Το iCar ή Apple Car (ή αυτοκίνητο της Apple) επιστρέφει στο επίκεντρο του αμερικανικού Τύπου.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Αυτή τη φορά είναι το Bloomberg που αναπαράγει φήμες για το «Project Titan», το πρόγραμμα ανάπτυξης που ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια από την εταιρεία τεχνολογίας για να μπει στην αγορά των τεσσάρων τροχών.
Σύμφωνα με το αμερικανικό πρακτορείο, η καλιφορνέζικη εταιρεία θα επιταχύνει τα σχέδιά της, με στόχο να λανσάρει το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο ήδη από το 2025. Το τελευταίο, λοιπόν, θα έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με αυτό που είχε διαρρεύσει.
Το έργο, στην πραγματικότητα, έχει αναθεωρηθεί σε βάθος και οι διαχειριστές έχουν μετατοπίσει την προσοχή τους από ένα συμβατικό ημιαυτόνομο όχημα σε ένα όχημα με ρομποτικά συστήματα οδήγησης επιπέδου 5 (σύμφωνα με την ταξινόμηση Sae).
Νέα χαρακτηριστικά.
Τα τελευταία χρόνια, η ομάδα τεχνικών και ειδικών που συμμετείχαν στην ανάπτυξη του πρότζεκτ είχαν ακολουθήσει δύο παράλληλους δρόμους. Ο πρώτος να εργάζεται σε ένα αυτοκίνητο με περιορισμένα συστήματα αυτόματης οδήγησης και παραδοσιακές προδιαγραφές και ένα δεύτερο εντελώς φουτουριστικό και με καινοτόμα χαρακτηριστικά και δικό του αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης.
Σύμφωνα με φήμες, η τελευταία υπόθεση έχει γίνει προτεραιότητα. Από αυτή την άποψη, το Bloomberg μιλά για ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι ή πεντάλ, με εσωτερικούς χώρους σχεδιασμένους να επιτρέπουν στους επιβάτες να έχουν τα χέρια τους εντελώς ελεύθερα.
Η καμπίνα θα είναι ένα είδος «σαλονιού» με ένα σύστημα οθόνης αφής για ψυχαγωγία στο κέντρο. Μια συγκεκριμένη επιλογή που έχει καταλήξει επίσης στο τραπέζι, ήδη αντικείμενο της δουλειάς μιας startup, είναι το Canoo Lifestyle Vehicle, στο οποίο οι επιβάτες κάθονται στα πλάγια του οχήματος και ο ένας απέναντι στον άλλο, όπως σε μια αμερικανική λιμουζίνα.
Σε κάθε περίπτωση, το όχημα θα είναι εξοπλισμένο με συσκευές έκτακτης ανάγκης που θα επιτρέπουν στους επιβάτες να αναλαμβάνουν τον έλεγχο του οχήματος.
Σύντομα οι δοκιμές.
Το iCar, σύμφωνα με τις προθέσεις του νέου επικεφαλής του έργου Titan, Kevin Lynch (πήρε τη θέση του Doug Field, που μετακόμισε πρόσφατα στη Ford), με στόχο επομένως να την αυτοματοποιημένη οδήγηση, από το πρώτο κιόλας μοντέλο.
Η Apple έχει κάνει τεράστια πρόοδο τα τελευταία χρόνια σε ορισμένες θεμελιώδεις πτυχές του έργου, συμπεριλαμβανομένης της σουίτας αισθητήρων, λογισμικού για συστήματα αυτόνομης οδήγησης και, κυρίως, των μικροεπεξεργαστών, που θα είχαν ανατεθεί στους μηχανικούς που είναι υπεύθυνοι για τα νέα τσιπ των iPhone, iPad και Mac. Αυτά θα είναι νευρωνικά τσιπ ικανά να διαχειρίζονται την τεχνητή νοημοσύνη που είναι απαραίτητη για την αυτόνομη οδήγηση.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, ωστόσο, ακόμη και μεταξύ των ατόμων που εμπλέκονται άμεσα στο έργο υπάρχει κάποιος σκεπτικισμός, ειδικά για ορισμένα ζητήματα ασφάλειας. Υπό εξέταση βρίσκονται τα συστήματα προστασίας ανώτερα από αυτά της Tesla ή της Waymo καθώς και εφεδρικές συσκευές που ενεργοποιούνται για αποφυγή ακινητοποίησης ή μπλοκαρίσματος συστημάτων πληροφορικής.
