F1: Το αυτοκίνητο ασφαλείας… τα έχει 500

Κοινοποίησε το άρθρο

Για 25 χρόνια η MERCEDES-BENZ προσφέρει το αυτοκίνητο ασφαλείας στους αγώνες της Φόρμουλα-1, το οποίο στο γκραν πρι των Η.Π.Α κάνει την 500ή του εμφάνιση.

 

 

Το γκραν-πρι των Ηνωμένων Πολιτειών στο Όστιν του Τέξας σηματοδοτεί ένα ξεχωριστό ορόσημο όσον αφορά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Γιατί για 500ή φορά, ένα όχημα που φέρει το έμβλημα του αστεριού, θα είναι σε υπηρεσία ως το επίσημο αυτοκίνητο ασφαλείας στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η πρώτη εμπλοκή της MERCEDES-BENZ με την ασφάλεια της Φόρμουλα-1, ήταν στις 30 Ιουνίου του 1996 στο Μανί-Κουρ στη Γαλλία, με μια C 36 AMG. Έκτοτε, η MERCEDES-BENZ και η MERCEDES-AMG έχουν χρησιμοποιήσει 13 διαφορετικά μοντέλα ως αυτοκίνητα ασφαλείας.

Οι περισσότεροι γύροι πίσω από το επίσημο αυτοκίνητο ασφαλείας της FIA F1 σε έναν αγώνα, πραγματοποιήθηκαν στο Σάο Πάολο στη Βραζιλία το 2016. Συνολικά ολοκληρώθηκαν 33 γύροι σε τέσσερις ξεχωριστές περιόδους. Επτά στην πρώτη, επτά στη δεύτερη, δώδεκα στην τρίτη και άλλοι επτά στην τέταρτη.

Η μεγαλύτερη σε διάρκεια παραμονής αυτοκινήτου ασφαλείας, με 19 γύρους συνεχώς, ήταν το 2007 στο Φούτζι στην Ιαπωνία με την CLK 63 AMG.

Οι περισσότερες φορές που το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, ήταν το 2011 στο Καναδικό γκραν-πρι. Η SLS AMG εμφανίστηκε συνολικά πέντε φορές, ολοκληρώνοντας τέσσερις, τέσσερις, δεκαπέντε, τέσσερις και τρεις γύρους αντίστοιχα.

Τα επίσημα αυτοκίνητα ασφαλείας της MERCEDES-BENZ στη Φόρμουλα-1.

1996: Mercedes-Benz C 36 AMG (W202)
1997 – 1999: Mercedes-Benz CLK 55 AMG (C208)
2000: Mercedes-Benz CL 55 AMG (C215)
2001 – 2002: Mercedes-Benz SL 55 AMG (R230)
2003: Mercedes-Benz CLK 55 AMG (C209)
2004 – 2005: Mercedes-Benz SLK 55 AMG (R171)
2006 – 2007: Mercedes-Benz CLK 63 AMG (C209)
2008 – 2009: Mercedes-Benz SL 63 AMG (R230)
2010 – 2012: Mercedes-Benz SLS AMG (C197)
2012 – 2014: Mercedes-Benz SLS AMG GT (C197)
2015 – 2017: Mercedes-AMG GT S (C190)
2018 – 2021: Mercedes-AMG GT R (C190)
2022 – σήμερα: Mercedes-AMG GT Black Series (C190)

Δείτε τον Michael Schumacher να οδηγεί το 2010, την MERCEDES-BENZ SLS AMG Safety Car.

Για την επετειακή του εμφάνιση στο Τέξας, το αυτοκίνητο ασφαλείας της F1 θα διαθέτει ειδικό σχεδιασμό με τον διακριτικό αριθμό 500. Υπενθυμίζουμε ότι από το 2000, ο 51χρονος Σουηδός Bernd Mayländer είναι ο οδηγός του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Μόλις υπάρξει άμεσος κίνδυνος, για παράδειγμα, λόγω ατυχημάτων, συντριμμιών στην πίστα ή ακραίων καιρικών συνθηκών, ο υπεύθυνος του αγώνα στέλνει σε δράση το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το οποίο ηγείται του αγώνα, επιβραδύνει τους χρόνους γύρου και καθορίζει την ταχύτητα, ανάλογα με την περίσταση.

Η ΜERCEDES-AMG παρέχει στην FIA συνολικά τρία αυτοκίνητα ασφαλείας. Δύο από αυτά τα οχήματα είναι σε ετοιμότητα, κάθε Σαββατοκύριακο του αγώνα. Μόλις το safety car βρεθεί στην πίστα, τα συστήματα φώτων και σηματοδότησης ενεργοποιούνται. Από το 2022, αυτά δεν είναι πλέον τοποθετημένα ως μπάρες στην οροφή του οχήματος, αλλά είναι πλήρως ενσωματωμένα στο όχημα.

