Δοκιμή: Opel Mokka 1.6 CDTi 136ps Auto FWD

Κοινοποίησε το άρθρο

Είναι σειρά του μικρού crossover της Opel να αποκτήσει τον καινούργιο αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων με απόδοση 136 ίππων που παίρνει τη θέση του γερασμένου 1.7. Στην δοκιμή μας με αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς…

Είναι σημείο των καιρών οι εταιρίες που διαθέτουν SUV ή Crossover ή όπως αλλιώς επιβάλλει το σύγχρονο μάρκετινγκ να ονομάζονται, να το διαθέτουν σε τετρακίνητες αλλά και δικίνητες εκδόσεις. Θέλουν να καλύψουν όλες τις ανάγκες και επιλογές των αγοραστών βλέπετε…
Με στιβαρή εμφάνιση SUV το Mokka επιβιώνει ως μία πρόταση που βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Μικρές στυλιστικές αλλαγές το ανανέωσαν και κερδίζει γρήγορα τις εντυπώσεις και καταφέρνει να παραμένει ως μία από τις δημοφιλέστερες προτάσεις στην κατηγορία του. Σχεδιαστικά κερδίζει τις εντυπώσεις με το συμπαγές στιλ, το σχετικά ψηλό αμάξωμα και τις πλαστικές επιφάνειες που το περιβάλλουν προσδίδοντας έναν περιπετειώδη αέρα.

gonews-opel-mokka 3

Εσωτερικά παραμένουν ίδιοι οι χώροι και θα φιλοξενήσει 4 επιβάτες με σχετική άνεση. Ο χώρος αποσκευών μας… ξίνισε αφού δεν τον λες και πολύ πρακτικό λόγου του μικρού πλάτους που διαθέτει. Πάντως έχει χωρητικότητα 356 λίτρα και θα φιλοξενήσει τις αποσκευές των επιβατών. Το εσωτερικό κατακλύζεται από διακόπτες και κουμπάκια ενώ στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη 7’’ με αρκετά καλά γραφικά και ανάλυση. Το σύστημα πολυμέσων IntelliLink είναι πλούσιο σε λειτουργίες, γρήγορο και θα συνδεθεί με όλες τις «έξυπνες» συσκευές. Ωστόσο, οι πολύ διακόπτες δεν είναι και ότι καλύτερο από πλευράς εργονομίας και κάθε άλλο παρά εύκολη κάνουν την ζωή του οδηγού. Η θέση οδήγησης είναι καλή, ο πίνακας οργάνων ευανάγνωστος και ευκρινής με φουλ πληροφορίες, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές. Καλός είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει το Mokka από τη βασική κιόλας έκδοση, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο για αυτόν που ψάχνει ένα αυτόματο μοντέλο στην κατηγορία.

gonews-opel-mokka 11

Στο Mokka της δοκιμής μας ο ντίζελ των 136 PS συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Πόσο καλός είναι αυτός ο συνδυασμός; Κανένα παράπονο από τον αλουμινένιο τετρακύλινδρο που είναι δυνατός, ροπάτος και οικονομικός.
Το αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για τις ομαλές αλλά όχι ιδιαίτερα γρήγορες αλλαγές σχέσεων, ενώ διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία που βελτιώνει ελαφρώς την ταχύτητα αλλαγών, αλλά η τοποθέτηση του πλήκτρου για αλλαγές στην κορυφή του λεβιέ δεν είναι και η καλύτερη.
Πάντως το SUV της Opel είναι ένα σχετικά σβέλτο αυτοκίνητο και ταυτόχρονα άνετο στους κακής ποιότητας δρόμους που διαθέτουμε. Λόγω του όγκου του στις στροφές το αμάξωμα παίρνει λογικές κλίσεις, ενώ στον ανοιχτό δρόμο η ποιότητα κύλισης είναι καλή, όπως και η ηχομόνωση με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους μόνο στις υψηλές ταχύτητες. Πάντως σε κάθε περίπτωση θα επιλέγαμε το αυτόματο κιβώτιο αφού έτσι αναδεικνύεται ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του Mokka.

gonews-opel-mokka 15

Συμπερασματικά, το Opel Mokka είναι, όπως είπαμε, ένα ισορροπημένο SUV με όπλο του κυρίως την συμπαγή εμφάνιση και τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λίτρων με 136 ίππους. Τώρα αν σας προβληματίσαμε για το ποια έκδοση είναι για εσάς η ιδανική, η Opel σας δίνει αρκετές επιλογές (τετρακίνητο ή 4×2 ή αυτόματο κιβώτιο ή μηχανικό) καλύπτοντας όλες τις σύγχρονες ανάγκες…

{gallery}dokimes/mokka_16_cdti_fwd_auto{/gallery}