Δοκιμή: Nissan Navara NP300

Κοινοποίησε το άρθρο

Δεν είναι τυχαίο ότι φέρει στις αποσκευές του τον τίτλο του International Pick-Up of the Year για το 2016.

Το νέο ιαπωνικό Pick-Up στην νεότερη έκδοση του Double Cab, συνεχίζει να έχει περίοπτη θέση στην καρδιά κάθε επαγγελματία ή αγρότη με ένα εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα των 160 ίππων, είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα και με εξαιρετικό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, μεταφέροντας μεγάλα φορτία όλων των τύπων και καλύπτοντας κάθε επαγγελματική ανάγκη, ενώ, την ίδια στιγμή, το κόστος χρήσης του έχει μειωθεί θεαματικά, επίσης σημαντικό για την τσέπη του επαγγελματία στις δύσκολες εποχές που ζούμε…

Με δυναμική σχεδίαση, στιβαρό, ευκολοδήγητο εντός της πόλης αλλά και ακλόνητο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, με εξαιρετικό επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες σε όλες τις θέσεις και εντυπωσιακή ανταπόκριση στις εκτός δρόμου διαδρομές (πραγματικές εκτός δρόμου και όχι τύπου SUV), το νέο Navara NP300 σε κάνει να νιώθεις σιγουριά για το… “εργαλείο” που έχεις στα χέρια σου με παράλληλη αίσθηση άνεσης και ποιότητας ενός SUV !

gonews-testdrive-navara-np300-3

Παρά τις… μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος, η είσοδος στη καμπίνα του νέου Navara NP300 είναι εύκολη και δεν χρειάζεται να κάνεις… ακροβατικά. Σε αυτό βοηθούν και οι σχετικές χειρολαβές στις εμπρός κολώνες. 
Με τη σχεδίαση του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και του πίνακα οργάνων να έχει μεταβληθεί πλήρως, το στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι το άψογο φινίρισμα ενώ, τα πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι σκληρά μεν στην αφή αλλά καλής ποιότητας.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει μεγάλη ορατότητα περιμετρικά ενώ όλα τα χειριστήρια βρίσκονται τοποθετημένα σε σημεία με καλή εργονομία και η εξοικείωση μαζί τους είναι θέμα λίγων λεπτών.Ένα από τα στοιχεία που γίνονται άμεσα αντιληπτά είναι η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας ενώ, ο πληρέστατος εξοπλισμός σε θέματα άνεσης που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κλιματισμό δύο ζωνών και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας κ.ο.κ.) συγκαταλέγεται στα θετικά στοιχεία του οχήματος.

gonews-testdrive-navara-np300-5

Μια από τις σημαντικότερες διαφορές του νέου Navara NP300 από το μοντέλο που αντικαθιστά είναι πως, όλες ανεξαιρέτως οι Double Cab εκδόσεις του, είναι σε θέση να μεταφέρουν ωφέλιμο φορτίο άνω του 1,0t. την στιγμή που στην προηγούμενη γενιά του, το αντίστοιχο νούμερο ανέρχονταν έως στα 900 κιλά!
Στο χώρο φόρτωσης, το μεγάλο ωφέλιμο πλάτος των 1.560 χλστ. έχει διατηρηθεί ωστόσο, τόσο το μήκος (1.578χλστ. από 1.511χλστ.) όσο και το ύψος των πλευρικών τοιχωμάτων (474χλστ. από 457χλστ.) έχουν αυξηθεί.
Το ειδικό σύστημα με ράγες και κανάλια βαρέως τύπου, όπου εφαρμόζουν μετακινούμενες δέστρες, διευκολύνει σημαντικά την στερέωση πάσης φύσεως φορτίου.
Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε πως, το μέγιστο φορτίο που το νέο Navara μπορεί να έλξει, ανέρχεται στα 3.500 κιλά! 