Συνολικά υπάρχουν 21 μονάδες LED. Οι 6 είναι στο παρμπρίζ, 13 στην πίσω πτέρυγα και 2 στην πίσω πινακίδα κυκλοφορίας. Όταν χρησιμοποιούνται, 14 ανάβουν συνεχώς με πορτοκαλί χρώμα, ενώ 7 στο κέντρο της πίσω πτέρυγας αναβοσβήνουν στο ίδιο χρώμα.

Μαζί με τις ψηφιακές πληροφορίες που παρέχονται επί τόπου και τις οδηγίες από τους υπεύθυνους του αγώνα, αυτό αποτελεί ένα σαφές σήμα προς τους οδηγούς να παραταχθούν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όταν τα φλας γίνουν πράσινα, το όχημα μπορεί να προσπεραστεί.

Το τωρινό safety car είναι μια AMG GT Black Series, με κινητήρα 4,0 λίτρων V8 biturbo, ο οποίος αποδίδει 730 ίππους. Εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση ως τα 100χλμ.ώρα σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα. Όσο χρειάζονται δηλαδή τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1 για να επιταχύνουν από 0 στα 300 χλμ./ώρα. Αξιοσημείωτο είναι ότι από το 2023, το όχημα τροφοδοτείται με ένα καύσιμο 100 οκτανίων που αποτελείται από 40% βιώσιμα συστατικά (10% αιθανόλη, 30% eFuel).

Τα 25 χρόνια που η MERCEDES-BENZ φροντίζει για την ασφάλεια των αγώνων της Φόρμουλα 1, παρέχει και το επίσημο ιατρικό αυτοκίνητο. Το οποίο από το 2022 είναι μια MERCEDES-AMG GT 63 S 4MATIC+.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Τα Robotaxi έρχονται στην Ευρώπη (video)

Η Stellantis και η Pony.ai θα αναπτύξουν και θα δοκιμάσουν από κοινού αυτόνομα οχήματα Επιπέδου 4, τα οποία θα είναι ιδανικά για ρομποτικά ταξί.     Τα...

TAXI Show με το FORD Capri

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό FORD Capri αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση για ταξί, αφού διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα, μεγάλο χώρο και χαμηλό κόστος μετακίνησης.     Η FORD επαναφέροντας...

«Η ασφάλεια είναι στα χέρια μας» μας θυμίζει ο Παραολυμπιονίκης Στέλιος Μαλακόπουλος

Η ταινία “Safety in Your Hands” που δημιούργησε η εταιρεία ελαστικών Continental, με πρωταγωνιστή τον Παραολυμπιονίκη Στέλιο Μαλακόπουλο, μας θυμίζει την αξία της ασφάλειας...

ALFA ROMEO Tonale 2025: Σπορ εξέλιξη

Με αισθητικές αλλαγές, υβριδικούς κινητήρες, πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας, άνεσης και ψηφιακής τεχνολογίας, η ανανεωμένη Tonale δείχνει πιο αυθεντική ALFA ROMEO.   Η Tonale είναι το πρώτο...

Το αυτοκίνητο…εστιατόριο σε «ελληνικό» δρόμο του Λονδίνου (video)

Η HYUNDAI λανσάρει το Backseat Bites, το πρώτο εστιατόριο στο Ηνωμένο Βασίλειο που φιλοξενείται σε ένα αυτοκίνητο και συγκεκριμένα στο Inster, προσφέροντας κλασικές κορεάτικες...

Smart Bonus: «Έξυπνη» προωθητική ενέργεια με όφελος έως 5.000 ευρώ

Το πρόγραμμα “smart bonus” εξασφαλίζει σημαντικά μειωμένες τιμές στα μοντέλα της SMART, τα οποία προσφέρονται και με το πρόγραμμα χρηματοδότησης be_smart.     Τα SMART έχουν μπει...

Ράλι Κεντρικής Ευρώπης: Δείτε το shakedown

Με το shakedown ξεκινά το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης το οποίο διεξάγεται στις ασφάλτινες διαδρομές της Αυστρίας, της Τσεχίας και της Γερμανίας.     To Ράλι της Κεντρικής...

PEUGEOT 3008: Αναβάθμιση εκδόσεων με προσιτό…Style

Η νέα σειρά εκδόσεων του PEUGEOT 3008 έχει πλουσιότερο εξοπλισμό, ενώ πλέον είναι διαθέσιμο σε ακόμη πιο προσιτή τιμή εκκίνησης.     Το PEUGEOT 3008, ένα από...