Συνεχίστηκε και τον Ιούλιο η αύξηση των ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων στην ελληνική αγορά.
Η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα συνεχίζει τη σταθερά ανοδική της πορεία. Σε σύγκριση με τους πρώτους 7 μήνες του 2022 η αύξηση έχει φτάσει στο 26%. Τα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα πάντως είναι αυτά που παρουσιάζουν αύξηση.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και, την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Ιούλιο και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούλιος 2023 | Ιούλιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.390 | 10.874 | +13,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.018 | 838 | +21,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 25 | 24 | +4,2% |
| |||
Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 82.752 | 65.672 | +26,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 6.954 | 5.846 | +19,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 166 | 139 | +19,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών ως το Ιούλιο, είχε ως εξής:
Segment | Ιούλιος 2023 | Ιούλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 13,2% | 5,8% | +7,4 | 6,8% | 8,1% | -1,3 |
A-SUV | 3,2% | 2,3% | +0,9 | 2,1% | 1,6% | +0,5 |
A TOTAL | 16,4% | 8,1% | +8,3 | 9,0% | 9,7% | -0,8 |
B | 25,9% | 31,7% | -5,8 | 27,7% | 25,6% | +2,1 |
B-SUV | 27,3% | 22,5% | +4,8 | 25,5% | 24,3% | +1,2 |
B TOTAL | 53,2% | 54,2% | -1,0 | 53,3% | 50,0% | +3,3 |
C | 6,5% | 13,4% | -6,9 | 8,9% | 10,7% | –1,8 |
C-SUV | 18,4% | 17,0% | +1,4 | 20,9% | 21,6% | -0,8 |
C TOTAL | 24,9% | 30,4% | -5,4 | 29,8% | 32,3% | –2,5 |
D | 1,2% | 0,9% | +0,3 | 1,3% | 1,2% | +0,1 |
D-SUV | 2,8% | 4,1% | -1,4 | 4,9% | 4,8% | +0,1 |
D TOTAL | 4,0% | 5,0% | -1,0 | 6,2% | 6,0% | +0,2 |
E | 0,0% | 0,1% | –0,1 | 0,1% | 0,1% | –0,0 |
E-SUV | 0,2% | 0,5% | -0,3 | 0,3% | 0,4% | –0,1 |
E TOTAL | 0,3% | 0,6% | -0,4 | 0,4% | 0,5% | –0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | –0,1 | 0,3% | 0,3% | –0,1 |
F-G TOTAL | 0,3% | 0,4% | –0,0 | 0,4% | 0,4% | –0,0 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | –0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,2 |
MPV | 0,0% | 0,0% | –0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 1,0% | –0,3 | 0,6% | 0,8% | –0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 52,2% | 46,8% | +5,4 | 54,0% | 53,2% | +0,9 |
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε την κατανομή ανά καύσιμο.
Ιούλιος 2023 | Ιούλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιούν ‘23 | |
Βενζίνη | 38,3% | 47,8% | -9,5 | 44,1% | 47,1% | –3,1 | 37,2% |
Πετρέλαιο | 13,7% | 18,3% | -4,7 | 14,1% | 14,8% | –0,7 | 14,5% |
Υβριδικά (HEV) | 34,5% | 24,3% | +10,2 | 29,3% | 27,7% | +1,7 | 24,9% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 10,1% | 5,4% | +4,8 | 9,8% | 7,1% | +2,7 | 20,3% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,4% | 0,7% | –0,3 | 0,4% | 0,6% | –0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,0% | 3,4% | -0,5 | 2,4% | 2,7% | –0,3 |