Με χωρητικότητα 2,3λτ., ο νέος dCi κινητήρας του Nissan Navara NP300 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με μονό (160 ίπποι) ή διπλό (190 ίπποι) turbo.
Στην όποια έκδοση, κερδίζει τις εντυπώσεις με την γραμμική απόκριση της ροπής από το χαμηλό φάσμα των στροφών λειτουργίας, καθώς και τα περιορισμένα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου στις υψηλές στροφές.
Οι επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει που προσφέρει είναι εξαιρετικές ενώ, χάρη στην πολύ καλή συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, επιτυγχάνει ιδιαίτερα χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμου (6,4λτ./100χλμ.) σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Eμείς δεν καταφέραμε σε μικτή χρήση να κινηθούμε κάτω από τα 7,5 λίτρα, νούμερο επίσης εντυπωσιακό για τον όγκο και το βάρος του οχήματος.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, χάρη στη δεξαμενή καυσίμου των 80λτ., το νέο Navara είναι σχετικά εύκολο να επιτύχει μέγιστη αυτονομία αρκετά πάνω από τα 1.000 χλμ., ειδικά αν ο οδηγός του προσπαθήσει να κινηθεί σε «συντηρητικούς» ρυθμούς. 

gonews-testdrive-navara-np300-18

Βασισμένη στις εξαιρετικές επιδόσεις και την ομοιογένεια εντός και εκτός δρόμου της προηγούμενης γενιάς του Navara, η Nissan κυριολεκτικά άλλαξε τα πάντα καταφέρνοντας να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες του νέου Pick-Up της.
Το νέο στιβαρότερο πλαίσιο έχει αυξήσει την ακαμψία του μοντέλου ενώ, η νέα πίσω ανάρτηση με πέντε συνδέσμους, είναι μια καινοτόμος επιλογή για την κατηγορία. Πέραν ότι είναι ελαφρύτερη κατά 20 κιλά από τη λύση με φύλλα σούστας της προηγούμενης γενιάς, έχει βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα κύλισης, χωρίς να επιδρά αρνητικά στις μεταφορικές δυνατότητες του νέου Navara. Παράλληλα, το μειωμένο κατά 50χλστ. μεταξόνιο (3.150 χλστ.), έχει βελτιώσει την ευελιξία του μοντέλου (διάμετρος κύκλου στροφής 12,4μ.) ενώ τα δισκόφρενα (296χλστ. εμπρός, 295χλστ. πίσω), προσφέρουν ισχυρή πέδηση.

gonews-testdrive-navara-np300-30

Στον δρόμο, το Navara παρουσιάζεται ακλόνητο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες ενώ στο χώμα, το γρήγορο και με καλή αίσθηση, σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλή πληροφόρηση στον οδηγό. Οι πολύ καλές γωνίες του αμαξώματος και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης με κλείδωμα του πίσω διαφορικού και δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (κοντές), καθιστούν το νέο Navara ικανό να κινηθεί ακόμη και στις πιο δύσβατες διαδρομές μεταφέροντας πλήρες φορτίο. Επιπρόσθετα, μια σειρά προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων που περιλαμβάνει στοιχεία όπως τα ABS, EBD, BA, VDC, Hill Descent Control, Hill Start Assist αλλά και κάμερα οπισθοπορείας, προσφέρουν σημαντική βοήθεια στο έργο του οδηγού κάτω από όλες τις συνθήκες.

gonews-testdrive-navara-np300-31

Συμπερασματικά, το νέο διπλοκάμπινο Nissan Navara NP300 παντρεύει ιδανικά τις ικανότητες ενός pick-up με τον πολιτισμένο χαρακτήρα και τις μοντέρνες τεχνολογίες ενός σύγχρονου οχήματος ελεύθερου χρόνου. Το τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης της Nissan έλαβε σοβαρά υπόψη του τις ειδικές απαιτήσεις και προτιμήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς σε όλα τα στάδια δημιουργίας του νέου Navara και είναι σίγουρο ότι θα εκτιμηθεί από το αγοραστικό κοινό. Σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο, τα διπλοκάμπινα pick-up δεν είναι μόνο επαγγελματικά, και θεωρούνται ιδανικά οχήματα για τους χομπίστες γι` αυτό και μπορούν να αγοραστούν και από ιδιώτες, χωρίς επιβαρύνσεις στην τιμή τους. Στην Ελλάδα ζούμε με τους “πρωτότυπους” νόμους μας…

{gallery}dokimes/navaranp300{/gallery}