνα της Corolla. Τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας αναβαθμίζοντας το σύνολο. Πάντως θα θέλαμε πιο τολμηρές λύσεις στην σχεδίαση του ταμπλώ καθώς δείχνει κάπως παλιομοδίτικο, στερείται φαντασίας και “φωνάζει” ότι απευθύνεται σε ένα πιο συντηρητικό κοινό. Την αίσθηση αυτή μετριάζει η μεγάλη οθόνη αφής των 6,1 ιντσών του συστήματος Touch2, που προβάλλει πληροφορίες για το ηχοσύστημα, για την πλοήγηση, για το κλιματισμό, γενικές ρυθμίσεις κ.α..

DSC 0376

Πάντως η εργονομία είναι μεγάλη αφού όλα είναι τοποθετημένα εκεί που πρέπει, η θέση οδήγησης άψογη για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και σύντομα κάνεις “δικό σου” το περιβάλλον…

Σημαντικό στοιχείο είναι το σχεδόν επίπεδο πάτωμα στα πόδια των πίσω επιβατών, με αυτόν που κάθεται στη μέση να είναι άνετος όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες, με τα καθίσματα να είναι ξεκούραστα ακόμη και μετά από πολύωρα ταξίδια. Γενικότερα οι χώροι είναι μεγάλο προσόν για την Corolla, ότι ζητάει δηλαδή ο Έλληνας οικογενειάρχης. Και μιας και μιλάμε για οικογενειάρχες να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι ως sedan που σέβεται τον εαυτό του, διαθέτει χώρο αποσκευών που φτάνει τα 452 λίτρα, με τη πόρτα να δημιουργεί μεγάλο άνοιγμα για φόρτωση μεγάλων αντικειμένων, αν και το κατώφλι του είναι κάπως ψηλό.

Ο 1.400άρης κινητήρας D-4D μπορεί να αποδίδει μόλις 90 ίππους αλλά η πλούσια ροπή που διαθέτει σας κάνει αυτό να το ξεχάσετε. Η οδήγηση εντός πόλης είναι το δυνατό χαρτί του και μόνο στον αυτοκινητόδρομο και με πλήρες φορτίο θα δείξει την έλλειψη δύναμης. Το 6-άρι κιβώτιο είναι ακριβές με πολύ καλή κλιμάκωση ενώ η κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 5,3 λίτρα/100 χλμ με μικτή χρήση και βαρύ… πόδι.

DSC 0291

Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι αυτή είναι η καλύτερη Corolla μέχρι την… επόμενη. Ποιοτική, οικονομική φέρει επάξια το βαρύ όνομα της Ιαπωνικής φίρμας και ταιριάζει γάντι στον οικογενειάρχη που αναζητά ένα σύγχρονο προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο, με χαμηλή κατανάλωση αλλά και πλούσιους χώρους για 5 άτομα. Εμείς πάντως θα θέλαμε και μια δεύτερη επιλογή για κινητήρα diesel !

{gallery}dokimes/corolla_d4d{/gallery}