Δοκιμή: Suzuki Swift 1,0 Boosterjet 112 PS

Κοινοποίησε το άρθρο

Το νέο Suzuki Swift ενστερνίζεται την υπερτροφοδότηση, με αποτέλεσμα να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, σε συνδυασμό με έναν τρομερά σπορτίφ χαρακτήρα!

Αισίως το αειθαλές Suzuki Swift πέρασε στην 4η γενιά του, όντας πλέον πιο… ευρωπαϊκό, προσφέροντας αστείρευτη απόλαυση στον οδηγό του, χωρίς όμως να στερείται άνεσης! Κερασάκι στην τούρτα, το σπορ παρουσιαστικό που συνάδει πλήρως με το όλο concept του Suzuki Swift.

Και 1.000αρη και turbo

Οι πολύ καλές επιδόσεις του Swift είναι αποτέλεσμα δυο διαφορετικών συνισταμένων. Του turbo και των ελάχιστων κιλών του αμαξώματος, τα οποία αγγίζουν τα μόλις 940 κιλά. Ο 3κυλινδρος κινητήρας των 1.000 κ.εκ. αποδίδει 112 ίππους και 170 Nm ροπής! Νούμερα που ναι μεν σε προϊδεάζουν για καλές επιδόσεις, αλλά στην πράξη διαπιστώνεις ότι τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα! Το μοτέρ τραβάει πρόθυμα από χαμηλά, γραμμικά, αλλά και εκρηκτικά συνάμα, επιτυγχάνοντας πολύ καλές επιδόσεις. Για την ακρίβεια τα πρώτα 100 χλμ/ώρα στο κοντέρ ο οδηγός θα τα δει σε μόλις 10,6 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ/ώρα. Το εκπληκτικότερο όμως είναι ότι παρά τις σβέλτες επιδόσεις, ο κινητήρας αποδεικνύεται λογικός σε κατανάλωση καυσίμου μιας και η Suzuki ανακοινώνει μόλις 4,6 λίτρα για κάθε 100 χλμ!

Εμφάνιση που συνάδει με το σπορ χαρακτήρα του

Το τελικό αποτέλεσμα αποδεικνύει, ότι η σχεδιαστική ομάδα της Suzuki, είχε στόχο να τονώσει το παρουσιαστικό του Swift, κάνοντας το πιο δυναμικό, ώστε να ταιριάζει με τις σβέλτες επιδόσεις του. Από την πρώτη επαφή, γίνεται αντιληπτό ότι το αμάξωμα έχει αποκτήσει αρκετό φάρδος, ενώ και οι καμπύλες του προσδίδουν τον απαραίτητο δυναμισμό, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι αρκετά μυώδες. Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη γρίλια της μάσκας, ενώ στο πλάι οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών θα σας κάνουν να χαμογελάσετε από ευχαρίστηση, μιας και με τη σειρά τους συμβάλλουν στην αίσθηση πως η οροφή… αιωρείται!

 

Σπορ διάκοσμος

Ο σπορ χαρακτήρας του μοντέλου συνεχίζεται και στην καμπίνα. Εκεί, πέρα από τις σπορτίφ πινελιές, η καμπίνα διαθέτει μια ευχάριστη και νεανική σχεδίαση. Βέβαια σε αυτό συμβάλει και η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και το flat bottom τιμόνι που ταιριάζει με τον σβέλτο χαρακτήρα του Swift. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό του Swift είναι σκληρά, με το φινίρισμα απλά να ικανοποιεί, με την εργονομία να βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, όπως και η πρακτικότητα.

Τέλος, ο οδηγός θα κάτσει αναπαυτικά στο κάθισμα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη, ωστόσο από την άλλη, η έλλειψη τηλεσκοπικής ρύθμισης του τιμονιού μπορεί να δυσκολέψει κάποιους να βρουν την ιδανική θέση οδήγησης.

Προσφέρει συγκινήσεις

Στο δρόμο το Swift τα πάει πολύ καλά προσφέροντας οδηγικές συγκινήσεις στον οδηγό του. Αρωγός στην όλη προσπάθεια, η νέα ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη πλατφόρμα «HEARTEC» πάνω στην οποία πατάει το μικρό Suzuki.

Σε ότι αφορά τη κίνηση εντός του αστικού ιστού, το Swift είναι άνετο και ευκολογοδήγητο, με τις 3,1 στροφές του τιμονιού και την καλή περιμετρική ορατότητα να βοηθούν τον οδηγό σε παρκάρισμα και ελγιμούς.

Η ανάρτηση κάνει καλά τη δουλειά της, με τους επιβάτες να σας γκρινιάξουν μόνο για τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Αν ανοιχτείτε πιο έξω από τα τείχη της πόλης, θα διαπιστώσετε ότι το Swift είναι ευθύβολο διατηρώντας άνετα υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ. Εκεί όμως που θα ξεδιπλώσει τις αρετές του το Swift είναι σε δρόμο με στροφές, όπου η ανασχεδιασμένη ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις, επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί ταχύτατα στην αγαπημένη του διαδρομή.  Αν τώρα το παρακάνει, θέλοντας να ξεπεράσει τους νόμους της φυσικής, το ESP θα βάλει τάξη διακριτικά.

Θα κερδίσει μερίδα του αγοραστικού κοινού

Το νέο Suzuki Swift, έχει τα φόντα να «παίξει» καλή –εμπορική- μπάλα. Ο κινητήρας προσφέρει πολλά χωρίς να ζητάει και ταιριάζει γάντι με το σπορ παρουσιαστικό του Swift. Ο ανταγωνισμός στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι δύσκολος, ωστόσο το μικρό ιαπωνικό φαίνεται ικανό να χαράξει μια επιτυχημένη εμπορική πορεία.

 

(+) Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά

(-) Σκληρά πλαστικά στην καμπίνα, αίσθηση τιμονιού