Oι Φινλανδοί Lappi – Fern οδηγώντας χωρίς λάθη το HYUNDAI i20 N Rally1, κατάφεραν να επικρατήσουν στη χιονισμένη Σουηδία, σε έναν αγώνα που οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν σημαντικό ρόλο, κυρίως την πρώτη ημέρα
Ο δεύτερος αγώνας του WRC για το 2024 στη Σουηδία, όπως αναμενόταν, εξελίχθηκε μέσα σε ένα πανέμορφο και κάτασπρο τοπίο. Με το χιόνι να έχει σκεπάσει τα πάντα, μετατρέποντας σε…πίστα για πατινάζ τις ειδικές διαδρομές. Αλλά δημιουργώντας και τους πάντα επικίνδυνους, «τοίχους» από χιόνι στα πλαϊνά του δρόμου.
Ο αγώνας ξεκίνησε μέσα σε μια φαντασμαγορική ατμόσφαιρα το βράδυ της Πέμπτης, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Rovanpera να κάνει τον ταχύτερο χρόνο στη νυχτερινή υπερειδική διαδρομή. Ο νεαρός Φινλανδός, ο οποίος έκανε την πρώτη του, από τις επιλεγμένες εμφανίσεις, αφού έχει αποφασίσει να μην λάβει μέρος σε όλους αγώνες του πρωταθλήματος, ήταν ταχύτατος και το πρωί της Παρασκευής. Το πυκνό χιόνι όμως, που έπεφτε συνεχώς, έκρυβε παγίδες.
Έτσι, στην 4η ειδική διαδρομή η βίαιη επαφή του TOYOTA Yaris του Rovanpera, με τα χιόνια, είχε ως αποτέλεσμα να αναγκαστεί να εγκαταλείψει. Την ίδια τύχη είχε και ο περσινός νικητής του Ράλι Σουηδίας, ο Ott Tanak,ο οποίος πλήγωσε το HYUNDAI i20.
Την ίδια ώρα, ο φιλόδοξος αυτήν τη χρονιά Evans, έχανε συνεχώς χρόνο, «καθαρίζοντας» με το Yaris τις διαδρομές από τα χιόνια. Αυτήν την εξέλιξη εκμεταλλεύθηκε αρχικά ο άλλος…βασικός οδηγός της TOYOTA, ο Ιάπωνας Katsuta, που πέρασε στην πρώτη θέση.
Η…χαρά του κράτησε για τρεις ειδικές διαδρομές, αφού στην προτελευταία ειδική της ημέρας, πέρασε πρώτος ο Lappi ο οποίος ολοκλήρωσε το σκέλος έχοντας διαφορά 3,2 δευτερολέπτων από τον Katsuta.
Χαρακτηριστικό της απρόσμενης εξέλιξης του αγώνα ήταν ότι τρίτος στη γενική κατάταξη ήταν ο Oliver Solberg, με ένα SKODA Fabia, της κατηγορίας Rally2! Πίσω του ακολουθούσαν ο Fourmaux με FORD Puma και ο Evans, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωναν αυτοκίνητα Rally2.
Ο νικητής του Ράλι Μόντε Κάρλο, Neuville, αντιμετωπίζοντας προβλήματα, ολοκλήρωσε το σκέλος στην 11η θέση της γενικής κατάταξης.
Το πρωί του Σαββάτου, o Tanak και o Rovanpera που επέστρεψαν στον αγώνα, αφού επισκευάστηκαν τα αυτοκίνητά τους, έκαναν τους ταχύτερος χρόνους στις πρώτες δύο διαδρομές. Εκεί κάπου ουσιαστικά κρίθηκε και ο αγώνας, αφού ένα λάθος του Katsuta, οδήγησε το Yaris στα χιόνια και στην εγκατάλειψη.
Έτσι, ο Lappi, συνεχίζοντας να οδηγεί ταχύτατα, αλλά χωρίς λάθη, διατήρησε την πρώτη θέση, έχοντας 1′.06” πίσω του με την ολοκλήρωση της ημέρας, τον Fourmaux. Στην κατάταξη του Σαββάτου, που με το νέο τρόπο βαθμολογίας δίνει επιπλέον βαθμούς, ακολουθούσαν οι Evans, Neuville και Solberg.
