Η αυτοκινητοβιομηχανία θα αναζητήσει εξωτερικούς συνεργάτες για τη χρηματοδότηση της επένδυσης.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Τα νέα εργοστάσια κυψελών μπαταριών του Ομίλου Volkswagen και η εξασφάλιση ζωτικών πρώτων υλών θα κοστίσουν έως και 30 δισεκατομμύρια ευρώ (34 δισεκατομμύρια δολάρια), δήλωσε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου Thomas Schmall, βάζοντας για πρώτη φορά τιμή στην επένδυση.
Η VW θα αναζητήσει εξωτερικούς συνεργάτες για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση της αυτοκινητοβιομηχανίας για να ανοίξει έξι μεγάλα εργοστάσια κυψελών μπαταριών στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας, δήλωσε ο Schmall, ο οποίος είναι υπεύθυνος τεχνολογίας στη VW, σε συνέντευξή του στο συνέδριο Reuters Next.
Η παραγωγή μπαταριών είναι ένας στρατηγικός πυλώνας στην προσπάθεια της εταιρείας να ξεπεράσει την Tesla και να γίνει ο κορυφαίος πωλητής EV στον κόσμο.
«Μιλάμε για 25 έως 30 δισεκατομμύρια (ευρώ) … συμπεριλαμβανομένης της κάθετης αλυσίδας πρώτων υλών, όχι μόνο των εργοστασίων», είπε ο Schmall.
Η VW δεν πρέπει να αναλάβει το προβάδισμα στη χρηματοδότηση και δεν στοχεύει σε διάσπαση επενδύσεων 50/50, είπε. «Εξαρτάται από το μοντέλο συνεργασίας που θα δημιουργήσουμε τους επόμενους μήνες. Είμαστε ανοιχτοί να το συζητήσουμε. Για εμάς είναι απαραίτητο να μπορούμε να ελέγξουμε… τον οδικό χάρτη της τεχνολογίας, το χρονοδιάγραμμα, το κόστος και τη διαθεσιμότητα για να καταστεί δυνατή η συμμετοχή μας».
Η σουηδική Northvolt θα ξεκινήσει την παραγωγή κυψελών premium για τη VW το 2023. Το δεύτερο εργοστάσιο, που θα κατασκευαστεί από κοινού με την κινεζική Gotion High-Tech στο Salzgitter της Γερμανίας, θα ξεκινήσει το 2025.
Θα ακολουθήσουν τέσσερα ακόμη εργοστάσια μέχρι το τέλος της δεκαετίας, πιθανότατα στην Ισπανία, την Ανατολική Ευρώπη και δύο επιπλέον τοποθεσίες που μέχρι στιγμής δεν έχουν αποκαλυφθεί.
Το κόστος θα είναι από 1 δισεκατομμύριο ευρώ έως 2 δισεκατομμύρια ευρώ ανά μονάδα, ενώ η δυναμικότητα θα κυμαίνεται από 40 έως και 80 γιγαβατώρες κατ’ ανώτατο όριο (GWh), ανάλογα με τη χημεία καθώς και με το εάν υπάρχουν επαρκή αποθέματα ενέργειας, είπε ο Schmall.
«Έχουμε κάποια φυσικά όρια στη διαθεσιμότητα υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, ενέργειας, νερού», είπε.
Αλλά η παραγωγική ικανότητα είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης, είπε ο Schmall, προσθέτοντας ότι η VW πρέπει επίσης να βεβαιωθεί ότι λαμβάνει αρκετές πρώτες ύλες, όπως λίθιο και νικέλιο.
Αυτό απαιτεί μια πιο προνοητική προσέγγιση και ο Schmall επισήμανε ότι η VW προσπαθεί να πετύχει συνεργασίες, με τις ανακοινώσεις να αναμένονται «σε μερικές εβδομάδες».
Η VW, η οποία σχεδιάζει να υποβάλει το επόμενο πενταετές επενδυτικό της σχέδιο στο εποπτικό συμβούλιο στις 9 Δεκεμβρίου, επιδιώκει ένα συνδυασμό στρατηγικών, οι οποίες πιθανόν θα περιλαμβάνουν ακόμη και τη συμμετοχή σε μια εταιρεία εξόρυξης.
«Θα δείτε όλο το φάσμα», είπε ο Schmall, αναφερόμενος επίσης σε συμβάσεις σταθερής και μικτής τιμής με προμηθευτές. «Πρέπει να προσαρμόζουμε λύσεις, αναγκαστικά, σε συγκεκριμένες πρώτες ύλες».
Αυτό απαιτεί επίσης τη διασφάλιση της βιώσιμης προμήθειας υλικών, κάτι που, στην περίπτωση της VW, περιλαμβάνει αναφορές διαφάνειας, αξιολογήσεις προμηθευτών και προσπάθειες για σταδιακή κατάργηση ορισμένων υλικών, κυρίως του κοβαλτίου.
Στο τέλος, είπε ο Schmall, στόχος ήταν να διασφαλιστεί ότι η πλήρης αλυσίδα παραγωγής είναι βιώσιμη, προσθέτοντας ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από μόνη της δεν αρκεί για τη VW, η οποία στοχεύει να είναι ουδέτερη από άνθρακα έως το 2050 το αργότερο.
«Και αυτό συνολικά μας φέρνει σε αυτόν τον κλειστό βρόχο και ελπίζουμε να σας δείξουμε ότι φροντίζουμε από την αρχή, από το πρώτο βήμα, από τη διαδικασία εξόρυξης, να είμαστε βιώσιμοι, μέχρι το τελευταίο σημείο της διάρκειας ζωής της μπαταρίας, της ζωής του αυτοκινήτου και της ανακύκλωσης», κατέληξε.