«Δεν αισθάνομαι άνετα σε αυτούς τους δρόμους», δήλωνε προβληματισμένος Kalle Rovanpera μετά από τις πρώτες ειδικές διαδρομές στη Χιλή. Δύο ημέρες μετά, ο 23χρονος, δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, πρόσθετε τη 15η νίκη του στο WRC.
Την πρώτη ημέρα στο Ράλι Χιλής, ταχύτερος όλων ήταν ο Ogier κερδίζοντας 3 από τις 6 ειδικές διαδρομές. Μια μικροέξοδος όμως στην τρίτη εδική διαδρομή, τον υποχρέωσε σε αλλαγή ελαστικού στο Yaris, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Έτσι, αντί να βρίσκεται στην πρώτη θέση, με διαφορά τουλάχιστον μισού λεπτού από τους υπόλοιπους, ολοκλήρωσε το σκέλος στην ένατη θέση.
Πρώτος ήταν ο Evans, δείχνοντας μετά από καιρό τη χαμένη του επιθετικότητα. Ο Tanak ακολούθησε 3 δευτερόλεπτα πίσω του, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Kalle Rovanpera.
Ακολούθησα, ο νεαρός Pajari οδηγώντας ένα TOYOTA GR Yaris Rally 1, ο Munster με FORD Puma και ο Neuville. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, για έναν ακόμα αγώνα, έχανε χρόνο αφού με το HYUNDAI i20N «καθάριζε» το δρόμο για τους υπόλοιπους.
Όγδοος ολοκλήρωσε την Παρασκευή ο Fourmaux, έχοντας δεχθεί 1 λεπτό ποινή λόγω καθυστερημένης άφιξης στην 5η ειδική διαδρομή. Ο λόγος ήταν ότι χρειάστηκε να κάνει μερικές επισκευές στο Puma.
Ο πολλά υποσχόμενος Λετονός Sesks, εγκατέλειψε όταν χρειάστηκε να αλλάξει δύο ελαστικά στο μη υβριδικό FORD Puma, αλλά είχε μία ρεζέρβα.
Το Σάββατο, οι 6 ειδικές διαδρομές, ήταν μια πραγματική δοκιμασία αντοχής και διαχείρισης των ελαστικών. Με την ομίχλη να παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.
Ο Kalle Rovanpera ήταν αυτός που τελικά ολοκλήρωσε πρώτος το σκέλος, προσπερνώντας δύο ειδικές διαδρομές πριν το τέλος τον Evans. Μέχρι τότε, ο Βρετανός κρατούσε την πρώτη θέση, κάνοντας σε τρεις ειδικές διαδρομές τον πρώτο χρόνο.
Αλλά η ομίχλη τον «φρέναρε» στο τέλος. Γιατί ξεκινούσε μετά τους υπόλοιπους και, όσο περνούσε η ώρα, η ορατότητα, μειωνόταν. Έτσι, έμεινε 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φινλανδό, λέγοντας ότι «δεν μπορούσε να δει πέρα από το καπό»!
Τρίτος, 18,5” πίσω από τον Evans τερμάτισε ο Tanak, έχοντας διαφορά 10” από τον τέταρτο Neuville. Ακολούθησαν οι Fourmaux, Pajari, Munster και Lappi.
O Ogier είδε την ατυχία, όπως και στο Ράλι Ακρόπολις να τον ακολουθεί. Η προσπάθεια του Γάλλου για τον ένατο τίτλο του, δυσκόλεψε στην 8η ειδική διαδρομή. Όταν χτύπησε έναν βράχο, με αποτέλεσμα να σπάσει ένα μπουλόνι στο μπράτσο του τιμονιού του Yaris.
Η Super Sunday είχε δύο επαναλαμβανόμενες εδικές διαδρομές συνολικού μήκους 54,8 χιλιομέτρων. Με τις διαφορές που είχαν διαμορφωθεί το Σάββατο να δείχνουν μη αναστρέψιμες. Όπως τελικά έγινε, αφού κανένας δεν ρισκάρισε.
Εκτός από τον Ogier, που επέστρεψε μετά την εγκατάλειψη του Σαββάτου. Ο Γάλλος ήταν ταχύτατος και ολοκλήρωσε πρώτος στην ξεχωριστή κατάταξη της Κυριακής.
Αυτός βέβαια που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ήταν o Rovanpera. Με το «1-2» της TOYOTA να συμπληρώνει ο Evans, ο οποίος έχει σχεδόν ένα χρόνο να γευθεί τη…σαμπάνια του νικητή.
Ακολούθησαν τα HYUNDAI των διεκδικητών του τίτλου, Tanak και Neuville. Με τον Βέλγο να έχει πολλές πιθανότητες να κερδίσει το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα, στις 13 Οκτωβρίου, στο Ράλι της Κεντρικής Ευρώπης. Γιατί έχει 207 βαθμούς, έναντι 178 του Tanak, 166 του Ogier και 161 του Evans.
Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο σταθερότατος πλέον Fourmaux με το FORD Puma. Ακολούθησε ο Pajari, δείχνοντας έτοιμος πλέον για την κατηγορία Rally 1 και ο Munster.
Πίσω τους βρέθηκαν οι Rossel και Gryazin με τα δύο C3 Rally 2 της CITROEN. Η οποία εξασφάλισε τον τίτλο των ομάδων στο WRC 2. Ακολούθησαν τα SKODA Fabia Rally 2 των Greensmith και Solberg.