Το ιδιαίτερα επιτυχημένο PEUGEOT 2008 ανανεώνεται σε πολλά, φανερά και, όχι μόνο σημεία, διατηρώντας τα βασικά χαρακτηριστικά του.
Το PEUGEOT 2008 αναμφίβολα είναι ένα από τα best-sellers στην κατηγορία των Β-SUV τα τελευταία χρόνια. Τώρα, προχωρά ένα ακόμα βήμα σε ότι αφορά τη σχεδίαση, την τεχνολογία και την ηλεκτροκίνηση.
Το νέο 2008 διατηρεί τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με τον προκάτοχό του. Έχει μήκος 4,30 μ. 1,987 μ. πλάτος και ύψος 1,55 μ. Και ο χώρος αποσκευών παραμένει αμετάβλητος στα 434 λίτρα.
Ο σχεδιασμός του όμως, χωρίς να του αλλάξει τη γνώριμη και αναγνωρίσιμη πλέον φιγούρα του, στοχεύει να το κάνει πιο…γοητευτικό.
Το νέο 2008 έχει ένα νέο μπροστινό μέρος, που φέρει το νέο σήμα της PEUGEOT. Είναι πιο φαρδύ και περιλαμβάνει ένα συγκεκριμένο οριζόντιο σχεδιαστικό μοτίβο που συνδέεται με τους προβολείς. Ανάλογα με την έκδοση, είναι διακοσμημένο με οριζόντιο μοτίβο σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα ή στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα.
Ξεχωρίζει βέβαια η καινούργια φωτιστική υπογραφή της PEUGEOT. Την οποία είδαμε αρχικά στο νέο 508. Χαρακτηρίζεται από τους τρεις κάθετους φωτεινούς «όνυχες» που είναι ενσωματωμένοι στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα.
Οι εκδόσεις GT, ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες, από τα LED φωτιστικά σώματα με τις τριπλές μονάδες φωτισμού.
Στο πίσω τμήμα, τα νέα LED πίσω φώτα σε όλες τις εκδόσεις του νέου 2008 έχουν επανασχεδιασμένους τους τρεις όνυχες, που χαρακτηρίζουν το πίσω μέρος κάθε PEUGEOT. Αποτελούνται από τρεις επάλληλες οριζόντιες διπλές λεπτές λωρίδες, ενώ τα φώτα της όπισθεν και τα φλας είναι και αυτά τεχνολογίας LED.
Το νέο 2008 είναι διαθέσιμο σε έξι χρώματα αμαξώματος: Selenium Grey, Artense Grey, Okenite White, Black Perla Nera, Elixir Red και Vertigo Blue.
Η έκδοση GT διαθέτει διχρωμία με στάνταρ τη μαύρη οροφή, ενώ όλα τα νέα μοντέλα διαθέτουν μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέφτες, ανεξάρτητα από το χρώμα του αμαξώματος που έχει επιλεγεί.
Νέες είναι και οι ζάντες αλουμινίου με αρκετές επιλογές σε διαστάσεις. Υπάρχουν οι 16 ιντσών “NOMA” , 17 ιντσών “KARAKOY” ή 18 ιντσών “EVISSA”. Οι ζάντες αλουμινίου είναι τεσσάρων ακτίνων, με το νέο έμβλημα της PEUGEOT στο κέντρο. Η νέα επιγραφή PEUGEOT διατρέχει και όλο το πλάτος της φάσας του πορτμπαγκάζ.
Στο γνώριμο εσωτερικό, όλες οι εκδόσεις του νέου 2008 διαθέτουν ανανεωμένες υφασμάτινες ταπετσαρίες, ενώ οι νέες ταπετσαρίες από Alcantara, διατίθενται προαιρετικά στις εκδόσεις GT.
Βασικό στοιχείο του εσωτερικού βέβαια είναι το PEUGEOT i-Cockpit. Το οποίο έχει βελτιωθεί και εκσυγχρονιστεί, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εργονομίας και της οδηγικής απόλαυσης.
