Δοκιμή: Opel Crossland X 1,2 PureTech

Κοινοποίησε το άρθρο

To Crossland X αποτελεί το νέο δείγμα γραφής της Opel, έπειτα από τη συνεργασία της με τον όμιλο PSA και το οποίο διευρύνει την οικογένεια Χ της Opel, αποτελώντας εν μέρει και τον αντικαταστάτη του πολυμορφικού Meriva!

Το νέο Crossland X «πατάει» στην πλατφόρμα PF1, η οποία είναι αυτή που χρησιμοποιείται και σε όλα τα μικρά μοντέλα του ομίλου,  ενώ γίνεται και χρήση των κινητήρων και κιβώτιων του Group. H Opel βέβαια, βάζει τη δική της πινελιά, σε ότι αφορά το σχεδιασμό, την οδική συμπεριφορά, αλλά και την ποιότητα. Για να το δούμε λίγο καλύτερα!

Δείτε επίσης:

Δοκιμή: Opel Mokka X 1,6 CDTi 136 PS 

 

Το αστικό Crossover!

To Crossland είναι ουσιαστικά ένα αστικό crossover (Crossover Utility Vehicle ή αλλιώς CUV), οι διαστάσεις του οποίου βρίσκονται λίγο πιο κάτω από εκείνες του Mokka X, δίνοντας όμως έμφαση σε χώρους και σε πρακτικότητα. Στο σχεδιαστικό κομμάτι, το νέο Opel Crossland X χαρακτηρίζεται μοντέρνο, ενσωματώνοντας αρκετά στοιχεία από το mini Adam, με το πλέον χαρακτηριστικό κομμάτι αυτής της επιρροής, να εντοπίζεται στην ένωση της πίσω κολώνας με το αμάξωμα, δημιουργώντας το τρικ της αιωρούμενης οροφής.

Στο εμπρός μέρος του Crossland Χ, ενσωματώνεται η νέα μάσκα της φίρμας με τα «φτερά» που αγκαλιάζουν το σήμα. Τα όμορφα φωτιστικά σώματα διαθέτουν φώτα ημέρας τύπου LED σε σχήμα μπούμερανγκ, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα πίσω, με τη κλασική «λεπίδα» Opel να υπάρχει στο πλάι του αμαξώματος. Κερασάκι στη τούρτα, το ελαφρώς αυξημένο ύψος του από το έδαφος, για να υπογραμμίσει τον crossover χαρακτήρα του!

Πρακτικό, ευρύχωρο και ποιοτικό

Η καμπίνα του Crossland X διαθέτει το 3πτυχο του μεσότιτλου και πραγματικά κερδίζει οδηγό κι επιβάτες με την πρώτη επαφή. Γενικότερα η καμπίνα αποτελείται από καλής ποιότητας υλικά, τα οποία έχουν «δεθεί» και καλά μεταξύ τους. Στη μέση του στιβαρού ταμπλό, υπάρχει η μεγάλη οθόνης αφής, μέσω της οποίας ελέγχεται το προηγμένο σύστημα infotainment, IntelliLink. Ο οδηγός θα βολευτεί άνετα στο κάθισμά του, με τη θέση του να ρυθμίζεται ποικιλοτρόπως. Σε ότι αφορά τους προσφερόμενους χώρους για τους επιβάτες, αυτοί βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο και τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση.  Στην πλούσια έκδοση, που μπορεί να συνδυαστεί το αυτόματο κιβώτιο, υπάρχει συρόμενο πίσω κάθισμα, με αποτέλεσμα να μεταβάλλεται κι ο χώρος αποσκευών από 410 έως 520 λίτρα, τιμές εξαιρετικές για την κατηγορία.

 

Κινητήρας – κιβώτιο: Συνδυασμός που ικανοποιεί!

Το Crossland X της δοκιμής μας, κινείται από τον βραβευμένο 3κυλινδρο 1,2 PureTech κινητήρα, ο οποίος διαθέτει δυο εκδόσεις ισχύος, 81 και 110 ίππων, με τη διαφορά αυτή να οφείλεται στην ύπαρξη άμεσου ψεκασμού και τουρμπίνας. Μάλιστα η ισχυρότερη έκδοση με τους 110 ίππους, μπορεί να συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο της δοκιμής μας! Αυτό, είναι 6 σχέσεων, όπου διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία, κάνοντας εύκολη τη ζωή του οδηγού εντός πόλης, αλλά κι εκτός αυτής, πραγματοποιώντας σβέλτα τις αλλαγές των σχέσεων. O κινητήρας, αν και 3κυλινδρος, το κρύβει καλά, και μόνο εντός πόλης και υπό πίεση θα γίνει αντιληπτή η αρχιτεκτονική του. Οι 110 ίπποι κινούν σβέλτα το πληθωρικό αμάξωμα του Crossland, με την κατανάλωση καυσίμου, τηρουμένων των αναλογιών, να διατηρείται σε λογικά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα η Opel ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ, με τις εκπομπές ρύπων να αγγίζουν τα 121 γρ./χλμ.

Ολοκληρωμένο και ικανό στο δρόμο!

Το Crossland X διαθέτει μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση κάνει καλά τη δουλειά της, (αν και ελαφρώς σφιχτή), προσφέροντας σταθερότητα και ευθυβολία στο Crossland X. Σε πιο σβέλτο τέμπο, η ανάρτηση εξακολουθεί να προσφέρει αγόγγυστα τις υπηρεσίες της, χωρίς να υπολείπεται στο τομέα της άνεσης, ενώ τα πάει και εξαιρετικά καλά στον έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές. Οι κλίσεις είναι λογικές, χωρίς το Crossland X να χάνει τη σταθερότητά του και δύσκολα θα τρομάξει τον οδηγό του. Αν αυτός το πιέσει κι άλλο, αρχικά την εμφάνισή της θα κάνει η υποστροφή, η οποία όμως ελέγχεται άμεσα από το ESP. Ο οδηγός λαμβάνει καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, αν και για να είμαστε απόλυτα ειλικρινής δεν θα θέλαμε τόσο ελαφρύ το τιμόνι! Οκ για τις μανούβρες εντός πόλης είναι οκ, αλλά αποφασίζοντας να πάτε γρήγορα το επιθυμούσατε πιο βαρύ!

Προσφέρει ότι υπόσχεται

Το Crossland X συνδυάζει πολλά στοιχεία σε ένα αμάξωμα. Πρακτικότητα, χώροι, αλλά και εμφάνιση που δεν σε αφήνει αδιάφορο, κι όλα αυτά πασπαλισμένα με έναν ισχυρό κινητήρα που ταιριάζει γάντι. Το αυτόματο κιβώτιο έρχεται για να συμπληρώσει την ολοκλήρωση και σίγουρα το έξτρα κόστος των 1.200 ευρώ για την απόκτησή του το αξίζει!

(+) Εμφάνιση, χώροι, πολυχρηστικότητα, τεχνολογία, Οpel OnStar
(-) Ελαφρύ τιμόνι