Όταν το Opel Calibra κέρδισε τον τίτλο στο WTCC

Κοινοποίησε το άρθρο
Opel Calibra

Όταν το Opel Calibra κέρδισε τον τίτλο στο WTCC. Η σεζόν 1996 σηματοδότησε το αποκορύφωμα της εξέλιξης των αγωνιστικών αυτοκινήτων τουρισμού. Τα ‘εργαλεία’ της Class 1 διέθεταν τεχνολογία εφάμιλλη των μονοθεσίων της Formula 1.

Με τις ευλογίες της FIA, το Γερμανικό DTM είχε γίνει το Διεθνές Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού – International Touring Car Championship (ITC).

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Τα αυτοκίνητα που αγόρασαν οι Έλληνες το 1ο τρίμηνο του 2024

Η ανοδική πορεία τη αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα συνεχίζεται. Αν και τον Μάρτιο σημειώθηκε μείωση των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών. Μικρομεσαία και SUV επιλέγουν οι...

Ράλι Στερεάς Ελλάδας 2024

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Χώματος ξεκίνησε από την...Στερεά Ελλάδα με τους Σωκράτη Τσολακίδη-Γιώργο Πολυζώη να φτάνουν τελικά στη νίκη και τα αυτοκίνητα της κατηγορίας...

Η ALFA ROMEO Milano αλλάζει όνομα!

Η ALFA ROMEO αναγκάζεται να μετονομάσει τη πολυσυζητημένη Milano μετά από έντονες αντιδράσεις στην Ιταλία. Και το νέο όνομα αυτής: Junior   Η πολυαναμενόμενη Milano έφερε...

Οι αγώνες γίνονταν σε όλο τον κόσμο, από το Hockenheim (Γερμανία) μέχρι το Sao Paulo (Βραζιλία). Μεταδίδονταν ζωντανά από την τηλεόραση και σε κάθε αγώνα οι ένθερμοι οπαδοί παρακολουθούσαν, κολλημένοι στους τηλεοπτικούς δέκτες, διάσημους οδηγούς και συναρπαστικές προσπεράσεις.

Στο τέλος της σεζόν, η Opel γιόρτασε τη μεγαλύτερη επιτυχία στην αγωνιστική ιστορία της με την κατάκτηση και των δύο τίτλων – οδηγών και κατασκευαστών – παρά τον άγριο ανταγωνισμό από την Alfa Romeo και τη Mercedes.

Τους τίτλους του πρωταθλήματος αυτοκινήτων τουρισμού 1996 απέσπασε το Opel Calibra V6 4×4 και ο Manuel Reuter.

Opel Calibra

Οι ομάδες των οδηγών είχαν διανθιστεί με αστέρες παγκόσμιου βεληνεκούς. Πρώην πιλότοι της Formula 1, όπως οι Alessandro Nannini, JJ Lehto και Hans-Joachim Stuck αγωνίστηκαν ενάντια σε νεαρά ταλέντα ή καταξιωμένους οδηγούς όπως ο Giancarlo Fisichella και των νικητών του DTM Nicola Larini (1993), Klaus Ludwig (1994) και Bernd Schneider (1995).

Στο ITC, οι εργοστασιακές ομάδες των Joest, Rosberg και Zakspeed συμμετείχαν με Opel.

Τα αυτοκίνητα τουρισμού της Class 1 ήταν φορτωμένα με κορυφαίες τεχνολογίες: κινητήρες V6 με κυβισμό 2.5 L και ισχύ 500 hp, καθαρόαιμο πλαίσιο και, στην περίπτωση του Opel Calibra, σύστημα τετρακίνησης (4WD), ABS και ημιαυτόματο κιβώτιο με αλλαγές σχέσεων σε κλάσματα του δευτερολέπτου μέσω των paddles στο τιμόνι.

Οι χρόνοι των αυτοκινήτων τουρισμού σε κάθε γύρο του ITC έφταναν τους αντίστοιχους της Formula 3000 – το τελικό προπαρασκευαστικό στάδιο για όσους οδηγούς έτρεφαν φιλοδοξίες για τη F1.

