Είναι δεδομένη η πλούσια ροπή από χαμηλά, τα μεγαλύτερα διαστήματα για service και η μεγαλύτερη αυτονομία που προσφέρουν οι κινητήρες diesel έναντι των κινητήρων βενζίνης. Όμως επειδή πρέπει στην τελική επιλογή να μπαίνουν όλοι οι παράγοντες για να καταλήξει κάποιος υποψήφιος αγοραστής παρακάτω θα παρουσιαστούν κάποιες περιπτώσεις επισκευών και η διαφορά τιμών ανάμεσα στις δύο επιλογές κινητήρων. Η τελική επιλογή είναι πάντα του αγοραστή.
Τα μπεκ (εγχυτήρες καυσίμου) είναι από τα πλέον ευπαθή εξαρτήματα των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων καθώς τα συστήματα τροφοδοσίας “common rail” λειτουργούν πλέον σε πολύ ψηλές πιέσεις, ενώ η καταπόνηση αυξάνεται από τις συνεχείς αναγεννήσεις της παγίδας αιθάλης.
Καθώς λοιπόν ένα ηλεκτρομαγνητικό μπεκ κοστίζει 250 ευρώ και ένα πιεζοηλεκτρικό μπορεί να φτάνει τα 1.000 ευρώ, μπορεί κανείς να πληρώσει για έναν τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα από 1.000 έως 4.000 ευρώ μόνο για αντικατάσταση μπεκ! Σημειώστε ότι το αντίστοιχο κόστος για ένα βενζινοκινητήρα είναι 200 έως 800 ευρώ (50 ευρώ το μπεκ για κινητήρες ψεκασμού πολλαπλών σημείων MPi, 200 ευρώ το μπεκ για κινητήρες άμεσου ψεκασμού).
Ενώ μία αντλία πετρελαίου κοστίζει, αναλόγως φυσικά με τη μάρκα, 2.000 έως 5.000 ευρώ, όταν η τοποθετημένη στο ρεζερβουάρ αντλία βενζίνης κοστίζει από 200 έως 500 ευρώ (η ακριβότερη εκδοχή είναι για τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού με πίεση 50-300 bar).
Διόλου ευκαταφρόνητο και το κόστος αντικατάστασης των συστημάτων αντιρύπανσης: η αντικατάσταση ενός συγκροτήματος DPF, παγίδας NOx και καταλύτη κοστίζει περίπου 2.000 ευρώ.
Το ειδικό βάρος λοιπόν της αποκατάστασης της όποιας βλάβης είναι τόσο μεγαλύτερο, όσο μικρότερο – και πιο “προσιτό”- είναι το αυτοκίνητό μας. Το κόστος αντικατάστασης για παράδειγμα μιας τετράδας μπεκ (με βάση το ότι από μόνα τους τα ανταλλακτικά χωρίς την εργασία θα μας κοστίσουν ένα ολόκληρο χιλιάρικο στην καλύτερη περίπτωση) είναι δυσανόλογα μεγάλο σε σχέση με τα 15.000 ευρώ με τα οποία μπορεί κανείς να αγοράσει ένα μικρό diesel.