Δοκιμή: Hyundai i30 1,0 T-GDI 120PS – 3κυλινδρίας το ανάγνωσμα!

Κοινοποίησε το άρθρο

Και η Hyundai ασπάζεται τη νέα μόδα της εποχής που θέλει τους κινητήρες των μικρομεσαίων μοντέλων turbo και τρικύλινδρους! Εμείς δοκιμάζουμε το i30 με τους 120 ίππους από τον 1,0 T-GDI κινητήρα του.

To i30 είναι το μοντέλο εκείνο, που με την πρώτη του εμφάνιση του 2007, έφερε τη Hyundai με επιτυχία στα μικρομεσαία σαλόνια. 11 χρόνια μετά κι έχοντας μπει πλέον στην 3η του γενιά, το i30 εμφανίζεται πιο ολοκληρωμένο κι ανταγωνιστικό από ποτέ. Το φρέσκο Hyundai i30, διαθέτει ευρωπαϊκή ταυτότητα κι ως εκ τούτου η Hyundai θέλει το i30 να βρίσκεται στην αφρόκρεμα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η ολοκλήρωση του μοντέλου πραγματοποιείται και με την ευρεία γκάμα κινητήρων, από την οποία εμείς δοκιμάσαμε το μοντέρνο, 1.000αρι μοτέρ με τους 120 ίππους.

Ντελικάτο!

Στο φαίνεσθαι η Hyundai έχει αποτάξει κάθε δεσμό με το παρελθόν, μιας και το i30, διαθέτει μια φινετσάτη, αλλά και συνάμα δυναμική εμφάνιση. Οι αλλαγές είναι ριζικές, ενώ διαθέτει και μεγαλύτερες διαστάσεις, κάτι που συνεισφέρει στους χώρους επιβατών, οι οποίοι είναι πολύ καλοί. Εμπρός, ξεχωρίζει το έντονο και χαμηλό ρύγχος, με την μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα, αλλά και τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα. Κερασάκι στη τούρτα τα κάθετα LED φώτα ημέρας στις άκρες του προφυλακτήρα. Στο πλάι του αμαξώματος, ένα έντονο νεύρο διατρέχει όλο το αμάξωμα, καταλήγοντας στο ελαφρώς πιο ήπιο οπίσθιο μέρος του με τα όμορφα πίσω φανάρια.

Μοντέρνο και πολύ καλό εσωτερικό

Σχεδιαστικά, ο εσωτερικός διάκοσμος του Hyundai είναι αρκετά μίνιμαλ, αλλά προσφέρεται με πλούσιο εξοπλισμό, ενώ ξεχωρίζει και με τη ποιότητα κατασκευής του. Highlight, η μεγάλη και στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Πέραν όμως της αυξημένης ποιότητας, το i30 ξεχωρίζει και με την πρακτικότητα του, χάρη στο πλήθος των θηκών για μικροαντικείμενα, καθημερινής χρήσης. Τέλος, χωροταξικά, το i30 θα φιλοξενήσει με άνεση 5 επιβάτες, με το χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 395 λτ.

Πολιτισμένη λειτουργία & πολύ καλές επιδόσεις!

Ο κινητήρας που κινεί το Hyundai i30, αποτελεί προϊόν εξέλιξης της Hyundai και συνεργασίας ανάμεσα στα τεχνικά κέντρα Κορέας και Ευρώπης. Η δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της μάρκας είναι πολύ καλή, μιας και κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μηχανικό σύνολο, το οποίο ξεχωρίζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, αλλά και τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει. Από το πρώτο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι το μοτέρ διαθέτει νεύρο με το ρεσιτάλ του να δίνεται από τις μεσαίες στροφές έως και τον κόφτη. Μόνο χαμηλά θα νιώσει ότι υπάρχει μια μικρή υστέρηση, η οποία ξεπερνιέται γρήγορα. Σε ότι αφορά τη κλιμάκωση του κιβωτίου, αυτή χαρακτηρίζεται ολίγον μακριά, αλλά βλέπετε η κατανάλωση έπρεπε να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα. Αν όμως είστε αποφασιστικοί με το γκάζι να ξέρετε ότι θα τσιμπήσει προς τα πάνω η μέση κατανάλωση καυσίμου.

Σβέλτο παντού

Το μικρομεσαίο κορεάτικο μοντέλο χαίρεσαι να το οδηγείς σε κάθε είδους διαδρομή. Ο μικρός 1.000αρης τουρμπο κινητήρας ταιριάζει γάντι στις αστικές μετακινήσεις, ενώ δεν ασθμαίνει όταν το i30 πατήσει στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, μιας και δε ζορίζεται όσο ανεβάζει στροφές και δε δυσανασχετεί υπό πίεση.

Η ανάρτηση προσφέρει την άνεση που θα απαιτήσει ο χρήστης από ένα μικρομεσαίο μοντέλο στη πόλη και στον αυτοκινητόδρομο, ενώ κάνει πολύ καλή δουλειά και σε μια ελικοειδή διαδρομή. Εκεί οι κλίσεις είναι περιορισμένες, ενώ πρώτα παρούσα θα δηλώσει η υποστροφή, η οποία ελέγχεται άνετα με ένα μικρό άσε του γκαζιού. Αν ο οδηγός το θελήσει, το πίσω μέρος θα συμμετάσχει κι αυτό προς όφελος της τοποθέτησης μέσα στη στροφή. Το τιμόνι μόνο είναι ελαφρύ κάτι που δεν βοηθάει στη σπορ οδήγηση. Τα φρένα ωστόσο είναι πολύ καλά, τόσο σε απολεσματικότητα, όσο και σε αίσθηση.

Ήρθε για να μείνει!

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η Hyundai έχει βάλει σκοπό να εδραιωθεί για τα καλά, ανακατεύοντας τη τράπουλα στη μικρομεσαία κατηγορία. Διαθέτει εμφάνιση, ποιότητα αλλά και ευρεία γκάμα κινητήρων, ώστε να καλύψει κάθε γούστο κι αγοραστική ανάγκη. Στην προκειμένη περίπτωση, ο 1.000αρης κινητήρας, είναι σύννομος στο downsized πνεύμα της εποχής, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις και με λογική κατανάλωση καυσίμου. Ο συνδυασμός που δοκιμάσαμε αποδεικνύεται εξαιρετικός κι αναμφίβολα θα αγαπηθεί από αυτούς που θέλουν επιδόσεις, αλλά χωρίς μεγάλο αντίκτυπο σε πάγια έξοδα, όπως φορολογία κι ασφάλιστρα. Εν ολίγοις, το i30 διαθέτει όλα τα φόντα για να ξεχωρίσει στη κατηγορία, αφήνοντας στο παρελθόν τις προηγούμενες γενιές του.

 

(+) Εμφάνιση, χώροι, λειτουργία κινητήρα, value for money

(-) Κατανάλωση υπό πίεση