Τι θα προτείνει η Ε.Ε για την απαγόρευση των κινητήρων καύσης και ποιες είναι οι ενστάσεις των κατασκευαστών

Κοινοποίησε το άρθρο
Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά το μήνα Μάιο 2017

Η ΕΕ θα προτείνει αυστηρούς περιορισμούς CO2 που καθιστούν ανέφικτη την παραγωγή θερμικών αυτοκινήτων. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιταχύνουν ήδη τη μετάβαση στην νέα κινητικότητα, ζητώντας από την Κομισιόν τη δημιουργία δημόσιου δικτύου ταχυφορτιστών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

SUZUKI e Vitara: Ένα BEV SUV για…όλους

Το νέο ηλεκτρικό Vitara είναι ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο, αφού θα κυκλοφορήσει σε όλες της ηπείρους, ενώ δεν θα το δούμε μόνο με τα σήματα...

PEUGEOT σε τιμές Black Friday όλο το Νοέμβριο

Σε τιμές Black Friday προσφέρει η PEUGEOT όλα τα μοντέλα της μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου.   H PEUGEOT είναι από τις πρώτες εταιρείες αυτοκινήτου που...

TOYOTA GR86 Rally Legacy: Η αναβίωση του Celica GT-Four (video)

Το σύγχρονο Celica GT-Four της TOYOTA, είναι ουσιαστικά ένα GR86 με μηχανικά μέρη από το GR Corolla και ...πινελιές από το παρελθόν.     Η ΤΟΥΟΤΑ πρωταγωνιστεί...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται να προτείνει τους νέους περιορισμούς την Τετάρτη, στο πλαίσιο μιας ευρείας δέσμης μέτρων για το κλίμα, που σηματοδοτεί το τέλος των πωλήσεων βενζίνης και Ντίζελ αυτοκινήτων εντός 20 ετών, και θα επιταχύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει τεράστιες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, εν μέρει εν αναμονή των αυστηρότερων στόχων εκπομπών, αλλά θέλουν να μάθουν αν η ΕΕ θα τους υποστηρίξει κατασκευάζοντας δημόσιους σταθμούς φόρτισης και πόσο σύντομα θέλει να καταργηθούν σταδιακά τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα / καύση.

«Μέχρι το 2040, τα περισσότερα μοντέλα κατασκευαστών αυτοκινήτων θα έχουν σχεδόν ηλεκτριστεί ούτως ή άλλως», δήλωσε ο Nick Parker, CEO της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners.  «Το ερώτημα είναι εάν αυτοί (η ΕΕ) θα προσπαθήσουν να επιβάλουν τον δρόμο  της μετάβασης ή θα το αφήσουν ελεύθερα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αποφασίσουν ποια πορεία θα ακολουθήσουν».

Τον περασμένο μήνα, η Volkswagen AG δήλωσε ότι θα σταματήσει να πωλεί αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης στην Ευρώπη έως το 2035, και κάπως αργότερα στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ως μέρος της μετάβασής της σε ηλεκτρικά οχήματα.

Επίσης την περασμένη εβδομάδα, η Stellantis, η Νο. 4 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, δήλωσε ότι θα επενδύσει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025 για την ηλεκτροδότηση της γκάμας της.

Ωστόσο, παρά τις προόδους, οι εκπομπές της ΕΕ από τις οδικές μεταφορές έχουν πράγματι αυξηθεί τα τελευταία χρόνια και τα νέα μέτρα αποσκοπούν στο να ευθυγραμμιστεί ο τομέας με τη συνολική στρατηγική της Κομισιόν για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050

Το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα παρουσιάσει τους δεσμευτικούς στόχους εκπομπών που στην πραγματικότητα καθιστούν αδύνατη την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρα ορυκτών καυσίμων στην ένωση των 27 χωρών είτε από το 2035 είτε το αργότερο το 2040, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τις συζητήσεις.

Ένας υφιστάμενος στόχος μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 37,5% από τα τρέχοντα επίπεδα έως το 2030 αναμένεται να αντικατασταθεί από περικοπή μεταξύ 50% και 65%.

Σταθμοί Φόρτισης

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών αυξήθηκαν πέρυσι στην Ευρώπη, ακόμη και όταν η πανδημία COVID-19 χτύπησε τις συνολικές πωλήσεις οχημάτων και ένα στα εννέα νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν είτε αμιγώς ηλεκτρικό είτε επαναφορτιζόμενο  (plug-in) υβριδικό.

Ωστόσο, ο πλήρης εξηλεκτρισμός εξακολουθεί να απέχει πολύ από την εφαρμογή του. Ακόμη και όταν οι αγοραστές είναι σε θέση να πληρώσουν το σημαντικό τίμημα της τιμής ενός οχήματος μερικώς ή αμιγώς ηλεκτρικού, πολλοί το έχουν απορρίψει από το «άγχος της εμβέλειας» λόγω της έλλειψης δημόσιων σταθμών φόρτισης.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων έχει τηλεγραφήσει ότι θα δεχτεί τους αυστηρότερους στόχους εκπομπών μόνο με αντάλλαγμα τις μαζικές δημόσιες επενδύσεις σε φορτιστές και υπάρχουν ενδείξεις ότι έχουν ακουστεί.

Οι Βρυξέλλες αναμένεται να προτείνουν νομοθεσία που θα απαιτεί από τις χώρες να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης σε καθορισμένες αποστάσεις κατά μήκος των μεγάλων οδών.

«Η ημερομηνία λήξης για κινητήρες εσωτερικής καύσης αυξάνει την πίεση που πρέπει να ασκήσουν η ΕΕ και τα κράτη μέλη για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, δήλωσε ο Patrick Hummel, αναλυτής της UBS.  «Δεν μπορεί να υπάρχει απαίτηση να δημιουργήσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων  τους σταθμούς φόρτισης μόνοι τους».

Ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και η Renault έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε plug-in υβριδικά – τα οποία διαθέτουν κινητήρες καύσης και ηλεκτρικούς κινητήρες – ως τρόπο αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος μεσοπρόθεσμα.

Αλλά με τα πράσινα διαπιστευτήρια των υβριδικών αυτοκινήτων να αμφισβητούνται όλο και περισσότερο, φοβούνται ότι μεγάλο μέρος αυτής της επένδυσης θα χαθεί εάν ωθηθούν να τα καταργήσουν πολύ σύντομα.

Η AlixPartners εκτιμά ότι από το 2021 έως το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές παγκοσμίως θα επενδύσουν 330 δισεκατομμύρια δολάρια στην ηλεκτρική κινητικότητα, αύξηση 41% από την εκτίμησή της για 250 δισεκατομμύρια δολάρια για την περίοδο από το 2020 έως το 2024.

Όλες οι προτάσεις της Επιτροπής ωστόσο θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης και έγκρισης από τα κράτη μέλη της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.