Δοκιμή: Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS

Κοινοποίησε το άρθρο

Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου κι εντυπωσιακού σε εμφάνιση, Citroen C3. Οι 110 ίπποι του κινητήρα, μετατρέπουν σε πυραυλάκι το γαλλικό μικρό μοντέλο!

 Δοκιμή: Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS

Η Citroen με τον ερχομό του δυναμικού σε εμφάνιση C3 φιλοδοξεί να καρπωθεί ένα μεγαλύτερο μερίδιο από την μικρή κατηγορία. Άλλωστε το ολοκαίνουργιο Citroen C3, αγοραστικά βασίζεται κατά πολύ στο μοντέρνο σχεδιασμό του, που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της αγοράς, ενώ δεν στερείται τεχνολογίας, άνεσης, πρακτικότητας, αλλά και ασφάλειας. Εμείς σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από την κορυφαία, από πλευράς ιπποδύναμης έκδοση, την 1,2 Puretech των 110 ίππων.

Εμφάνιση επηρεασμένη από το C4 Cactus

Η εμφάνιση του C3 όπως είχαμε γράψει και στην δοκιμή του Citroen C3 1.6 BlueHDI 75ps είναι αρκετά φουτουριστική, έχοντας σαφείς επιρροές από το μεγαλύτερο C4 Cactus. Βέβαια εμείς στην έκδοση που δοκιμάσαμε, το μοντέλο μας δεν ήταν εξοπλισμένο με τα χαρακτηριστικά AirBumps, τα οποία προσδίδουν ένα ξεχωριστό χαρακτήρα στο C3. Ιδιαίτερη μνεία όμως πρέπει να γίνει στα λεπτά LED φώτα ημέρας, τα οποία προσδίδουν μια επιθετικότητα στο compact αμάξωμα και βρίσκονται ψηλά τοποθετημένα!

eswteriko

Ποιοτικό και φρέσκο εσωτερικό

Η σχεδιαστική φρεσκάδα που κάνει ξεχωριστό το Citroen C3, συνεχίζεται και στο εσωτερικό του. Οι Γάλλοι έχουν κατασκευάσει μια νεανική καμπίνα, με ποιοτικά υλικά και πολύ καλή πρακτικότητα. Αναμφίβολα από την πρώτη επαφή το βλέμμα σας θα επικεντρωθεί στη 7ιντση οθόνη του συστήματος infotainment, η οποία βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Μέσω αυτής, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το smartphone του, το navigation και γενικότερα, όλο το σύστημα ψυχαγωγίας του C3. Σε ένα ακόμα σημείο που θα σταθείτε στο εσωτερικό του Citroen C3, είναι τα χερούλια των θυρών, που δεν έχουν καμία σχέση με τα συμβατικά, μιας και θυμίζουν αυτά μιας βαλίτσας. Πέρα όλων των παραπάνω, το εσωτερικό είναι ποιοτικό, με καλό φινίρισμα και συναρμογή, παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών. Σε ότι αφορά την ευρυχωρία του C3, αυτή κρίνεται καλή μιας και τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, όπως και οι αποσκευές τους στα 300 διαθέσιμα λίτρα του πορτ μπαγκάζ.

3κυλινδρος και turbo!

Η σύγχρονη εποχή θέλει την υπερτροφοδότηση, ή αλλιώς turbo, να έχει πλέον τον πρώτο λόγο, ειδικά όταν ο κατασκευαστής θέλει άλογα, αλλά από μικρής χωρητικότητας κινητήρα. Αυτό ακριβώς το μοτίβο ακολούθησαν και οι Γάλλοι κατασκευαστές, μιας και από μόλις 1,2 λίτρα, έχουν καταφέρει να πάρουν απόδοση 110 ίππων και 205 Nm ροπής. Δύναμη η οποία κινεί σβέλτα το εντυπωσιακό αμάξωμα του C3, με ένα μικρό lagαρισμα στο χαμηλό φάσμα στροφών, ενώ μετά τις 1.700 σ.α.λ. το μοτέρ ανεβάζει δυνατά μέχρι και τον κόφτη, διαθέτοντας ραφιναρισμένη λειτουργία χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς, παρά την 3κυλινδρη αρχιτεκτονική του. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός 5ταχυτου κιβωτίου, του οποίου όμως η κλιμάκωση είναι αραιή, ενώ και η ελαφρώς λαστιχένια αίσθηση του δεν θα ενθουσιάσει τους πιο σκληροπυρηνικούς οδηγούς. Για την ιστορία, το 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 9,3 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 188 χλμ/ώρα.

kinitiras

Ευθύβολο κι άνετο!

Το Citroen C3 είναι ένα μοντέλο με πολύπλευρο χαρακτήρα, μιας και μπορεί με την ίδια άνεση, να κινηθεί με ταχύτητα στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, όσο και στο κλεινόν άστυ.

Η ανάρτηση κατορθώνει να λειαίνει κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, επιτρέποντας στο C3 να περνάει πάνω από κάθε ανωμαλία, χωρίς να ταράζει τους επιβάτες και χωρίς να παράγει ενοχλητικούς θορύβους. Παράλληλα αποπνέει και την απαιτούμενη ασφάλεια στον οδηγό μόλις ξεκινήσουν οι στροφές. Μπορεί να είναι μαλακή, αλλά εν τούτοις φροντίζει να παρέχει πάντοτε άφθονη πρόσφυση, ελέγχοντας πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος, επιτρέποντας… λογικές κλίσεις, όταν θα το πιέσει αρκετά ο οδηγός σε στριφτερή διαδρομή. Η ηχομόνωση επίσης είναι πολύ καλή, αφήνοντας εκτός καμπίνας ενοχλητικούς θορύβους και μόνο σε υψηλές ταχύτητες θα δηλώσουν παρόντες, αλλά και πάλι, όχι σε δυσάρεστο επίπεδο.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ, κάτι που διευκολύνει στις αστικές μετακινήσεις, αλλά σίγουρα για αυτούς που αρέσκονται σε πιο σβέλτη οδήγηση δεν θα τους ενθουσιάσει, μιας και θα το ήθελαν να μεταφέρει περισσότερη πληροφόρηση κι ακρίβεια. Εν αντιθέσει με τα φρένα τα οποία εμπνέουν ασφάλεια όσα χιλιόμετρα κι αν έχετε στο κοντέρ, όντας δυνατά και αποτελεσματικά.

Η κατακλείδα;

Το Citroen C3 με τον δυνατό βενζινοκινητήρα είναι το κατάλληλο μοντέλο για όσους επιθυμούν τη ραφιναρισμένη λειτουργία που το συγκεκριμένο καύσιμο προσφέρει. Πέραν αυτού, διαθέτει κι ένα εξαιρετικό πακέτο, εμφάνισης κι επιδόσεων, που σίγουρα δεν περνά από κανέναν, απαρατήρητο. Κερασάκι στην τούρτα η λογική τιμή απόκτησης, αλλά και ο πλούσιος εξοπλισμός του, συνδυασμός προτερημάτων που καθιστούν το δυνατό C3 ως μια ενδιαφέρουσα αγοραστικά πρόταση και θα τολμούσαμε να πούμε, ιδανική συγκριτικά με την diesel version του, ειδικά για όσους δεν κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως._ Γ. Μούζος

(+) Σχεδίαση, χώροι, επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, λειτουργία ανάρτησης

(-) Αίσθηση κιβωτίου και τιμονιού

{gallery}dokimes/citroen_c3_110ps{/gallery}