Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD

Κοινοποίησε το άρθρο

Το όνομα Vitara είναι συνυφασμένο με την ιστορία της Suzuki. Στη σύγχρονη εποχή (την οποία ακολουθεί πιστά) μπορεί να μην είναι τόσο σκληροπυρηνικό όσο στο παρελθόν, αλλά εν τούτοις σε πάει παντού, χωρίς να «μασήσει» στιγμή!

Η Suzuki επανέφερε το δημοφιλές όνομα «Vitara» στην γκάμα των μοντέλων της, ύστερα από αρκετά χρόνια απουσίας, μιας και το πρώτης γενιάς μοντέλο παρουσιάστηκε το 1988 και σταμάτησε να παράγεται το 1998. Πλέον στην σύγχρονη εκδοχή του και ειδικότερα στην 4κινητη version του, τονίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ότι μπορεί να σε πάει παντού, από όποια κακοτράχαλη διαδρομή κι αν επιλέξεις, χάρη στη τετρακίνηση που διαθέτει, ενώ στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε και ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο διευκόλυνε τον οδηγό, ειδικά σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος και καθημερινού πήγαινε – έλα. Eμφανισιακά, το Vitara διαθέτει ένα δυναμικό παρουσιαστικό, με σύγχρονη σχεδίαση και νεανικό χαρακτήρα, που εντείνεται από τις δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει η γκάμα του.

Ωραίος συνδυασμός κινητήρας/κιβώτιο!

Η καρδιά που κινεί το Vitara της δοκιμής μας είναι ένας κινητήρας πετρελαίου 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και 320 Nm ροπής. Τραβάει ικανοποιητικά (οκ, κάνει λίγο θόρυβο παραπάνω), όντας ελαστικός από χαμηλά απλώνοντας τη δύναμη του, κάτι πολύ βασικό, ειδικά για off road διαδρομές. Η μετάδοση της κίνησης, εξασφαλίζεται από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων της Suzuki με την ονομασία (Twin Clutch System by Suzuki – TCSS), όπου οι εναλλαγές των σχέσεων μπορούν να επιτευχθούν και από τα paddles στο τιμόνι! Στο θέμα των επιδόσεων τώρα, τα πρώτα 100 χλμ/ώρα θα έρθουν στο κοντέρ σε 12,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα, με την μέση κατανάλωση σύμφωνα με τη Suzuki να ανέρχεται στα 4,2 λτ./100 χλμ!

Εύχρηστο εσωτερικό με καλή ποιότητα

Από την πρώτη επαφή με την καμπίνα του Vitara θα ικανοποιηθείτε, μιας και γενικά το εσωτερικό του διαθέτει μια ευχάριστη αισθητική χωρίς όμως σχεδιαστικές εξάρσεις. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, με το φινίρισμα απλώς να ικανοποιεί, ενώ είναι αρκετά εργονομικό και πρακτικό με μεγάλες και εύκολα προσβάσιμες θήκες. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment, η οποία παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες, ενώ είναι και εξαιρετικά εύχρηστη κι ευανάγνωστη. Σε επίπεδο χώρων τώρα, αυτοί κρίνονται πολύ καλοί όπου 5 επιβάτες θα φιλοξενηθούν με άνεση. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 375 λίτρων και κρίνεται ικανοποιητικός.

Τιμά τις ρίζες του παρελθόντος!

Μπορεί η σύγχρονη ορολογία να θέλει τον όρο Crossover να περιγράφει αυτοκίνητα του είδους και του ύφους του Vitara, όμως το τελευταίο, ανταποκρίνεται πολύ καλά σε εκτός δρόμου διαδρομές. Προσοχή: μην πέσετε να μας φάτε οι σκληροπυρηνικοί των βουνών και της 4κίνησης, μιας και δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με τα Grand Vitara του παρελθόντος καθώς η απουσία κοντών σχέσεων αλλά και η απόσταση από το έδαφος βάζουν περιορισμούς.

Όμως το νέο Vitara τα πάει εξαιρετικά καλά στο χώμα. Το σύστημα 4κινησης με τις λειτουργίες Auto, Sport, Snow και Lock κάνει εξαιρετική δουλειά. Πιο συγκεκριμένα και για να καταλάβετε τι κάνει κάθε πρόγραμμα, στην αυτόματη λειτουργία η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και αν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης, τότε η κίνηση μεταφέρεται και στον πίσω άξονα. To Lock κλειδώνει την τετρακίνηση ισόποσα ανάμεσα στους δυο άξονες, ενώ το Sport και το Snow ενδείκνυνται, για πιο γρήγορη οδήγηση ή οδήγηση στο χιόνι αντίστοιχα. Συνολικά λοιπόν το Vitara πατάει με σιγουριά στο χώμα, με την ανάρτηση να φιλτράρει τις κακοτεχνίες, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό του, να το πιέσει λίγο παραπάνω και να εξερευνήσει ακόμα ένα μονοπάτι!

Εξίσου καλά όμως τα πάει και στην άσφαλτο, όντας άνετο και ασφαλές. Σε δρόμο με στροφές και υπό πίεση, οι κλίσεις δηλώνουν παρούσες, αλλά δεν τρομάζουν.

Επιστροφή που αξίζει

Το όνομα Vitara, επέστρεψε στην αυτοκινητιστική πιάτσα αρκετά χρόνια μετά από την τελευταία του εμφάνιση. Το σύγχρονο Vitara, είναι σύννομο με τις ανάγκες της εποχής, έχοντας αφήσει στο παρελθόν το σκληροπυρηνικό του χαρακτήρα. Στο δια ταύτα, το Suzuki Vitara με το αυτόματο κιβώτιο TCSS αποτελεί έναν ωραίο συνδυασμό που θα ευνοήσει την καθημερινή μετακίνηση, ενώ η τετρακίνηση κάνει πολύ καλή δουλειά, επιτρέποντάς σας να κινηθείτε σε δύσκολες διαδρομές!

 

(+) Εμφάνιση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά εντός και εκτός

(-) Χροιά κινητήρα, σκληρά πλαστικά