Με το Ράλι Παλάδιο έπεσε η αυλαία στο Κύπελλο Ράλι Ασφάλτου Νοτίου Ελλάδος, στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Ιστορικών Αυτοκινήτων, στο Κύπελλο Ράλι Ασφάλτου Ιστορικών Αυτοκινήτων καθώς και στο Κύπελλο Ράλι Legends.
Ένα Citroen Saxο, με τους Αυγερόπουλο – Γιαβάση τερμάτισε πρώτο σε ελληνικό αγώνα του 2023! Στο Seajets 42ο Ράλι Παλάδιο, που μετά από πολλά χρόνια διεξήχθη σε απόλυτα στεγνό οδόστρωμα,
Τα 36 πληρώματα που συμμετείχαν, δοκιμάστηκαν σε 6 ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 40,86 χιλιομέτρων.
Στην πρώτη Ε.Δ. του αγώνα, το Αλεποχώρι, ταχύτεροι ήταν οι Στάθης Κουκέας – Κώστας Σπύρου (Ford Fiesta R5), οι οποίοι είδαν τους Χρήστο Αυγερόπουλο – Στράτο Γιαβάση (Citroen Saxo), να τους ακολουθούν.
Και ενώ όλοι περίμεναν να δουν τις προσπάθειες και των υπόλοιπων πληρωμάτων, ήρθε μία έξοδος των Γιάννη Χαραλαμπόπουλου – Νίκου Ξανθού (Honda Civic EP3) η οποία οδήγησε στην διακοπή της ειδικής.
Το πλήρωμα βγήκε αλώβητο από την έξοδο ωστόσο στη συνέχεια η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ως απλή.
Στη δεύτερη Ε.Δ. Άγιος Ιωάννης – Μέγαρα, οι Θανάσης Μόσχος – Ιωάννης Σαμαρτζής (Renault Clio 1) κατάφεραν να είναι ταχύτεροι όλων κατά 11 δευτερόλεπτα, παίρνοντας ταυτόχρονα την πρωτοπορία.
Ακολούθησε το Μελετάκι, όπου οι Μόσχος – Σαμαρτζής αύξησαν τη διαφορά από τους υπόλοιπους διώκτες τους. Αλλαγή είχαμε στη δεύτερη θέση καθώς οι Αυγερόπουλος – Γιαβάσης κατάφεραν, πετυχαίνοντας τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο, να ξεπεράσουν τους Κουκέα – Σπύρου.
Μετά την ανασυγκρότηση service park στην πλατεία Γκλιάτη στη Μάνδρα Αττικής, ακολούθησε το δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές διαδρομές.
Στο Αλεποχώρι, οι Κουκέας – Σπύρου σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο και πλησίασαν τους δεύτερους Αυγερόπουλο – Γιαβάση.
Οι Μόσχος – Σαμαρτζής αν και πέτυχαν τον τρίτο ταχύτερο χρόνο είδαν το προβάδισμα τους να μειώνεται ελάχιστα.
Στην 5η ειδική διαδρομή όμως, ήρθαν…τα πάνω κάτω στο 42o Ράλι Παλάδιο. Οι Κουκέας – Σπύρου έχοντας πίσω σπασμένο αριστερό άκρο κατάφεραν αρχικά να τερματίσουν, ωστόσο λίγο αργότερα αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν!
Τα απρόοπτα όμως συνεχίστηκαν, αφού στα τελευταία χιλιόμετρα της ειδικής, το τιμόνι του Renault Clio 1 των Μόσχου – Σαμαρτζή υπέστη ζημιά με αποτέλεσμα να χάσουν πολύτιμο χρόνο, καθώς είχαν ένα τετακέ υποχωρώντας έτσι στη δεύτερη θέση.
Την ατυχία αυτή εκμεταλλεύτηκαν οι Αυγερόπουλος – Γιαβάσης οι οποίοι πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία ειδική, φτάνοντας, όπως και το 2018, στη νίκη στη γενική κατάταξη. Αλλά και στην F2.
Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Μόσχος – Σαμαρτζής, ενώ μάχη δόθηκε μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο για το τρίτο σκαλί του βάθρου.