Ο τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, ακριβώς πάνω από το τιμόνι, πίνακας οργάνων του νέου 2008 είναι ψηφιακός στις εκδόσεις Allure και GT. Η ψηφιακή του οθόνη των 10 ιντσών έχει νέο σχεδιασμό και 3D απεικόνιση, στις εκδόσεις GT. Το χρώμα της οθόνης, η ιεράρχηση και η διάταξη των πληροφοριών, μπορούν να εξατομικευθούν πλήρως για να ταιριάζουν στις προτιμήσεις του κάθε οδηγού. Στην έκδοση Active, το 2008 προσφέρεται με τον αναλογικό πίνακα οργάνων.
Όλες οι εκδόσεις του 2008 διαθέτουν πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό τους, κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών. Η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο των λειτουργιών του ηχοσυστήματος και του τηλεφώνου ή των συστημάτων ψυχαγωγίας PEUGEOT i-Connect® και PEUGEOT i-Connect® Advanced.
Στο τιμόνι μικρής διαμέτρου, που είναι χαρακτηριστικό του PEUGEOT i-Cockpit, δεσπόζει το νέο έμβλημα της μάρκας και, στην αντίστοιχη έκδοση, το νέο σήμα GT στο κάτω μέρος της στεφάνης του. Ενσωματώνει τα χειριστήρια για το σύστημα πολυμέσων (πηγές ήχου, τηλέφωνο) καθώς και τις ρυθμίσεις του ήχου και των φωνητικών εντολών.
Ειδικά για το 2008 GT υπάρχει ατμοσφαιρικός φωτισμός που μπορεί να προσαρμοστεί σε οκτώ διαφορετικές αποχρώσεις, με μερικές καινούργιες. Οι αποχρώσεις του εσωτερικού ταιριάζουν με αυτές της κεντρικής οθόνης αφής και συντονίζονται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
Τα νέα 2008 διαθέτουν εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, με νέο πιο εργονομικό επιλογέα.
Προαιρετικά, το ανανεωμένο 2008 εφοδιάζεται, ανάλογα με την έκδοση, με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Grip Control), το οποίο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης. Άμμος, λάσπη και χιόνι.
Μεταξύ των πολλών νέων στοιχείων που διαθέτει πλέον το 2008 είναι, οι περισσότερες θύρες USB, ο πιο δυνατός επαγωγικός φορτιστής για το smartphone, η υποβοήθηση στάθμευσης με κάμερες υψηλής ανάλυσης και η πλήρης σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.
Οι γνωστοί κινητήρες βενζίνης αλλά και πετρελαίου της PEUGEOT διατηρούνται. Πρόκειται για τον τρικύλινρο PureTech βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων σε εκδόσεις με 100 και 130 ίππους, με την τελευταία να συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8. Όπως και ο τετρακύλινδρος κινητήρας diesel BlueHDi των 130 ίππων.
Ε-2008
Έμφαση φυσικά αναμένεται να δοθεί στο ηλεκτρικό E-2008, η αυτονομία του οποίου έχει αυξηθεί στα 406 χιλιόμετρα, από τα 345 της προηγούμενου μοντέλου. Εφοδιάζεται με τον νέο κινητήρα που θα τοποθετηθεί επίσης τα E-208 και E-308. Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται κατά 15% από 100 kW/136 hp σε 115 kW/156 hp, ενώ η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνεται από 50 kWh σε 54 kWh.
Με το νέο PEUGEOT E-2008 διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών. Ένας μονοφασικός 7.4kW και, προαιρετικά ένας τριφασικός των 11 kW.
Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης από 20 έως 80% είναι 30 λεπτά από δημόσιο σταθμό φόρτισης (100 kW), 4 ώρες και 40λεπτά από ένα Wall Box (7.4kW), και 11 ώρες και 10λπετά από μία ενισχυμένη παροχή (3.2 kW). Η μπαταρία του νέου E-2008 καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km.
Στις αρχές του 2024, το νέο 2008 θα διατίθεται και με το νέο σύστημα κίνησης 48V Hybrid, το οποίο αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων, σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα.
Στη συγκεκριμένη έκδοση, στην οδήγηση στην πόλη, το 2008 θα μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Το νέο PEUGEOT 2008 κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου του Vigo στην Ισπανία και έρχεται στην Ελλάδα με τιμές που ξεκινούν από 24.100 ευρώ στην έκδοση 1.2 PureTECH 100hp S&S Active.