Η Kia είναι γνωστή ως η εταιρία των μαζών με αυτοκίνητα που παλαιότερα δεν είχαν κανένα σχεδιαστικό ενδιαφέρων. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει ριζικά και ο ανταγωνισμός επιβάλει μοντέρνο σχεδιασμό και φρέσκιες ιδέες. Δείτε όμως και το άλλο πρόσωπο της Kia μέσα από πέντε πρωτότυπα της τελευταίας δεκαετίας.
2006: Kia Sidewinder
Το Sidewinder παρουσιάστηκε το 2006 στην έκθεση αυτοκινήτων στο Λος Άντζελες όπου έλαβε μέρος και στον διαγωνισμού σχεδιασμού με την σημείωση πως πρόκειται για ένα εξιδεικευμένο στις πλαγιολισθήσεις αυτοκίνητο. Υποτίθεται πως μια τουρμπίνα υδρογόνου τροφοδοτεί ηλεκτροκινητήρες υψηλής ροπής οι οποίοι με την σειρά τους «εκτοξεύουν» το εντυπωσιακό κατά τα άλλα όχημα. Αν και όταν κατασκευαστεί θα δούμε κατά πόσο ισχύει η θεωρία.
2011: Kia GT
Με το GT έκανε η Kia το ντεμπούτο της στην πίσω κίνηση. Ο υπέρ-τροφοδοτούμενος V6 κινητήρας 3.3 λίτρων απέδιδε 380 ίππους τους οποίους διοχέτευε στον πίσω άξονα μέσω ενός αυτόματου 8τάχυτοτυ κιβωτίου. Η ιδέα ήταν να κατασκευαστεί ένα εκλεπτυσμένο , «αθλητικό» με αυτοπεποίθηση αλλά όχι επιθετικό αυτοκίνητο με φανερές επιρροές από τα GT της δεκαετίας του 1970
2012: Kia Track’ster
Το 2012 η Kia κατασκεύασε καυτό hatch απόδοσης 250 ίππων για να σταθεί απέναντι στα Ford και Renaultsport. Δυστυχώς δεν συνέβη ποτέ και η ιδέα του γρήγορου δίλιτρου τετρακύλινδρου hatch παρέμεινε μια ιδέα.
2014: Kia GT4 Stinger
Το συγκεκριμένο Stinger δεν έχει καμία σχέση με το Stinger saloon που υπάρχει στην γκάμα μοντέλων της εταιρίας. Αυτό είναι μια προσπάθεια κατασκευής ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού με βάρος 1304 κιλά, ζυγισμένο 50/50 κινητήρα έναν 4κύλιδνρο 2λιτρο απόδοσης 315 ίππων.
2015: Kia Novo
Το αγριεμένο Novo, δηλαδή «innovation» δηλαδή καινοτόμο παρουσιάστηκε το 2015 στην έκθεση αυτοκινήτου στην Σεούλ, κυρίως ως σχεδιαστικό έκθεμα και λιγότερο ως τεχνολογικά καινοτόμο πρωτότυπο. Ενώ στην παρουσίαση ειπώθηκαν διθύραμβοι για την μάσκα, την γρίλια κτλ. Για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου δεν ειπώθηκε σχεδόν τίποτα