Η Ferrari προειδοποίησε πως θα φύγει από τη Φόρμουλα 1 σε περίπτωση που το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού μειωθεί περαιτέρω.
Η Ferrari απειλεί να φύγει από τη Φόρμουλα 1: Αυτός είναι ο τίτλος δημοσίευματος της ισπανικής “Marca”, το οποίο βασίζεται στις δηλώσεις του επικεφαλής της εταιρείας, Ματία Μπινότο, στην εφημερίδα “ The Guardian”.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών
Οι τρεις «μεγάλες» της F1, δηλαδή η Ferrari, η Red Bull και η Mercedes έχουν… σημαντικές διαφορές! Από τη μία η Ferrari και η Red Bull δεν προτίθενται να υποχωρήσουν ως προς το φλέγον θέμα που έχει προκύψει για περαιτέρω μείωση του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού. Αντιθέτως, η Mercedes βλέπει πιο συμπαθητικά τις απαιτήσεις των λιγότερο ισχυρών ομάδων. Εν μέσω αυτής της διαφωνίας, από τη “Scuderia” αφέθηκε να εννοηθεί πως εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο να φύγει δια παντός από το χώρο της Φόρμουλα Ένα! «Εάν θέλουν να μειώσουν το ανώτατο όριο του μπάτζετ περαιτέρω, ίσως αυτό θα μας έδινε τη δυνατότητα να αναζητήσουμε άλλες επιλογές για να δείξουμε το DNA του ανταγωνισμού μας,» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μπινότο στην “ The Guardian”.
Ο προϋπολογισμός στη Φόρμουλα 1
Το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που έχουν «πέσει στο τραπέζι» των συζητήσεων για την αναθεώρηση των κανονισμών το 2021, μαζί με την κατανομή των εσόδων, τη διοίκηση του σπορ, αλλά και τους αθλητικούς και τεχνικούς κανονισμούς.
Το όλο θέμα προέκυψε όταν οι ομάδες αμφισβήτησαν πόσο δίκαια ήταν όλα μέχρι σήμερα, ανάμεσα σε ομάδες με διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα και έθεσαν θέμα ανταγωνισμού, ειδικότερα δε όσον αφορά ομάδες που υποστηρίζονται από κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Ήρθε και η πανδημία του κορονοϊού να προκαλέσει μεγάλη οικονομική κρίση και στο «Μεγάλο Τσίρκο»! Το πρωτάθλημα δεν έχει ξεκινήσει ακόμη (σ.σ. εννέα αγώνες έχουν ήδη ακυρωθεί) και κανείς δεν γνωρίζει με απόλυτη βεβαιότητα πότε θα δοθεί η εκκίνηση ή πόσοι αγώνες εν τέλει θα πραγματοποιηθούν στη σεζόν. Οι ομάδες δεν έχουν μείνει με άλλη επιλογή παρά να προσπαθούν να βρουν τρόπους για να μειώσουν το κόστος με στόχο την επιβίωσή τους.
Ήδη, πάντως πέρασε η μείωση του ανώτατου ορίου του μπάτζετ από τα 160 εκατομμυρίων ευρώ στα 135 για το 2021, αλλά η FIA και ορισμένοι ηγέτες ομάδων, με επικεφαλής τον Ζακ Μπράουν της McLaren, απαιτούν να πέσει ακόμη περισσότερα και συγκεκριμένα στα 90 εκατομμύρια ευρώ.
Η θέση της Ferrari
O επικεφαλής της Ferrari, Mατία Μπινότο, γνωστοποίησε την άποψή του με δηλώσεις στην εφημερίδα “The Guardian” σχετικά με αυτό το… ακανθώδες ζήτημα: «Η μείωση του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού στα 135 εκατομμύρια ευρώ είναι πολύ απαιτητική σε σύγκριση με αυτό που καθιερώθηκε τον περασμένο Ιούνιο, δηλαδή τα 160 εκατομμύρια ευρώ.
Είναι κάτι που δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς σημαντικές θυσίες, ειδικά σε ανθρώπινους πόρους. Εάν θέλουν να το μειώσουν περαιτέρω, ίσως αυτό θα μας έδινε τη δυνατότητα να αναζητήσουμε άλλες επιλογές για να δείξουμε το DNA του ανταγωνισμού μας».
Η Ferrari είναι η μόνη ομάδα που αγωνίζεται στη F1 από το πρώτο πρωτάθλημα, δηλαδή από το 1950! Τώρα απειλεί να… εγκαταλείψει το σκάφος! «Στην F1 έχουμε κάθε είδους εξοπλισμό με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Λειτουργούν σε διαφορετικές χώρες, με διαφορετικούς νόμους και με τους δικούς τους τρόπους εργασίας. Επομένως, δεν είναι απλό και άμεσο να κάνουμε διαρθρωτικές αλλαγές απλά μειώνοντας το κόστος γραμμικά.
Γνωρίζουμε ότι η F1 και όλος ο κόσμος αυτή τη στιγμή περνάει από μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή λόγω της πανδημίας. Ωστόσο, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για γρήγορη αντίδραση, καθώς υπάρχει κίνδυνος λήψης αποφάσεων χωρίς σαφή αξιολόγηση ως προς όλες τις συνέπειες. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι οι εταιρείες διαδραματίζουν ρόλο στον κοινωνικό ιστό ενός έθνους. Δεν είναι μόνο εκεί για να βγάλουν κέρδος», πρόσθεσε ο Μπινότο αφήνοντας τον υπαινιγμό ότι θέλουν να αποφύγουν μια μαζική απώλεια θέσεων εργασίας.
Αυτό που ισχυρίζεται ο ηγέτης της Ferrari είναι ότι η F1 μπορεί να χάσει σε επίπεδο ποιότητας, εάν ο προϋπολογισμός μειωθεί όσο επιθυμεί η McLaren. «Η F1 πρέπει να είναι η κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού όσον αφορά στην τεχνολογία και τις επιδόσεις. Πρέπει να είναι ελκυστική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους χορηγούς που θέλουν να συμμετάσχουν σε αυτήν την πιο διάσημη κατηγορία. Εάν περιορίσουμε υπερβολικά το κόστος, διακινδυνεύουμε να μειώσουμε σημαντικά το επίπεδο,» υποστήριξε.