Η βροχή έδωσε μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη φημισμένη ανάβαση της Ριτσώνας η οποία συγκέντρωσε αρκετές συμμετοχές.
Η ανάβαση της Ριτσώνας ήταν ο πέμπτος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος αναβάσεων και παρά τη βροχή που έπεφτε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, δεν υπήρξαν απρόοπτα και σημαντικές καθυστερήσεις.
Στη Formula Saloon, πρωταγωνιστής ήταν ο Ο Πιτ Παρθένης. Ο Πατρινός οδηγός του Mitsubishi Lancer Evo IX ανέβηκε ταχύτερα τα συνολικά 6.200 μέτρα της διαδρομής και κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή έπειτα και από το δεύτερο σκέλος. Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Μάριος Ηλιόπουλος οδηγώντας ένα Ford Fiesta. Ο πολυπρωταθλητής της κατηγορίας έχασε αρκετό χρόνο στο πρώτο πέρασμα και παρά το γεγονός πως στην επανάληψη πέτυχε την καλύτερη επίδοση της ημέρας, αρκέστηκε στη δεύτερη θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Γιώργος Κακαλέτρης με Opel Astra G CC κερδίζοντας και την FST2.
Στην FST2, δεύτερος τερμάτισε ο Γιώργος Περατινός (Volkswagen Golf) και τρίτος ο Ντίνος Ζυγογιάννης (Skoda Fabia). Στην FSA πρώτευσε ο Γιώργος Κατσαρός με Ford Escort MKII, ενώ στην FSA2L ο «Κανέλλος» με Peugeot 106.
Στην Ομάδα Α ταχύτερος ήταν ο Μιχάλης Ευθυμίου με Ford Escort. Ο Αλέξης Μητσάκος (Peugeot 106 S16) τερμάτισε δεύτερος στην Α και πρώτος στην Α έως 2 Λίτρα καθώς και στην Α6, αφήνοντας τον Βασίλη Μπάτζανο (Citroen Saxo VTS) στην τρίτη θέση της Ομάδας Α και στη δεύτερη της Α έως 2 Λίτρα και της Α6. Το βάθρο της Α έως 2 Λίτρα και της Α6, συμπλήρωσε ο Σταμάτης Δημητρόπουλος με Citroen Saxo VTS. Στην Α7 κέρδισε ο
“Filon” με Citroen C2 S1600, με τον Γιώργο Αναδιώτη (Renault Clio RS) να τερματίζει δεύτερος.
Ο Χαλκιδαίος Μηνάς Μπενής ήταν ο νικητής στην Ομάδα Ν, οδηγώντας ένα Mitsubishi Lancer Evo IX. Δεύτερος, ήταν ο Γιώργος Κεχαγιάς με ίδιο αυτοκίνητο, όπως και ο 23χρονος Γιώργος Βασιλείου που τερμάτισε τρίτος, στην πρώτη του συμμετοχή σε ανάβαση.
Στη Ν έως 2 Λίτρα, με αντεπίθεση στο δεύτερο σκέλος, ο Πανάγγελος Ρέκκας (Citroen Saxo VTS) κατάφερε να προσπεράσει τον Ιωάννη Χαραλαμπόπουλο με Honda Civic Type R, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι μικρότερη του μισού δευτερολέπτου. Τρίτος τερμάτισε ο Νικόλαος Συκαράς (Peugeot 106 S16), εμπρός από τους Κίμωνα Θέο (Peugeot 106 S16) και «Άστριο» (Peugeot 106 S16). Ο Πανάγγελος Ρέκκας επικράτησε επίσης στη Ν2, ακολουθούμενος από του Συκαρά και Θέο, με τον Ιωάννη Χαραλαμπόπουλο να κερδίζει τη Ν3.
Στην Ομάδα Ε ο Βασίλειος-Δαμασκηνός Ευθυμίου με Ford Escort, πέτυχε την καλύτερη επίδοση και στα δύο σκέλη του αγώνα. Ωραία έγινε στην Ε έως 2 Λίτρα, με τον Πατρινό Σταύρο Χατούπη (Opel Corsa B) να επικρατεί του Χάρη Μπουραθανασόπουλου (Honda Civic EK4). Παράλληλα, ο Χατούπης τερμάτισε δεύτερος στην Ομάδα Ε και πρώτος στην Ε10, ενώ τρίτος στην Ε και πρώτος στην Ε11 ήταν ο Μπουραθανασόπουλος.
Το βάθρο της Ε έως 2 Λίτρα συμπλήρωσε ο νεαρός Σπύρος Παπαγγελής με Peugeot 306, καταφέρνοντας να τερματίσει στη δεύτερη θέση της Ε11 και να κρατήσει πίσω του τον τρίτο της Ε11, Γιώργο Κουρνιάτη (Ford Escort MK2). Στην Ε10, τον νικητή ακολούθησαν οι Μιχάλης Ζερβάκης (Citroen Saxo) και Ελευθέριος Δημητρακόπουλος (Peugeot 106).
Στην εντυπωσιακή κατηγορία των Ιστορικών, ο Ιωάννης Κάτσικας (Ford Escort MKII) επικράτησε του Παναγιώτη-Ιωάννη Ευθυμίου (BMW M3 E30) με την τελική μεταξύ τους διαφορά να είναι μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Τρίτος τερμάτισε ο Δημήτρης Σκεπασιανός (Ford Sierra RS Cosworth).
Στην κατηγορία 1+2 πρώτευσε ο Γιώργος Γαβριηλίδης (Ford Escort MKI), στην κατηγορία 3 ο Κάτσικας και στην κατηγορία 4 ο Παναγιώτης-Ιωάννης Ευθυμίου.
Η ανάβαση Ριτσώνας διοργανώθηκε από το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.), έχοντας στο πλευρό του τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, τον Δήμο Χαλκιδέων και τον Δημοτικό Οργανισμό Άθλησης Πολιτισμού Περιβάλλοντος Χαλκίδας (Δ.Ο.Α.Π.ΠΕ.Χ.), που στήριξαν για άλλη μια χρονιά έμπρακτα το σημαντικό αυτό γεγονός για την ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας.
Δείτε εδώ την τελική κατάταξη της ανάβασης της Ριτσώνας του 2023.