Αποτελεί ένα βασικό πρόβλημα των κινητήρων καύσης: τα καυσαέρια και τα υπολείμματα καυσίμου λερώνουν τα συστήματα καυσίμου και εισαγωγής αέρα. Η απόδοση πέφτει, η κατανάλωση αυξάνεται και οι τιμές των καυσαερίων χειροτερεύουν. Με το JetClean Tronic II της γερμανικής εταιρείας LIQUI MOLY που εξειδικεύεται στα πρόσθετα, τα συνεργεία μπορούν να υποβάλλουν τον κινητήρα και το σύστημα καυσίμου σε διεξοδικό καθαρισμό. «Ο κινητήρας μπορεί ξανά να αναπνέει ελεύθερα και το συνεργείο απολαμβάνει από το σέρβις πρόσθετα έσοδα», δηλώνει ο David Kaiser, διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης στη LIQUI MOLY.
Μόλις ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία, δημιουργούνται υπολείμματα καύσης τα οποία κατακάθονται ακόμη και στα μπεκ ψεκασμού. Κατά συνέπεια, δεν επιτυγχάνεται πλέον τόσο λεπτός ψεκασμός του καυσίμου. Το αποτέλεσμα είναι απώλεια ισχύος, υπερβολική κατανάλωση και ακόμη περισσότερα υπολείμματα καύσης. Το σύστημα εισαγωγής αέρα υποφέρει επίσης. Εδώ, η βρωμιά εισχωρεί, από τη μία, μέσω της ανακυκλοφορίας των καυσαερίων και, από την άλλη, μέσω της εξαέρωσης του στροφαλοθαλάμου. Για τον λόγο αυτόν, τα συγκεκριμένα ιζήματα δημιουργούν τόσο μεγάλο πρόβλημα, επειδή οι σύγχρονοι κινητήρες είναι πολύ πιο ευαίσθητοι στους ρύπους σε σχέση με τους παλιότερους. Αυτή η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε ζημιά του κινητήρα.
Το JetClean Tronic II μπορεί να απομακρύνει ιδιαίτερα γρήγορα και διεξοδικά τα ιζήματα. Αφού συνδεθεί στο σύστημα ψεκασμού ή στο σύστημα εισαγωγής αέρα, η συσκευή αντλεί στο εσωτερικό πρόσθετα καθαρισμού που αναπτύχθηκαν για τον συγκεκριμένο σκοπό. «Αυτό επιτρέπει τη στοχευμένη και αποτελεσματική απομάκρυνση των ιζημάτων», λέει ο David Kaiser. Υπάρχουν τέσσερα πρόσθετα για το JetClean Tronic II: ένα για το σύστημα ψεκασμού και ένα για το σύστημα εισαγωγής αέρα, με το καθένα από τα οποία να διατίθεται για το σύστημα καυσίμου κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Για την αποφυγή σύγχυσης, τα πρόσθετα βενζίνης έχουν μπλε χρώμα. Έτσι, αρκεί μια γρήγορη ματιά στα δύο δοχεία του JetClean Tronic II, για να πει κανείς αν η υπόλοιπη ποσότητα πρέπει να αφαιρεθεί πριν την επόμενη χρήση ή, απλώς, να συμπληρωθεί.
Η καθαυτού διαδικασία καθαρισμού επιβλέπεται από τη συσκευή. Ο μηχανικός μπορεί εντωμεταξύ να κάνει άλλες εργασίες και, παρόλα αυτά, να είναι σίγουρος ότι τίποτα δεν θα πάει στραβά και ότι το σύστημα καυσίμου δεν θα χρειάζεται κατόπιν διεξοδική εξαέρωση. Για να επιτύχει το ίδιο αποτέλεσμα, θα έπρεπε διαφορετικά να λύσει τα εξαρτήματα και να τα καθαρίσει χειρωνακτικά – μια καθόλου πρακτική και σαφώς πιο περίπλοκη διαδικασία.
Το JetClean Tronic II συνδέεται στην μπαταρία του αυτοκινήτου. Επειδή δεν απαιτείται καμία εξωτερική ηλεκτρική παροχή, η συσκευή μπορεί να χρησιμοποιείται και ως φορητή, π.χ. για εφαρμογή σε έναν ολόκληρο στόλο οχημάτων στον χώρο του πελάτη. Δεν ενδείκνυται αποκλειστικά και μόνο για αυτοκίνητα, αλλά επίσης για επαγγελματικά οχήματα, δομικά μηχανήματα, μοτοσικλέτες και σκάφη. Μετά τον καθαρισμό, ο κινητήρας αποδίδει ξανά την αρχική ισχύ του, η διάρκεια ζωής του συστήματος ψεκασμού αυξάνεται και ο κίνδυνος για προβλήματα του κινητήρα περιορίζεται.
Το συνεργείο μπορεί να προσφέρει τον καθαρισμό τόσο όταν ο κινητήρας παρουσιάσει πρόβλημα, όσο και ως ξεχωριστή υπηρεσία ή ακόμη να τον ενσωματώσει προληπτικά στην ετήσια επιθεώρηση. Και τα δύο βοηθούν στον διαχωρισμό του από τον ανταγωνισμό. Και στην περίπτωση βαρυφορτωμένων οχημάτων, ο πελάτης θα αντιληφθεί αμέσως μια σαφή διαφορά. Ανάλογα με τον αριθμό των καθαρισμών που διεξάγει, το συνεργείο μπορεί να κάνει απόσβεση του JetClean Tronic II ήδη μέσα σε λίγες εβδομάδες.
Στην πατρίδα της τη Γερμανία, η LIQUI MOLY είναι αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην αγορά των πρόσθετων. Το 2005, η επιχείρηση διέθεσε στην αγορά το προηγούμενο μοντέλο JetClean Tronic και από τότε έχει πουλήσει περίπου 1000 συσκευές ανά τον κόσμο. Το νέο JetClean Tronic II που κατασκευάζεται στη Γερμανία αναμένεται να συνεχίσει αυτήν την επιτυχία. Η μετάβαση από την παλιά στη νέα συσκευή είναι απλή, καθώς οι υφιστάμενοι αντάπτορες μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται. «Ξανασχεδιάσαμε το JetClean Tronic II από την αρχή. Η κατασκευή του εμπερικλείει 13 χρόνια εμπειρίας με το προηγούμενο μοντέλο», δήλωσε ο David Kaiser. «Είναι καλύτερο, πιο συμπαγές, πιο στιβαρό και πιο φορητό.»