Νέα Porsche Panamera: το ταχύτερο luxury sedan στον κόσμο

Κοινοποίησε το άρθρο

Η νέα Porsche Panamera συνδυάζει περισσότερο από κάθε άλλη φορά δύο εκ διαμέτρου αντίθετα χαρακτηριστικά: τις επιδόσεις ενός αυθεντικού sport αυτοκινήτου και την άνεση ενός πολυτελούς τετραθέσιου και τετράπορτου, ταχύτατου επιβατικού. 

Στην πραγματικότητα μιας Panamera, τα φαινομενικώς αντίθετα, στην ουσία ταυτίζονται: Εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο Gran Turismo που –σε σχέση με αυτό της πρώτης γενιάς- έχει ανασχεδιαστεί πλήρως.

Η δεύτερη γενιά της Panamera εξελίχθηκε με στόχο να γίνει το σύμβολο των απόλυτων επιδόσεων στην πολυτελή κατηγορία.

Σε αυτή την πορεία μετασχηματισμού, η Porsche βελτίωσε συστηματικά τη φιλοσοφία της Panamera, προσφέροντας ένα ταχύτατο τετράπορτο, τετραθέσιο sedan, που όμοιό του δεν υπάρχει.

Οι κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων έχουν ανασχεδιαστεί, η ανάρτηση έχει τελειοποιηθεί, ενώ η φιλοσοφία των ενδείξεων και των χειριστηρίων της προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις του μέλλοντος.

PA17P3FOX0001 KV low

Η νέα Panamera διευρύνει τα όρια ανάμεσα στον κόσμο των καθαρόαιμων sport αυτοκινήτων και τον κόσμο των άνετων executive sedan μεγάλων αποστάσεων, με μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως η ενεργητική τετραδιεύθυνση, η ενεργή αντιστάθμιση των πλευρικών μετατοπίσεων και η αερανάρτηση με τρεις θαλάμους.

Οπτικά, η μοναδική φιλοσοφία αυτής της μεγάλης Porsche αναδεικνύεται με τον πιο ευδιάκριτο τρόπο: Πρόκειται αναμφίβολα για μια Panamera, όσο και για ένα sport αυτοκίνητο, με μακριές, δυναμικές αναλογίες, και μια τυπική σχεδιαστική γραμμή 911, που «φωνάζει από μακρυά» ότι πρόκειται για Porsche και τίποτε άλλο.

Στη νέα Panamera, το γνώριμο εσωτερικό της Porsche έχει αναπροσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αύριο. Στις μαύρες επιφάνειες και τις διαδραστικές ενδείξεις συνδυάζεται η σαφής και διαισθητική διεπαφή του οδηγού –χρήστη που παραπέμπει σε smartphone και tablet, με όλες τις πρακτικές απαιτήσεις για τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Οι κλασσικοί, συμβατικοί διακόπτες και τα συμβατικά όργανα έχουν μειωθεί σημαντικά. Έχουν αντικατασταθεί με οθόνες αφής και ενδείξεις που διαμορφώνονται ανεξάρτητα, χαρακτηριστικά που πρωταγωνιστούν στο νέο προηγμένο cockpit της Porsche – με προφανή οφέλη τόσο για τον οδηγό, όσο και για τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες. Παρά τη σημαντικά μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων επικοινωνίας, άνεσης και υποβοήθησης, η χρήση και ο χειρισμός των διαφόρων λειτουργιών γίνεται πλέον με πιο σαφή και διαισθητικό τρόπο. Με το Προηγμένο cockpit της Porsche, ο αναλογικός κόσμος μετασχηματίζεται στο ψηφιακό παρόν της κινητικότητας, αφήνοντας όμως χώρο για το πάθος: Το στροφόμετρο, -για παράδειγμα- που δεσπόζει κεντρικά στον πίνακα οργάνων, αποτελεί φόρο τιμής στην Porsche 356 A του 1955.

PA17P3FID0024 low

Η Porsche πάντα εντυπωσίαζε σε πολλούς τομείς και πέραν της καθαρής ισχύος, των κινητήρων. Η αποδοτικότητα είναι εξίσου σημαντικός παράγων, στην συνολική εικόνα ενός αυτοκινήτου. Για να αναβαθμιστεί η συνταγή αυτή σε νέα επίπεδα, όλοι οι κινητήρες της Panamera δεύτερης γενιάς έχουν ανασχεδιαστεί. Έχουν γίνει πιο ισχυροί, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν καλύτερη οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Υπάρχουν διαθέσιμοι, τρεις κινητήρες biturbo με σύστημα άμεσου ψεκασμού: στην Panamera Turbo, την Panamera 4S και την Panamera 4S Diesel.

Όλοι τους – περιλαμβάνοντας για πρώτη φορά και τον πετρελαιοκινητήρα – μπορούν να συνδυαστούν με ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, καθώς και με το νέο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK).

Η Panamera Turbo διαθέτει έναν βενζινοκινητήρα V8 που αποδίδει 550 ίππους, ενώ η Panamera 4S εξοπλίζεται με έναν βενζινοκινητήρα V6 440 ίππων.
Στην Panamera 4S Diesel, ένας κινητήρας V8 422 ίππων προσφέρει δύναμη και πέραν αυτής, τερατώδη, μέγιστη ροπή στρέψης στα 850 Nm.

{gallery}parousiaseis/porsche/panamera{/gallery}