Τέλη κυκλοφορίας και στα τρακτέρ;

Κοινοποίησε το άρθρο
Volvo

Την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ προτείνει ο ΙΟΒΕ, κίνηση που αν υλοποιηθεί αναμένεται να προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στον αγροτικό κλάδο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Συμπεριφορά Ελλήνων οδηγών: Πεδίο διαμάχης οι δρόμοι

Λιγότερες αναφορές, σε σχέση με το 2024, για αγενείς και επικίνδυνες συμπεριφορές δείχνει πρόσφατη έρευνα για τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων οδηγών.   Η συμπεριφορά των Ευρωπαίων...

AUDI Q3 SUV: Πότε έρχεται στην Ελλάδα – Τιμές

Τεχνολογικά αναβαθμισμένο, με πλουσιότατο εξοπλισμό και με e-hybrid σύστημα κίνησης έρχεται το νέο AUDI Q3 SUV.     Η τρίτη γενιά του AUDI Q3, πέρα από τη...

JEEP Compass και Renegade με όφελος πάνω από 7.000 ευρώ

Ετοιμοπαράδοτα JEEP Compass και Renegade 4xe διατίθενται σε προνομιακή τιμή, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό και 4ετή εγγύηση.     Με σημαντικό όφελος προσφέρονται πλέον τα JEEP Compass...

Το ΙΟΒΕ προτείνει την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ τόσο στον υφιστάμενο στόλο, όσο και στα νέα τροχοφόρα αγροτικά οχήματα. Αντιδράσεις στον αγροτικό κόσμο.

Την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα… τρακτέρ προτείνει το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), σε πρόσφατη έκθεση για την ανταγωνιστικότητα του αγροτικού τομέα στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, το ΙΟΒΕ προκρίνει την επιβολή τελών κυκλοφορίας τόσο στον υφιστάμενο στόλο, όσο και στα νέα τρακτέρ.

Μάλιστα, το καταβαλλόμενο ποσό θα καθορίζεται από την ιπποδύναμη των τροχοφόρων αγροτικών μηχανημάτων: Όσο μεγαλύτερη η ιπποδύναμη, τόσο υψηλότερο το ποσό των τελών κυκλοφορίας.

Το ΙΟΒΕ, παράλληλα, προωθεί την ιδέα εκπόνησης ενός προγράμματος επιδότησης των αγροτών με στόχο την παροχή οικονομικών κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των τρακτέρ.

Εκτιμά δε, ότι τα δημοσιονομικά έσοδα από τα παραπάνω μέτρα (τέλη κυκλοφορίας και ΦΠΑ από τις πωλήσεις νέων τρακτέρ) θα ανέρχονται σε 59,26 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ το κόστος θα κυμαίνεται σε 44,17 εκατ. ευρώ.

Ως εκ τούτου, θα προκύπτει πλεόνασμα ύψους 15,08 εκατ. ευρώ ετησίως, όπως και αύξηση του στόλου των τρακτέρ έως και 3.000 εντός του 2020.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, τα τροχοφόρα αγροτικά μηχανήματα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Ωστόσο, έντονες είναι οι αντιδράσεις στους κόλπους του αγροτικού κόσμου, με το Αγροτικό και Κτηνοτροφικό Κόμμα Ελλάδος (ΑΚΚΕΛ) να εκδίδει οργισμένη ανακοίνωση:

«Δεν γνωρίζει το ΙΟΒΕ ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι ανταποδοτικά; Δηλαδή θα ασφαλτοστρώσουν τους δρόμους και τα μονοπάτια στα χωράφια και θέλουν να βάλουν τέλη ανταποδοτικά; Γνωρίζουν ότι πολλοί δρόμοι είναι ιδιωτικοί; Γνωρίζουν ότι με τα τέλη κυκλοφορίας στα τρακτέρ (!!!) χτυπούν τους φτωχούς γεωργούς που δε μπορούν να αλλάξουν τα οχήματά τους; Μήπως αυτός είναι ο τελικός στόχος του ΙΟΒΕ, δεδομένου ότι από εκεί ξεκίνησε ο περιβόητος Στουρνάρας;»