Οι τρεις ειδικές διαδρομές της Κυριακής, δεν αναμενόταν, εκτός απροόπτου να κρίνουν το νικητή, αλλά προσμετρώντας ουσιαστικά στη βαθμολογία σαν ξεχωριστός αγώνας, ανάγκασαν τα πληρώματα να δώσουν ό,τι καλύτερο μπορούσαν μέχρι τον τερματισμό.
Ο Rovanpera κέρδισε την πρώτη και, την τελευταία power stage που δίνει επιπλέον βαθμούς, ενώ ο Evans ήταν ταχύτερος στην προτελευταία.
Αυτός βέβαια που πανηγύρισε στο τέλος, ήταν ο Lappi. Ο οποίος έφτασε στη δεύτερή του νίκη στο WRC. Για την οποία περίμενε 6 χρόνια, έξι μήνες και 19 ημέρες! Ο 33χρονος οδηγός, η πρώτη και μοναδική φορά που είχε ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, ήταν στο Ράλι Φινλανδίας το 2017.
Έσπασε έτσι και ένα άτυπο ρεκόρ. Αυτό της μεγαλύτερης διαφοράς μεταξύ των νικών του WRC, το οποίο ανερχόταν σε 5 χρόνια και 359 ημέρες και το κατείχαν από κοινού ο Shekhar Mehta και ο Jean-Luc Therier.
Ιδιαίτερα βέβαια πανηγύρισε ολόκληρη η ομάδα της HYUNDAI, αφού έφτασε στη δεύτερή της νίκη σε ισάριθμους αγώνες.
Δεύτερος τελικά τερμάτισε ο Evans, o οποίος ήταν και ουσιαστικά ο μεγαλύτερος κερδισμένος από τους διεκδικητές του τίτλου, αφού επικράτησε στο σκέλος της Κυριακής και έφυγε από τη Σουηδία με τη μεγαλύτερη συγκομιδή βαθμών.
Τρίτος ολoκλήρωσε το Ράλι Σουηδίας ο Adrien Fourmaux με το FORD Puma. O Γάλλος, αν και έχασε χρόνο χτυπώντας στα χιόνια στην πρώτη δοκιμή της Κυριακής, οδηγώντας στη συνέχεια προσεκτικά, κατάφερε για πρώτη φορά στη μικρή του καριέρα στο WRC, να ανέβει στο βάθρο. Μια επιτυχία που ούτε και οι πιο αισιόδοξοι στην M-Sport, δεν θα περίμεναν.
Ο Neuville, με την τέταρτη θέση που τερμάτισε διατηρήθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας, ενώ ο Solberg, στην ίσως κορυφαία εμφάνιση της καριέρας του βρέθηκε στην πέμπτη θέση της γενική κατάταξης. Φυσικά, όπως και το 2023, επικράτησε στο WRC2, χωρίς ποτέ να απειληθεί.
Με σημαντική διαφορά ακολούθησαν τα νέα TOYOTA Yaris Rally2 των Pajari, Linnamae, Korhonen και Heikkila. Ο Ιταλός Lorenzo Bertelli, κάνοντας το…κέφι του με ένα TOYOTA GR Yaris Rally 1, συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα.
Την τελική κατάταξη του Ράλι Σουηδίας μπορείτε να δείτε εδώ.
Στην βαθμολογία, μετά τους δύο πρώτους αγώνες, ο Neuville έχει 48 βαθμούς, ενώ ο Evans τον πλησίασε στους 45. Τρίτος είναι ο Fourmaux με 29.
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ισοβαθμούν TOYOTA και HYUNDAI με 87 βαθμούς, ενώ η M-Sport FORD έχει 47.
Το επόμενο ραντεβού του WRC είναι στην Αφρική με το Ράλι Σαφάρι να διεξάγεται στην Κένυα, από τις 27 έως τις 31 Μαρτίου.