Από το 2012 όπου και πραγματοποιήθηκε η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έφερε κι ένα «γλυκό» δίλλημα στους υποψήφιους αγοραστές ενός μοντέλου! Βενζίνη ή diesel;
Στο συγκεκριμένο άρθρο εν είδει συγκριτικού, θα αναφερθούμε στην περίπτωση του νέου Nissan Micra το οποίο αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στην μικρή κατηγορία. Αναμφίβολα τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε έκδοσης είναι εξαιρετικά, όπως και η εμφάνιση του, αλλά το ερώτημα είναι ένα; Τι παίρνεις; Βενζίνη ή diesel;
Στην αγοραστική μάχη φαίνεται ότι οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν αρχίζει να γλυκοκοιτάζουν και τις βενζινοκίνητες προτάσεις, ειδικά για τα αυτοκίνητα πόλης, έχοντας συνυφασμένα τα diesel μοτέρ για πιο ταξιδιάρικες προτάσεις. Τακτική η οποία όπως κι όλα τα πράγματα στη ζωή δεν είναι άσπρο ή μαύρο, αλλά έχει και αρκετό γκρι, μιας και η τελική επιλογή εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που μόνο ο αγοραστής μπορεί να συνυπολογίσει. Όμως φαίνεται ότι οι μικροί σε κυβισμό κινητήρες βενζίνης έχουν μπει για τα καλά στο παιχνίδι, κερδίζοντας μερίδιο από την αγορά.
Τεχνολογικά προηγμένοι βενζινοκινητήρες!
Είναι γεγονός πως οι κατασκευαστές, έχουν ρίξει αρκετό βάρος στην εξέλιξη νέων αποδοτικών και μικρών σε κυβισμό βενζινοκινητήρων, με σκοπό να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, που ομολογουμένως τα τελευταία χρόνια έδειχνε μια έντονη προτίμηση στο diesel. Στην περίπτωση του Nissan Micra, θα εξετάσουμε τον κινητήρα 0,9T, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και θα τον αντιπαραβάλουμε με τον 1,5 dCi ο οποίος και αυτός έχει ιπποδύναμη 90 ίππων. Ας δούμε αρχικά τον κινητήρα βενζίνης του Micra.
O εν λόγω κινητήρας που φέρει την ίδια απόδοση με αυτόν του πετρελαίου, έχει ροπή 140 Nm και προτιμάει να δουλεύει στο μεσαίο φάσμα στροφών. Ο χαμηλός κυβισμός των μόλις 898 κ.εκ. τον κάνει αόρατο στα μάτια της εφορίας, ενώ και σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, δεν αποδεικνύεται λαίμαργος, μιας και απαιτεί, σύμφωνα με την Nissan, μόλις 3,7 λτ./100 χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων αγγίζουν τα 104 γρ./χλμ! Εδώ η έκδοση diesel έχει ένα μικρό προβάδισμα, μιας και η κατανάλωση φτάνει τα 3,5 λτ/χλμ ενώ οι εκπομπές διοξειδίου τα 92 γρ./χλμ! Επιπρόσθετα, ο λιλιπούτειος βενζινοκινητήρας παρά την 3κυλινδρία του, διαθέτει ραφιναρισμένη λειτουργία, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς!
Στον αντίποδα ο diesel κινητήρας, έχει χωρητικότητα 1.496 κ.εκ., ονομαστική ισχύ 90 ίππων, αλλά η ροπή του εν αντιθέσει με τα 140 Nm του κινητήρα βενζίνης, εκτοξεύεται στα 220 Nm, νούμερο που χαρίζει εξαιρετικές ρεπρίζ στο ιαπωνικό μικρό. Εδώ άλλωστε εμφανίζεται και το μεγάλο advantage του diesel Micra, μιας και οι προσπεράσεις τόσο στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο όσο και στο επαρχιακό δίκτυο γίνονται με ελαφρώς μεγαλύτερη ευκολία.
Στο δρόμο πως τα πάμε;
Το νέο Nissan Micra ξεχωρίζει πέρα από την εξωτερική του εμφάνιση, και για την ποιοτική και ασφαλή οδική του συμπεριφορά, είτε εξοπλίζεται με κινητήρα βενζίνης, είτε πετρελαίου. Αμφότερες οι εκδόσεις του Micra, ξεχωρίζουν με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά τους, επιτρέποντας έτσι στο ιαπωνικό μικρό, να είναι άνετο, στιβαρό κι ευχάριστο. Η ανάρτηση προσφέρει εξαιρετικό κράτημα, χωρίς να γίνονται εκπτώσεις στην άνεση. Μάλιστα, ακόμα και υπό συνθήκες έντονης πίεσης, το Micra παίρνει λογικές κλίσεις, μένει σταθερό στη τροχιά του (όσο άτσαλα κι αν του φερθεί ο οδηγός), και αν το παρακάνετε ο από μηχανής θεός που ακούει στο όνομα ESP θα σώσει την κατάσταση.
