Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW δείχνει επιφυλακτικός αναφορικά με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Ο όμιλος BMW σχεδιάζει να λανσάρει αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα τα επόμενα χρόνια, αλλά, τουλάχιστον προς το παρόν, δεν προτίθεται να εγκαταλείψει την τεχνολογία του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse, στην πραγματικότητα, εξήγησε σε ορισμένες γερμανικές εφημερίδες τους λόγους πίσω από μια εταιρική στρατηγική που προβλέπει έναν πολύ πιο σταδιακό αποχαιρετισμό για τους ενδοθερμικούς κινητήρες σε σχέση με άλλους ανταγωνιστές, στην ουσία, ο Γερμανός διευθυντής έχει τοποθετηθεί με μια σαφή προειδοποίηση στον τομέα σχετικά με τους κινδύνους της αγοράς που συνδέονται με την υπερβολικά γρήγορη εγκατάλειψη παραδοσιακών κινητήρων.
Αγορές και πελάτες προς εξυπηρέτηση.
«Εάν ένας κατασκευαστής δεν έχει πλέον προσφορά κινητήρων καύσης, τότε θα χάσει τον μισό όγκο της αγοράς και θα βρεθεί σε καθοδική πορεία», υποστήριξε ο Zipse. Ο διευθυντής, ως εκ τούτου, αύξησε τη σημασία της εξέτασης της τάσης της ζήτησης, υπογραμμίζοντας τις αποκλίσεις, ιδίως γεωγραφικές, στις τάσεις ηλεκτροδότησης τα επόμενα 15 χρόνια.
Η διαδικασία μετάβασης προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών θα πραγματοποιηθεί πλήρως σε ορισμένες πόλεις, περιοχές ή χώρες, αλλά δεν θα πραγματοποιηθεί και στις 140 καλυπτόμενες αγορές από τη BMW. Επομένως, σε ορισμένες περιοχές οι πελάτες θα ζητήσουν αυτοκίνητα με μπαταρία, αλλά σε άλλες δεν θα το κάνουν.
Σε τελική ανάλυση, πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της βαυαρικής εταιρείας, «οι πραγματικοί φορείς λήψης αποφάσεων στον τομέα μας είναι οι πελάτες. Και εμείς δεν πρέπει να τους ξεχνάμε ποτέ».
Ο Zipse απηχεί στη συνέχεια τα λόγια του προέδρου της Toyota, Akio Toyoda για την υπερβολική διαφημιστική εκστρατεία σχετικά με τα περιβαλλοντικά προτερήματα της ηλεκτρικής ενέργειας. «Ένα σύγχρονο ντίζελ είναι πιο σεβαστό για την κλιματική αλλαγή από ένα ηλεκτρικό όχημα φορτισμένο με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από άνθρακα.
Οι στρατηγικές του ανταγωνισμού.
Τα λόγια του Γερμανού διευθυντή εξηγούν γιατί ο βαυαρικός όμιλος έχει θέσει ως στόχο να καλύψει το 50% των πωλήσεων με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030, ενώ άλλοι κατασκευαστές, όπως η Audi ή η Mercedes, έχουν θέσει διαφορετικούς στόχους.
Η Audi, για παράδειγμα, ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει τις ενδοθερμικές μηχανές σε πέντε χρόνια για να φτάσει το 2032 ή το 2033 να πουλάει, σε όλο τον κόσμο, μόνο ηλεκτρικά. Στη Στουτγκάρδη, από την άλλη πλευρά, σκοπεύουν να αποκαρμπάνουν ολόκληρο τον στόλο έως το 2039.
Ωστόσο, όπως είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Daimler Ola Källenius σε ορισμένες γερμανικές εφημερίδες, υπάρχει η πιθανότητα να τεθούν ακόμη πιο φιλόδοξοι στόχοι.