GP Mονακό: Nίκη Χάμιλτον !

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Grand Prix του Μονακό εκκίνησε υπό βροχή πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό άλλαξε άρδην την στρατηγική αγώνα καθώς όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν υποχρεωτικά (σ.σ: βάση κανονισμών) με τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue.

To αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε την κούρσα για επτά γύρους και μετά από λίγο οι περισσότεροι οδηγοί έβαλαν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που παρέμεινε στη πίστα με τα βρόχινα ελαστικά παρότι η διαδρομή είχε στεγνώσει. Όταν μπήκε για αλλαγή στον 31ο γύρο έβαλε κατευθείαν την πάρα πολύ μαλακή γόμα με το μωβ σιρίτι, P Zero Purple.

Ο κάτοχος της pole, Daniel Ricciardo (Red Bull) έβαλε ένα γύρο μετά την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red, σ’ ένα pit stop που διήρκησε πολύ. Βγαίνοντας βρέθηκε ακριβώς πίσω από το Hamilton και αυτή ήταν η απαρχή μιας μοναδικής κόντρας ανάμεσά τους για την κορυφή.

Ο οδηγός της Force India, Sergio Perez ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική και κατάφερε παρότι εκκινούσε από την 8η θέση να τερματίσει 3ος. Ο Perez όταν έβγαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά έβαλε την μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι) P Zero Yellow.

Pirelli Monaco Review 1

Χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα στον αγώνα και οι πέντε τύποι ελαστικών που υπήρχαν στο Μονακό – βρόχινα, ενδιάμεσα, μαλακή γόμα, πολύ μαλακή γόμα και πάρα πολύ μαλακή γόμα. Επειδή ο αγώνας χαρακτηρίστηκε «βρεγμένος» δεν υπήρχε η υποχρέωση χρήσης δυο διαφορετικών γομών. Οι οδηγοί της Mercedes συμπλήρωσαν 47 ολόκληρους γύρους με την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό δεν είχε δοκιμαστεί ποτέ είτε σε δοκιμές εξέλιξης είτε στις ελεύθερες δοκιμές πριν τον αγώνα. Μάλιστα ο Hamilton πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο λίγο πριν το φινάλε.

06-Monaco-Race2-Open

Pirelli Monaco Review 5

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Στην αρχή του αγώνα υπό βροχή οι ομάδες έπρεπε να κρίνουν που βρίσκονταν το σημείο αλλαγής από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά μολονότι δεν είχαν καθόλου στοιχεία από βρεγμένο οδόστρωμα στο Μονακό με την τελευταία γενιά μονοθεσίων. Το αποτέλεσμα όπως συνήθως γίνεται στο Πριγκιπάτο ήταν οι ομάδες να χρειαστεί να πάρουν στιγμιαίες αποφάσεις για τη στρατηγική. Είδαμε πολλές διαφορετικές τακτικές με το Lewis Hamilton να διατηρεί τα βρόχινα ελαστικά μέχρι να τα αλλάξει απευθείας με σλικ ελαστικά μωβ χρώματος. Αυτό ήταν κομβικό στοιχεία για την εμπνευσμένη του νίκη. Είδαμε μια σπουδαία μίξη διαφορετικών στρατηγικών που επέτρεψε σ’ έναν αριθμό οδηγών να τερματίσουν πιο ψηλά απ’ ότι εκκινούσαν σε μια διαδρομή όπου τα προσπεράσματα είναι εξαιρετικά δύσκολα».

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

 

Μαλακή

Πολύ μαλακή

Πάρα πολύ μαλακή

Βρόχινα

Ενδιάμεσα

Πρώτος

VET     1:18.005

RIC     1:18.294

HAM   1:17.939

HAM 1:30.844

MAS     1:29.462

Δεύτερος

PER   1:18.446

SAI   1:18.519

ROS 1.18.763

ROS1:18.763

GUT     1:29.713

Τρίτος

HUL   1:19.232

ALO     1:19.170

GUT 1.19.131

GUT 1:19.131

MAG     1:29.802

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Μαλακή:                                  Perez                           48 γύροι

Πολύ μαλακή:                         Button                         47 γύροι

Πάρα πολύ μαλακή:               Rosberg, Hamilton      47 γύροι         

Ενδιάμεσα:                           Nasr                             24 γύροι

                                                                                                                     Βρόχινα:                              Wehrlein, Hamilton     31 γύροι

Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο αλλαγών θα είναι η ταχύτερη επιλογή και η μια αλλαγή από πάρα πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα θα είναι η πιο διαδεδομένη. Η βροχή διεύρυνε τις επιλογές στρατηγικής. Ο Lewis Hamilton άλλαξε από βρόχινα ελαστικά σε σλικ με πάρα πολύ μαλακή γόμα στο τέλος του 31ου γύρου. Ήταν ο μόνος οδηγός εκτός από τον Pascal Wehrlein της Manor που ακολούθησε αυτή τη στρατηγική.