Βέβαια, η Nissan εξοπλίζει το νέο της μοντέλο με τα καλύτερα ηλεκτρονικά της αγοράς, ώστε να μετακινήστε απροβλημάτιστα και με ασφάλεια. Για το λόγο αυτό, το Micra διαθέτει τα συστήματα Intelligent Ride Control και Intelligent Trace Control. To τελευταίο ενεργοποιεί ελαφρά τα φρένα, για να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην τροχιά που έχει επιλέξει ο οδηγός, με το Ride Control να κάνει χρήση του κινητήρα, των φρένων, αλλά και της λειτουργίας των αμορτισέρ, ώστε να διατηρεί πάντοτε σταθερό το αμάξωμα και να μην διαταράσσεται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Τιμολογιακά;
Σε όλα τα μοντέλα της αγοράς οι εκδόσεις diesel είναι ελαφρώς ακριβότερες από τις αντίστοιχες της βενζίνης. Στην περίπτωση του Micra τώρα η διαφορά αυτή αγγίζει τα 1.500 ευρώ. Πιο αναλυτικά το Nissan Micra με τον 0,9 λτ. κινητήρα στην έκδοση Energy κοστίζει 13.690 ευρώ, ενώ στην ίδια εξοπλιστική έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου, θα σας στοιχίσει 15.190 ευρώ.
0,9Τ ή diesel;
Ένα καυτό ερώτημα που η απάντηση δεν είναι εύκολη, μιας και όλα έχουν να κάνουν με τις αγοραστικές ανάγκες του καθενός. Αν δεν κάνετε πολλά χιλιόμετρα ανά έτος και δεν θέλετε να ανέβετε πολύ σε budget, η έκδοση των 0,9 λτ. είναι ιδανική για όσους αρέσκονται να κινούνται στο κλεινόν άστυ. Από την άλλη η πετρελαιοκίνητη version του καίει ελαφρώς λιγότερο, καταπίνει χιλιόμετρα για πλάκα (ok, και το βενζίνης το κάνει αυτό), χωρίς να πέφτει ο δείκτης του καυσίμου. Το μόνο σίγουρο είναι πως η τελική επιλογή είναι θέμα προτεραιοτήτων και τελικού budget που θέτει ο υποψήφιος αγοραστής. Το μόνο σίγουρο είναι πως το Micra θα το χαρεί, αφού προσφέρει πολλά σε ένα πακέτο. Τεχνολογία, εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, είναι μερικά μόνο εξ’ αυτών!
Το Nissan Micra είναι ο παίχτης που ανακατεύει για τα καλά την τράπουλα στη μικρή κατηγορία, που είναι και η πλέον εμπορική τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας!
Βενζίνη vs Diesel: Ποιο νικάει που;
Κόστος αγοράς: Βενζίνη
Συγκρίνοντας το ίδιο μοντέλο στην ίδια εξοπλιστική έκδοση, πάντοτε η έκδοση βενζίνης είναι φθηνότερη από την αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη. Αυτό γιατί κοστίζουν περισσότερο για να κατασκευαστούν, έχοντας ακριβότερα μέρη.
Κατανάλωση – CO2: Diesel
Στο τομέα της κατανάλωσης καυσίμου οι πετρελαιοκινητήρες έχουν το προβάδισμα, όπως και στις εκπομπές CO2. Κι αυτό γιατί η παραγωγή CO2 από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης προκύπτει σε συνάρτηση με την κατανάλωση. Για το λόγο αυτό μερικές εκδόσεις diesel απαλλάσσονται ή πληρώνουν ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας!
Βάρος: Ελαφρύτεροι οι βενζινοκινητήρες!
Mε δεδομένο ότι οι κινητήρες diesel αντέχουν σε μεγαλύτερες πιέσεις, αφού το καύσιμο αναφλέγεται στο θάλαμο καύσης με μεγαλύτερη συμπίεση και χωρίς τη βοήθεια μπουζί, όπως στους βενζινοκινητήρες, τα υλικά κατασκευής τους είναι πιο ανθεκτικά και πιο βαριά. Όπως είναι φυσικό, αυτή η διαφορά βάρους επηρεάζει μια σειρά από παράγοντες (κατανάλωση, εκπομπές ρύπων, ενεργητική ασφάλεια κ.ο.κ.), ενώ σε αρκετά μοντέλα μπορεί να υπάρχει και διαφορετική δομή ανάρτησης.
Ισχύς – ροπή: Μοιρασμένο το αποτέλεσμα
Η ισχύς των diesel συγκριτικά είναι μικρότερη από τους αντίστοιχης χωρητικότητας βενζινοκινητήρες, όμως η ροπή είναι ψηλότερη και αποδίδεται και σε πιο χαμηλές στροφές, αλλά έχουν μικρότερο φάσμα λειτουργίας. Από την άλλη οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης είναι ραφιναρισμένοι, έχουν καλύτερο ήχο και ως επί το πλείστον, προάγουν ελαφρώς περισσότερο την σπορ οδήγηση. Όμως τα πετρελαιοκίνητα σύνολα, είναι αχτύπητα στο τομέα της κατανάλωσης, όπου καίνε σαφώς λιγότερο από έναν κινητήρα βενζίνης. Επιπρόσθετα η οικονομία που προκύπτει, προέρχεται και από την τιμή ανά λίτρο καυσίμου, που στην περίπτωση του Diesel είναι φθηνότερο.
κείμενο: Γ. Μούζος