To πρώτο Α1 που παρουσιάστηκε το 2010, προκάλεσε αίσθηση και γνώρισε μεγάλη επιτυχία.
Στη δεύτερη γενιά του, το νέο Α1 έρχεται να δώσει νέα ταυτότητα στην κατηγορία των premium compact μοντέλων. Με ενθουσιώδες, ανατρεπτικό design, κορυφαία ποιότητα υλικών και κύλιση ανώτερης κατηγορίας, το νέο premium compact εκτοξεύει τον πήχυ και επαναπροσδιορίζει το segment.Το A1 είναι λίγο πιο μακρύ από τον προκάτοχό του (+56 χιλιοστά, στα 4,03 μ.) ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μ. Το κόμπακτ σπορ αμάξωμα με τη νέα, Singleframe μάσκα χαρακτηρίζεται από φαρδιά μετατρόχια και κοντούς πρόβολους, ενώ κάτω από το άκρο του καπό υπάρχουν τρεις επίπεδες σχισμές, φόρος τιμής στο θρυλικό Sport quattro που κυριάρχησε στα ράλλυ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Η νέα γενιά του σούπερ μίνι της Audi προσφέρει κορυφαία ποιότητα και αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, είναι ευχάριστη και ασφαλής οδηγικά, με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο να προσφέρει καλές επιδόσεις χωρίς να καταφεύγει σε εξεζητημένες λύσεις, με συνέπεια βεβαίως την αυξημένη τιμή της
Εσωτερικό
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι χώροι για τους επιβάτες είναι βελτιωμένοι και είναι απολύτως ικανοποιητικοί για την κατηγορία, τα αυτοκίνητα της οποίας χρησιμοποιούνται πλέον συχνά και ως μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα. Τέσσερις ενήλικοι μεταφέρονται χωρίς πρόβλημα, με επαρκή χώρο μάλιστα και για τις αποσκευές τους, που φτάνει τα 335 λίτρα, πλησιάζοντας τα επίπεδα της αμέσως επόμενης κατηγορίας.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του A1 δεν είναι πάντως οι χώροι, αλλά η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που όντως βρίσκεται ένα σκαλί πιο πάνω σε σύγκριση με τα «μαζικά» σούπερ μίνι και δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Μια αίσθηση που ενισχύεται και από το hi tech περιβάλλον, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την μεγάλη κεντρική οθόνη στο ταμπλό.
Κινητήρας-κιβώτιο
Σύμφωνα με την νέα ονοματολογία των μοντέλων της εταιρείας, το A1 30 TFSI κινείται από το γνωστό χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο με τους 116 ίππους. Ένα κινητήρα πολύ καλό, που αποτελεί ένα από τα ατού του αυτοκινήτου, καθώς είναι εύστροφος, δυνατός, ελαστικός και ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα αυτοκίνητο που μπορεί να μεταφέρει 4 άτομα σ’ ένα ταξίδι. Οι επιδόσεις του A1 30 TFSI είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές, εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα.
Η καλή ροπή που αποδίδεται από αρκετά χαμηλά (η μέγιστη τιμή της -20,4 kgm- αποδίδεται σταθερά από τις 2.000 ως τι 3.000 στροφές) κάνει ακόμα πιο ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση του αυτοκινήτου. Πολύ περισσότερο αν -όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας- υπάρχει το πολύ καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που έχει σωστή κλιμάκωση και προσφέρει γρήγορες αλλαγές.
Στο δρόμο
Η οδική συμπεριφορά, είναι πολύ καλή, με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις. Το ικανοποιητικό τιμόνι και τα πολύ καλά φρένα ενισχύουν ακόμα περισσότερο την καλή εικόνα του αυτοκινήτου, που μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα χωρίς να γίνει «πλαδαρό» όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί. Η καλή ποιότητα κύλισης και το «πάτημα» του αυτοκινήτου παραπέμπουν σε μεγαλύτερη κατηγορία.
Αντί επιλόγου
Αναμφίβολα η νέα γενιά του A1 είναι ένα αυτοκίνητο σαφώς καλύτερο από το προηγούμενο, που δικαιώνει τον “premium” χαρακτήρα του αν και αυτό συνεπάγεται αρκετά αυξημένη τιμή. Η τιμή του A1 30 TFSI ξεκινάει από 22.200 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό πρόγραμμα προστασίας πεζών, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, έγχρωμη οθόνη αφής, κάρτα SDXC Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.