Aυτοκινητοβιομηχανία – Ο κορονοϊός “απειλεί” 1 εκατομμύριο θέσεις εργασίας

Τουλάχιστον ένα εκατομμύριο θέσεις βρίσκονται αυτή την στιγμή υπό απειλή στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της εξάπλωσης που σημειώνει ο κορονοϊός.
Συγκεκριμένα, η πανδημία του κορονοϊού έχει να αποτέλεσμα πάνω από 1.087.293 θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης να επηρεάζονται από το γεγονός ότι σταμάτησε η λειτουργία των εργοστασίων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Audi, Alfa Romeo, Jeep Cherokee σε δημοπρασία από 30 ευρώ (ΛΙΣΤΑ)

0
Αυτοκίνητα με τιμές από 30 ευρώ βγάζει σε πλειστηριασμό την ερχόμενη Τρίτη η Διεύθυνση Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΔΔΔΥ). ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Στις 16-06-2020 ημέρα Τρίτη και ώρα 09:00...

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Φέτος και χωρίς πρόστιμο

0
Την επόμενη εβδομάδα εκτός απροόπτου θα κατατεθεί νομοσχέδιο στο οποίο θα περιλαμβάνεται και ρύθμιση για τα τέλη κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα των τελών...

Ράλι Ακρόπολις 1998 με εντυπωσιακά πλάνα

0
Aς θυμηθούμε τι έγινε στο ράλι Ακρόπολις του 1998. Τότε που συμμετείχαν πολλοί Έλληνες αγωνιζόμενοι, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κυριαρχούσε ο αείμνηστος Colin Mc Rae...

Σε αυτή την κατάσταση, αν προσθέσουμε και τα συνολικά 2,6 εκατομμύρια των άμεσα θέσεων εργασίας στον τομέα της μεταποίησης, τότε διαπιστώνουμε ότι το πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να είναι τεράστιο σε περίπτωση που δεν θα μπορέσει να υπάρξει επανεκκίνηση. Αν σε αυτά τα νούμερα προσθέσουμε και την μεγάλη αλυσίδα εφοδιασμού και συντήρησης αυτών, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το πρόβλημα γιγαντώνεται.

‘Αλλωστε, είναι γνωστό σε όλους ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ένα πλήγμα σε αυτό τον τομέα θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις ισορροπίες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζει η Γερμανία που οι θέσεις που επηρεάζονται άμεσα είναι 568.518, ενώ το ίδιο αναμένεται να επηρεαστούν η Γαλλία (90.000 θέσεις) και η Ιταλία (69.312 θέσεις).



Εξίσου σημαντικές επιπτώσεις θα έχουν η Ισπανία (60.000 θέσεις) και η Σουηδία (67.000 θέσεις) με ανάλογες επιπτώσεις και στην Μεγ. Βρετανία (65.455 θέσεις). Φυσικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν και χώρες που μπορεί να μην έχουν ως βασικό μοχλό της οικονομίας τους την αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο αναμένεται να επηρεαστούν και αυτές σε μεγάλο βαθμό. Όπως το Βέλγιο (14.600 θέσεις),η Ολλανδία (13.500 θέσεις), Σλοβακία (20.000 θέσεις) και Τσεχία (45.000 θέσεις). Στα στοιχεία που δίνει ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων κάνει λόγο για συντηρητικές εκτιμήσεις, καθώς θεωρεί ότι ο πραγματικός αριθμός των εμπλεκομένων στην αλυσίδα του αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλότερος.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία με τα εργοστάσια και τις αντιπροσωπείες να κλείνουν, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων ενδέχεται να μειωθούν κατά 20% φέτος, αντιπροσωπεύοντας εκατομμύρια οχήματα. Οι αναλυτές μάλιστα κάνουν λόγο για τον μεγαλύτερο παράγοντα κινδύνου που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Morgan Stanley οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων το 2020 θα είναι περίπου 12,5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με τα 13,7 εκατομμύρια της προηγούμενης πρόβλεψή της. Τέλος, σύμφωνα με την ίδια οι παγκόσμιες πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν φέτος περισσότερο από 12%, καθώς σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα υπάρξει μείωση πωλήσεων 8 εκατομμυρίων μονάδων μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2020.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