Δοκιμή BMW X3 2.0D xDRIVE

Κοινοποίησε το άρθρο

Η BMW Χ3 είναι ένα καλοπουλημένο μοντέλο για τη σειρά «Χ» όλα αυτά τα χρόνια παρουσίας του. Αισίως μπήκε στη 3η του γενιά, πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, ώστε να εδραιώσει τη κυριαρχία του στα premium μεσαία crossover!

Αν μη τι άλλο η καριέρα της Χ3 είναι μακροχρόνια και κρίνεται επιτυχημένη, μιας και οι πωλήσεις της έχουν ξεπεράσει τα 1,5 εκατ. οχήματα σε παγκόσμια κλίμακα. Καριέρα, που ως δείχνουν τα μέχρι τώρα δεδομένα, θα συνεχιστεί με επιτυχία, μιας και η 3η γενιά της προσφέρεται με όλη τη σύγχρονη τεχνολογία της βαυαρικής φίρμας, τόσο σε τεχνολογικό, όσο και σε οδηγικό επίπεδο, «πασπαλισμένα» με τα premium και δυναμικά χαρακτηριστικά που τα μοντέλα της BMW διαθέτουν. Για να δούμε πως τα πάει στη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοσή της με κινητήρα 2,0 λίτρων, 190 ίππων και κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, με την τιμή της να ξεκινάει από τα 59.900 ευρώ.

Εμφάνιση: Ολίγον από Χ5

H BMW φαίνεται πως έχει βρει τη χρυσή τομή σε ότι αφορά τη σχεδιαστική ταυτότητα των μοντέλων της. Χωρίς να είναι κραυγαλέα, διαθέτουν μια μοναδική δυναμική, σε συνάρτηση πάντα με την πολυτέλεια που επιβάλλεται να αποπνέουν. Στη περίπτωση της Χ3, έχουν ενσωματωθεί στοιχεία από τη μεγαλύτερη Χ5, ενώ συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά της, διαθέτει αυξημένες διαστάσεις, τέτοιες που την κάνουν μεγαλύτερη από την πρώτης γενιάς Χ5.

Πέρα όμως από τη πληθωρικότητα των διαστάσεων, η νέα Χ3 διαθέτει ένα όμορφο και δυναμικό αμάξωμα, το οποίο διακρίνεται για τις έντονες ακμές του. Βέβαια το μοντέλο δοκιμής μας διέθετε και το M Pack, οπότε ήταν ακόμα πιο… «μπάνικο» στο μάτι. Οι δυναμικοί προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, αλλά και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα είναι μερικά μόνο από τα highlight της εμφάνισης της νέας Χ3.

Ένα από τα καλά που διαθέτει η Χ3, είναι πως πέρα από τα οδηγικά χαρακτηριστικά της, διαθέτει και μια καμπίνα που σε βοηθάει να τα απολαύσεις, μιας και όσα χιλιόμετρα κι αν κάνεις δεν πρόκειται ούτε να κουραστείς, αλλά ούτε και να βαρεθείς το εσωτερικό της. Ποιοτικά υλικά, με στιβαρή συναρμογή έχουν χρησιμοποιηθεί, ανεβάζοντας κατά πολύ το πήχη στο κομμάτι της ποιότητας. Κερασάκι στη τούρτα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, του οποίου το layout αλλάζει, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο χειριστής. Στο σχεδιαστικό κομμάτι τώρα, το ύφος που ακολουθεί η Χ3 είναι γνώριμο, μιας και το συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της μάρκας.

Ακόμα ένα highlight του εσωτερικού της Χ3, είναι η ευμεγέθης οθόνη του συστήματος infotainment των 10,5 ιντσών, αλλά και ο έλεγχος του ηχοσυστήματος με χειρονομίες, χαρακτηριστικά που είχαμε συναντήσει στη 5αρα και το οποίο προέρχεται από τη ναυαρχίδα σειρά 7. Πέρα από την υψηλή ποιότητα, η νέα Χ3 διακρίνεται και από τα υπόλοιπα τεχνολογικά προηγμένα χαρακτηριστικά της, όπως το σύστημα ημιαυτόματης οδήγησης (BMW Personal CoPilot), ακόμα και από το εξαιρετικό κλειδί (μπορείτε να το πείτε και κόσμημα) με οθόνη αφής το οποίο είναι συνδεδεμένο πάντα με το αυτοκίνητο παρέχοντας σημαντικές πληροφορίες για εκείνο. Κανένα παράπονο και στο τομέα των χώρων, μιας και η Χ3 προσφέρει άνετους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και τις αποσκευές τους, με το διαθέσιμο χώρο να αγγίζει τα 550 λίτρα.