Η τεχνολογία του Opel Calibra V6

Με κινητήρα V6 βασισμένο σε αυτό του Opel Monterey, το Calibra είχε περίπου 500 hp στη διάθεσή του για τη σεζόν του 1996. Περαιτέρω εξέλιξη πραγματοποιήθηκε από την Cosworth Engineering κατά τη διάρκεια της σεζόν. Το αλουμινένιο μπλοκ ήταν ελαφρύτερο συγκριτικά με τον προκάτοχό του.

Η μεγαλύτερη γωνία V των κυλίνδρων (75 έναντι 54 μοιρών προηγουμένως) είχε ως αποτέλεσμα χαμηλότερο συνολικό ύψος και επομένως καλύτερο κέντρο βάρους. Επίσης επέτρεπε πιο επίπεδες εισαγωγές αέρα.

Επιπλέον, υπήρχε ένα υδραυλικά ελεγχόμενο ημι-αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Χάρη στην τεχνολογία που αναπτύχθηκε μαζί με την εταίρο της Opel, Williams GP Engineering, η οδήγηση έγινε πιο άνετη, κυρίως σε επικίνδυνες αγωνιστικές συνθήκες, αποτρέποντας παράλληλα μία πιθανή υπερστροφία του κινητήρα. Ένα υδραυλικό σύστημα υψηλής πίεσης έλεγχε το σειριακό κιβώτιο.

Ο οδηγός άλλαζε τις σχέσεις είτε μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, ή πιέζοντας ένα διακόπτη. Το Calibra χρειαζόταν μόλις 0,004 δευτερόλεπτα για αλλαγή σχέσης, μαζί με την εμπλοκή του συμπλέκτη.

Ένα ακόμα υδραυλικό σύστημα μετέβαλε τις πιέσεις στα μπλοκέ διαφορικά. Αισθητήρες μετρούσαν την ολίσθηση των τροχών και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου μετέτρεπε τις πληροφορίες σε βέλτιστη υδραυλική πίεση – π.χ., αυξάνοντας την πίεση κατά την επιτάχυνση και, ως εκ τούτου, το ποσοστό εμπλοκής του διαφορικού.

Opel Calibra

Μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής σε υπολογιστή των χαρακτηριστικών της πίστας και της ελκτικής πρόσφυσης σε κάθε σημείο της, μπορούσε να προγραμματιστεί η εμπλοκή των διαφορικών – όπως και η αυτόματη ρύθμιση των ενεργών αντιστρεπτικών δοκών.

Το κράτημα του ITC Calibra βελτιώθηκε σημαντικά χάρη στην προσπάθεια των ειδικών της αεροδυναμικής. Σε 200 ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα, αύξησαν θεαματικά την αεροδυναμική πίεση κατά 28%.

Με το θρίαμβο της Opel στο τέλος της σεζόν του 1996, η εποχή των αυτοκινήτων τουρισμού της Class 1 είχε φτάσει στην κορυφή. Η εξαιρετικά εξελιγμένη κατηγορία “Formula 1 with a roof” είχε γίνει υπερβολικά ακριβή σε επίπεδο εξέλιξης και λειτουργικού κόστους.

Το ITC έγινε ιστορία μετά από δύο μόλις χρόνια. Το 2000, το DTM – που τώρα ονομάζεται German Touring Car Masters – γιόρτασε την επιστροφή του με νέα, λιγότερο περίπλοκα αυτοκίνητα από τεχνολογικής απόψεως και πάλι με εργοστασιακές ομάδες από το Rüsselsheim.

Ο Manuel Reuter κατέκτησε δύο νίκες με το Opel Astra V8 Coupé. Ο Joachim Winkelhock και ο Uwe Alzen γιόρτασαν επίσης τερματισμούς στην πρώτη θέση.

Σήμερα, τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα τουρισμού από τις εποχές των ITC και DTM φιγουράρουν δίπλα δίπλα στη συλλογή της Opel Classic. Το ασπρόμαυρο Calibra “Cliff” του 1996 βρίσκεται ακριβώς μπροστά. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής διατηρεί την pole position εδώ και 25 χρόνια.