Σε κάθε περίπτωση, πρόσφατα οι σχεδιαστές έχουν επιταχύνει αποφασιστικά το έργο, σε σημείο που οι δοκιμές στο δρόμο θα μπορούσαν να ξεκινήσουν σύντομα χρησιμοποιώντας τον στόλο των 69 Lexus που ήδη χρησιμοποιούνταν για χρόνια στην Καλιφόρνια για πειραματικές δραστηριότητες.
Κυκλοφορία (ίσως) το 2025.
Από αυτή την άποψη, το Bloomberg επισημαίνει ότι η Apple έχει ανοίξει θέσεις εργασίας για «έμπειρο μηχανολόγο μηχανικό για να ηγηθεί της ανάπτυξης μηχανικών συστημάτων με κρίσιμες για την ασφάλεια λειτουργίες» και προγραμματιστών λογισμικού «για ανθρώπινη αλληλεπίδραση με αυτόνομη τεχνολογία».
Επιπλέον, έχει ξεκινήσει η αναζήτηση και πρόσληψη πρόσθετων ειδικών, μεταξύ των οποίων ο CJ Moore, πρώην διευθυντής λογισμικού αυτοοδήγησης της Tesla, τεχνικός της Volvo, στέλεχος της Daimler και μηχανικούς της Karma Automotive, της General Motors και άλλων κατασκευαστών και προμηθευτών.
Επομένως, η κυκλοφορία του οχήματος θα πρέπει να γίνει το 2025 και όχι πλέον σε πέντε ή επτά χρόνια, σύμφωνα με φήμες που κυκλοφόρησαν στις αρχές του 2021.
Κανένα σχόλιο από την Apple.
Ωστόσο, η κατάσταση είναι πολύ ρευστή και εξαρτάται από την ικανότητα της Apple να ορίζει λεπτομερώς όλα τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Διαφορετικά, το έργο θα υποστεί και πάλι καθυστερήσεις ή θα αλλάξει ξανά το μέγεθός του για να ευνοήσει λιγότερο φουτουριστικές τεχνολογίες.
Όσον αφορά την παραγωγή, η πρόθεση της εταιρείας να στηριχθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες επιβεβαιώνεται, όπως έχει ήδη προκύψει στο παρελθόν, με την υπόθεση της συνεργασίας με τη Hyundai. Η Apple θα συζητούσε συμφωνίες με πολλούς κατασκευαστές και θα εξετάσει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει το όχημα στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Περαιτέρω θέματα που θα συζητηθούν από τους διαχειριστές θα αφορούν τις συσκευές φόρτισης και τα μοντέλα λειτουργίας για τη δημιουργία ενός στόλου οχημάτων που μπορούν να ανταγωνιστούν αυτούς της Uber, της Lyft ή της Waymo.
Σύμφωνα με την παράδοση, η Apple δεν δημοσίευσε κανένα σχόλιο για τις υποθέσεις του ειδησεογραφικού πρακτορείου, το οποίο, στο τέλος του άρθρου του, εγείρει ένα ερώτημα: Εάν ο Lynch, ένα στέλεχος που επέβλεψε ένα από τα τελευταία σπουδαία προϊόντα της Apple – το smartwatch – θα μπορέσει να μεταμορφώσει το iCar στην επόμενη επιτυχία της Apple;