Δοκιμάζουμε και αναλύουμε τη νέα BMW 530i

Κοινοποίησε το άρθρο

Η νέα BMW 530i είναι καλύτερη από ποτέ, διαθέτοντας εμφάνιση, άνεση, αλλά και μοναδικές τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας που συναρπάζουν.

 

Αναμφίβολα, η BMW 530i είναι το μοντέλο εκείνο που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά του με την BMW, με τις πωλήσεις του, από το 1972 έως και σήμερα να αγγίζουν τα 7,6 εκατομμύρια. Στην 7η πλέον γενιά της, η BMW 530i, μας έρχεται πιο ολοκληρωμένη από ποτέ, διαθέτοντας άκρως δυναμική εμφάνιση, αλλά και τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας που ξεπερνούν κάθε προσδοκία!

Κερασάκι στην τούρτα και η δυναμική εμφάνιση, η οποία είναι πασπαλισμένη με τα σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά, τα οποία συνδυαστικά αναγάγουν την BMW 530i ως από τα πλέον σπορ μεγάλα μοντέλα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά!

Ριζικές αλλαγές!

Οι μηχανικοί και σχεδιαστές της BMW δεν έκαναν έκπτωση στη δουλειά τους, μιας και δημιούργησαν ένα μεγάλο premium μοντέλο, το οποίο ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες το γάλα στους Αθηναϊκούς δρόμους. Η νέα κωδική ονομασία του μοντέλου είναι G30, το οποίο και βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο, όπου πρωταρχικό μέλημα των μηχανικών, ήταν η διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα. Για αυτό το λόγο άλλωστε έχει γίνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, ατσαλιού υψηλής αντοχής και μαγνησίου, με αποτέλεσμα να είναι 100 κιλά ελαφρύτερη από την προγενέστερη, αλλά με βελτιωμένη αντοχή του αμαξώματος και αυξημένη στρεπτική ακαμψία.

Πέρα όμως από το ενισχυμένο πλαίσιο, η BMW 530i διαθέτει κι ένα υπέροχο παρουσιαστικό, με αρκετά μυώδεις γραμμές. Βέβαια για το φαίνεσθαι, οι σχεδιαστές εξέλιξαν     τις γραμμές της προηγούμενης 5αρας, με τις απαραίτητες όμως πινελιές, οι οποίες απέδωσαν, προσφέροντας έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος αγγίζει έως και το 0,22 (αναλόγως έκδοσης και τροχών). Σε αυτό συμβάλλουν και οι ενεργές εμπρός γρίλιες της μάσκας, που κλείνουν όταν δεν υπάρχει ανάγκη ψύξης. Τα εμπρός και πίσω ανασχεδιασμένα φώτα πλέον είναι τεχνολογίας LED (ήδη από το βασικό εξοπλισμό), ενώ προαιρετικά μπορεί κανείς να επιλέξει προσαρμοζόμενους προβολείς LED. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν μάλιστα εξοπλισμένο και με το M pack, το οποίο περιλαμβάνει αεροδυναμικό πακέτο, ανάρτηση με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, μεγαλύτερους τροχούς, αναβαθμισμένο εσωτερικό και σπορ τριάκτινο τιμόνι.

Engine on!   

Πατώντας το start button, έρχεται στη ζωή ένας 2λιτρος κινητήρας βενζίνης, ο οποίος στο θέμα των επιδόσεων, θυμίζει έναν καλό… 3λιτρο! Η απόδοση του ανέρχεται στα 252 άλογα, η ροπή στα 350 Nm, όντας 4κυλινδρος, με άμεσο ψεκασμό twin scroll turbo βεβαίως, καθώς και μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων (λέγε με VALVETRONIC), αλλά και μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων, ή αλλιώς διπλό VANOS! Στο σύνολο τους όλα αυτά τα καλούδια συνεργάζονται εξαιρετικά, προσφέροντας αξιοσημείωτες επιδόσεις στο επιβλητικό αμάξωμα της 5αρας! Σημειώστε: 0-100 χλμ/ώρα σε 6,2 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζετε ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Ο εν λόγω κινητήρας προσφέρεται αποκλειστικά με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic που κατασκευάζει για την BMW η ZF και το οποίο φροντίζει για τις απροβλημάτιστες αλλαγές των σχέσεων, και την αδιάκοπη μετάδοση της ροπής και της επιτάχυνσης όταν ο οδηγός σανιδώνει το δεξί πεντάλ! Πραγματικά είναι απίστευτα απολαυστικό να βλέπεις πως σε κοιτούν στα επόμενα φανάρια «μικρά πυραυλάκια» που πίστευαν ότι είχαν έναν εύκολο αντίπαλο δίπλα τους!

Βέβαια η BMW 530i δεν είναι κατασκευασμένη για κόντρες, αλλά για ταξίδια, αστραπή, τα οποία πραγματοποιούνται με ασφάλεια και την εξαιρετική άνεση!

Απόλυτα συνδεδεμένος

Η καμπίνα της BMW έχει όλα όσα ονειρεύεται ότι θα απολαμβάνει ένας υποψήφιος κάτοχος της. Ειλικρινά τις μέρες της δοκιμής μας, όσοι επιβάτες κι αν μπήκαν εντός της BMW 530i, όλοι ανεξαιρέτως έμειναν έκθαμβοι από το πολυτελές, καλοσχεδιασμένο, αλλά και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό! Τα περισσότερο μέρη της καμπίνας είναι επενδυμένα με δέρμα και μαλακό πλαστικό, με άρτια και στιβαρή συναρμογή. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η μεγάλη οθόνης 10,25 ιντσών που απεικονίζει όλες τις λειτουργίες του iDrive.