Κινητήρας: Εύρωστος και οικονομικός σε κατανάλωση

Το μοτέρ που κινεί το εντυπωσιακό αμάξωμα της BMW X3, είναι ένας 2λιτρος κινητήρας πετρελαίου, τεχνολογίας TwinPower Turbo με υπερτροφοδότηση μεταβλητής γεωμετρίας. Η απόδοση του αγγίζει τους 190 ίππους, η ροπή τα 400 Nm, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Τρομερά πρόθυμος από χαμηλά, με πολιτισμένη λειτουργία και λογική κατανάλωση καυσίμου (7,5 λτ/100 χλμ τις μέρες της δοκιμής μας «έγραψε» το trip computer), ο κινητήρας αυτός συμπληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το χαρακτήρα της Χ3. Σε συνδυασμό μάλιστα με το εξαιρετικό 8ταχυτο κιβώτιο Steptronic της BMW, αποτελούν ένα αχτύπητο δίδυμο. Δίδυμο, το οποίο συμπληρώνεται από την τετρακίνηση ΧDrive, η οποία λειτουργεί εξαιρετικά. Σαφώς και μην περιμένετε σκληρό off roading, όχι λόγω της 4κινησης, αλλά περισσότερο λόγω των ελαστικών της BMW X3.

Στο δρόμο: Πληθωρική παρουσία που σε ταξιδεύει παντού

Το μεγάλο νέο για τη νέα γενιά Χ3 είναι η πλατφόρμα CLAR πάνω στην οποία βασίζεται η νέα γενιά της Χ3. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της πλατφόρμας είναι το μειωμένο βάρος που διαθέτει, το οποίο συνδράμει στη διατήρηση του χαμηλού βάρους της Χ3 (-55 κιλά από την προηγούμενη).

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα διπλών συνδέσμων εμπρός και 5 πίσω, set up το οποίο συμβάλλει σε μια ραφιναρισμένη οδική συμπεριφορά ανεξάρτητα από το οδόστρωμα που θα κινηθεί η Χ3. Στην εθνική οδό άπαντες θα εκτιμήσουν την εξαιρετική ηχομόνωση και την κορυφαία ποιότητα κύλισης. Ο κινητήρας ανεβάζει χιλιόμετρα σε κάθε πάτημα του γκαζιού, με τις προσπεράσεις να επιτυγχάνονται σε χρόνο dt.

Εξίσου καλά τα πάει όμως και σε στριφτερή διαδρομή. Οι βαυαροί μηχανικοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά, με την Χ3, όσο και αν την πιέζετε, αυτή να κρύβει επιμελώς τον όγκο της, όντας ένα fun to drive crossover. Βλέπετε η X3 διαθέτει 4 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, Eco Pro, Comfort, Sport & Sport+, τα οποία επηρεάζουν τις βασικές λειτουργίες (κινητήρας, τιμόνι, κιβώτιο, ESP, ανάρτηση). Τέλος, μην σας ξεγελάει το πολυτελές παρουσιαστικό της, μιας και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η πολύ καλή λειτουργία της 4κινησης, επιτρέπουν στην Χ3 να κινηθεί και εκτός δρόμου, με γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής 26, 19 και 23 μοίρες αντίστοιχα.

Η κατακλείδα: Το SUV που θέλεις!

Η BMW X3 έχει όλα θέλει ο σύγχρονος αγοραστής. Εμφάνιση, πολυτέλεια, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά και το απαραίτητο prestige που προσφέρουν απλόχερα τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Και στη 3η γενιά της η Χ3, είναι από τα καλύτερα μεσαία SUV που μπορεί να αγοράσει κάποιος. Η τιμή σίγουρα θα φρενάρει την πλειοψηφία, αλλά όπως λέει και ο σοφός λαός, «ότι πληρώνεις, παίρνεις».

 

(+) Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, χώροι, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά

(-) Τιμή