Οι Ανδρέας Νομικός – Αλέξανδρος Ματαλιωτάκης (Skoda Fabia S2000), κατάφεραν με τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο που πέτυχαν στην τελευταία ειδική, να προσπεράσουν τους Νίκο και Βασίλη Καραθανάση (Honda Civic EP3), οι οποίοι τερμάτισαν στην τέταρτη θέση. Την πρώτη πεντάδα στο Ράλι Παλάδιο συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Καπράλος – Κωνσταντίνος Καραθανάσης (Opel Astra G).
Το Παλάδιο αποτέλεσε τον επίλογο και για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Ιστορικών Αυτοκινήτων. Νικητές αναδείχθηκαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας οι οποίοι με την εκπληκτική Lancia Delta κατάφεραν να κερδίσουν όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Στη δεύτερη θέση, βρέθηκαν οι Γιάννης Κάτσικας – Νίκος Μπαμπαλής (Ford Escort MKII), με τους Ιωάννη Τσαλαματά – Λάμπρο Ζωγράφο (Peugeot 309), να συμπληρώνουν το βάθρο.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν οι Αλέξανδρος Γεροβασίλης – Κωνσταντίνος Βερικάκης (Fiat 124), με τους Λυμπέρη Παπάζογλου – Μαρία Νικολοπούλου (Lancia Delta), να συμπληρώνουν την πεντάδα.
Στο Κύπελλο Ράλι Legends η υπόθεση της νίκης αφορούσε την οικογένεια Ρέκκα. Πρώτοι ήταν οι Πανάγγελος Ρέκκας – Αλέξης Μενούνος (Peugeot 106), ενώ τους ακολούθησαν οι Βίκτωρας Ρέκκας – Κωνσταντίνος Καρλιώτης (Citroen Saxo). Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Ιωάννης Καλαϊτζιάν – Φώτης Σωτηρόπουλος (Forda Puma).
Τον αγώνα δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν αρκετά πληρώματα. Οι Νίκος Ζακχαίος – Μιχάλης Φράγκου εγκατέλειψαν μετά από πρόβλημα στη μετάδοση του Honda Civic FN2. Οι Γιώργος Ντέκας – Φώτης Χειλάκης (Citroen Saxo) και Κωνσταντίνος Ντέκας – Αριστοτέλης Μπαρκονίκος (Peugeot 205), είδαν τον αγώνα τους να τελειώνει άδοξα στη δεύτερη ειδική λόγω μηχανικών προβλημάτων. Όπως και οι Ιωάννης Γύζης – Ιωάννα Πάφρα (Renault Clio) .
Οι Μανώλης Κατσαρέλιας – Ανδρέας Στεργίου εγκατέλειψαν από πρόβλημα στο διαφορικό του VW Golf, με τους Νίκο Παπαλουκά – Γρηγόρη Γκιώνη (Renault Clio 2), να εγκαταλείπουν από μηχανική βλάβη στην προτελευταία ειδική. Εκεί έχασαν κάθε ελπίδα για διάκριση και οι Στάθης Κουκέας – Κώστας Σπύρου με το πληγωμένο Ford Fiesta R5. Το τελευταίο…θύμα του αγώνα ήταν το πλήρωμα των Κωνσταντίνου Κουνιάκη – Κωνσταντίνου Βαρδάκη (Peugeot S 16).
Την τελική κατάταξη του Ράλι Παλάδιου του 2023 μπορείτε να δείτε εδώ.
Τις εντυπώσεις πάντως κέρδισε ένα αυτοκίνητο, με το «0» στις πόρτες, που δεν έλαβε μέρος στη…μάχη με τα δευτερόλεπτα. Ο λόγος για τη Lancia 037 των Γιώργου Βασιλάκη – Νίκου Τσάδαρη οι οποίοι θύμισαν παλαιότερες εποχές. Τότε που τα αγωνιστικά Group B μεσουρανούσαν στους αγώνες.
Ο αγώνας διοργανώθηκε από το Αθλητικό Σωματείο Start Line με τη συμπαράσταση του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας και Μεγαρέων.