Αυτό το έτος σηματοδοτεί την δέκατη επέτειο λειτουργίας του SEAT Prototype Development Centre (CPD) και το έργο του τιμήθηκε σε σχετική εκδήλωση που διοργανώθηκε με την συμμετοχή όλων των επαγγελματιών του Κέντρου. To CPD, που βρίσκεται στη καρδιά του εργοστασίου στο Martorell, είναι η σύνδεση του R&D και του σταδίου παραγωγής, όπου η μάρκα συνδυάζει την ανάπτυξη και την κατασκευή και η εικονική πραγματικότητα παίρνει σάρκα και οστά. Από τα εγκαίνια του το 2007, η εταιρεία έχει επενδύσει 430 εκατομμύρια ευρώ στο κέντρο αυτό που διαθέτει 19.000 τετραγωνικά μέτρα σύγχρονων εγκαταστάσεων και απασχολεί περίπου 300 μηχανικούς και εξειδικευμένους τεχνικούς.
Ένας από τους κύριους στόχους του SEAT Prototype Development Centre (CPD) είναι να μειωθεί ο χρόνος εξέλιξης νέων μοντέλων και να προωθηθεί η αποτελεσματικότητα των διαδικασιών και διαχείρισης πόρων. Παράδειγμα αποτελεί η χρήση εικονικής πραγματικότητας στα αρχικά στάδια ανάπτυξης ενός μοντέλου που μείωσε κατά 30% τον χρόνο παραγωγής πρωτοτύπων.
Κέντρο υψηλής απόδοσης
Τα τελευταία 10 χρόνια, το CPD δημιούργησε 150 μοντέλα για τη βελτίωσης της βιωσιμότητας της σχεδίασης, 2.000 δοκιμαστικά πρωτότυπα και 4.000 αυτοκίνητα για την βελτιστοποίηση προϊόντων και διαδικασιών ενώ εφάρμοσε 12.000 βελτιώσεις για υψηλότερη ποιότητα. Οι εργασίες στο CPD αρχίζουν στα πρώτα στάδια ενός νέου project. Τρία χρόνια πριν την έναρξη της παραγωγής, κατασκευάζει τα πρώτα πρωτότυπα δοκιμών και προ-παραγωγής με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών όπως η εικονική πραγματικότητα και με προσομοίωση διαδικασιών μαζικής παραγωγής.
Μέχρι στιγμής, τα πρωτότυπα και τα μοντέλα προ-παραγωγής που αναπτύχθηκαν σε αυτές τις εγκαταστάσεις υψηλής αποδοτικότητας περιλαμβάνουν δύο γενιές Ibiza, Leon, Toledo, Mii, Alhambra και πιο πρόσφατα το Ateca και το Arona. Ομοίως, το Κέντρο συνέβαλε επίσης και στην ανάπτυξη μοντέλων Audi, όπως το Q3 και το A1. Τώρα το CPD εργάζεται για τη προετοιμασία έξι νέων έργων που θα φτάσουν στην αγορά στο μέλλον.
Το CPD προωθεί την καινοτομία σύμφωνα με τη δέσμευση της SEAT για τη ψηφιοποίηση του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παράδειγμα αποτελεί η νέα τεχνική της προσθετικής παραγωγής (additive manufacturing) που δημιουργεί το τελικό αντικείμενο με πολλαπλές και ακριβείς επιστρώσεις υλικών. Η εφαρμογή αυτής της τεχνικής μειώνει τις ενδιάμεσες διαδικασίες παραγωγής και επιτρέπει στα τμήματα να ολοκληρώνονται μέχρι και 75% πιο γρήγορα.