Ο χειρισμός όλων των συστημάτων άνεσης και ψυχαγωγίας είναι εύκολος και απολαυστικός και πραγματοποιείται είτε από το περιστροφικό χειριστήριο του iDrive, είτε από τις οθόνες αφής, όπως αυτή του διζωνικού κλιματισμού. Επιπλέον η BMW 530i, στο λειτουργικό της ανταποκρίνεται και με χειρονομίες, όπως η μεγαλύτερη 7αρα.

Τώρα σε ότι αφορά τις τεχνολογίες ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης, αυτές προσφέρονται πλουσιοπάροχα! Αρχικά λαμβάνοντας πληροφορίες από μια stereo camera και ραντάρ υπερήχων, το αυτοκίνητο ελέγχει το χώρο τριγύρω, επιτρέποντάς του να κινηθεί αυτόνομα, διατηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, αλλά και παραμένοντας στη λωρίδα ακολουθώντας τις καμπές! Επίσης τα εξελιγμένα συστήματα, κάνουν όλη τη δουλειά ελέγχοντας κάθε παράμετρο στο δρόμο, αποσοβώντας ένα πιθανό ατύχημα σε περίπτωση μη αντίδρασης του οδηγού!

Μαγικό χαλί

Αυτό θα αναφωνήσετε από τα πρώτα κιόλας μέτρα, πίσω από το βολάν της BMW 530i. Η άνεση από την ανάρτηση είναι υπεράνω κριτικής, μιας κι έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, «καταπίνονται» από την ανάρτηση, η οποία διατηρεί ανέπαφους τους επιβάτες να απολαύσουν τη διαδρομή τους. Κινούμενοι στο αστικό περιβάλλον θα εντυπωσιαστείτε από το πόσο ευέλικτη είναι, χάρη στην ενεργητική τετραδιεύθυνση. Σε ταχύτητα ελιγμών, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός, μειώνοντας σημαντικά τον κύκλο στροφής, ενώ στα πολλά χιλιόμετρα στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση για μεγαλύτερη σταθερότητα.

Όσο και να ανεβάσετε ρυθμούς η 530i θα σας εντυπωσιάσει με τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που προσφέρει. Το τιμόνι είναι ξυράφι και με σωστό βάρος, επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα σε μια φιδίσια διαδρομή. Ειδικά κι αν στο Drive Select επιλέξει το πρόγραμμα sport. Οι πιο hardcore οδηγοί μην περιμένετε υπερστροφές ισχύος, (γίνονται, αλλά ελαφρώς πιο δύσκολα), μιας και ο σαφής οδηγικός προσανατολισμός της «μπέμπας», είναι να προσφέρει ασφάλεια και ουδέτερη συμπεριφορά ακόμα και κοντά στο όριο. Του οδηγού, γιατί τα δικά της δύσκολα θα τα φτάσει η πλειοψηφία των οδηγών. Εξαιρετικά είναι και τα φρένα, τα οποία αποδεικνύονται ακούραστα, διατηρώντας πάντοτε τη γραμμική λειτουργία τους.

Πολεμική μηχανή με κουστούμι!

Πραγματικά η νέα BMW 530i μπορεί να κάνει τα πάντα! Να σε ταξιδέψει με ασφάλεια από το σημείο Α στο σημείο Β, αλλά και με την ίδια ευκολία να χαρίσει στιγμές οδηγικής απόλαυσης, χωρίς όμως να αποποιείται το «χλιδάτο» χαρακτήρα της. Βέβαια οι τόσες λειτουργίες ασφαλείας θα δώσουν την αίσθηση στους πιο σκληροπυρηνικούς χρήστες ότι είναι αποκομμένοι από τη δράση. Οκ, σίγουρα η νέα BMW 530i δεν έχει τον απόλυτο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του παρελθόντας, εν τούτοις όμως μιλάμε για ένα από τα καλύτερα μεγάλα μοντέλα της αγοράς αυτή τη στιγμή. Η τιμή απόκτησης της νέας BMW 530i ξεκινάει από τα 71.020 ευρώ και η οποία μπορεί να εκτοξευθεί αναλόγως επιθυμιών και δυνατοτήτων του ιδιοκτήτη, (ακόμα και τηλεχειριστήριο που σου επιτρέπει να μετακινείς εμπρός πίσω την 5αρα, με τον οδηγό έξω από αυτό είναι διαθέσιμο). Το ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής: Είναι η νέα BMW 530i το καλύτερο μεγάλο premium μοντέλο; Πως τα πάει απέναντι στην νέα Mercedes E-Class και στο εξίσου φρέσκο Volvo S90;

Direct απάντηση μην περιμένετε (προς το παρόν)! Θα απαντήσουμε λακωνικά λέγοντας πως ευχαρίστως θα την είχαμε στο γκαράζ μας!_ Γ. Μούζος

(+) Επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, τεχνολογίες άνεσης κι ασφάλειας, εμφάνιση

(-) Τιμή, κατανάλωση όταν πιεστεί