Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο μέρος του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.
Η λειτουργία του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, είναι πλέον γεγονός. Με καθυστέρηση πολλών ετών, δόθηκαν στην κυκλοφορία, τα 65 χλμ. από τα 74,8 χιλιόμετρα που αφορά το συνολικό έργο. Πρόκειται για το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, κοντά στην Πάτρα. Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα μέχρι το Μιντιλόγλι θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν στην κυκλοφορία έως το τέλος Νοεμβρίου, με βάση το χρονοδιάγραμμα.
Με τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, η Ολυμπία Οδός καθίσταται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χλμ. Συνδέοντας τις Περιφέρειες Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας και κατ’ επέκταση άλλες δύο Περιφέρειες. Της Ηπείρου και των Ιόνιων Νήσων.
Μέσω της Ολυμπίας Οδού, η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα καλύπτεται σε 45 λεπτά, ενώ το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.
Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένα αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας.
Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,50μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.
Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:
• H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)
• Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)
• Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)
• Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)
• Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)
• Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)
• Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)
• Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)
• Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
Στην πορεία εκτέλεσης των εργασιών της σύμβασης παραχώρησης εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν συμπληρωματικές εργασίες, με σκοπό την ενίσχυση της λειτουργικότητας του έργου και λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των Δήμων, της Περιφέρειας, των τοπικών κοινωνιών. Αυτές οι εργασίες περιλαμβάνουν:
• Ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου στο σύνολό του και επέκτασή του σε γειτνιάζουσες τοπικές περιοχές.
• Κατασκευή νέου κλάδου στον Α/Κ Αμαλιάδας για τη σύνδεση με τον περιφερειακό καθώς και κατασκευή Άνω Διάβασης.
• Κατασκευή του Η/Κ Αλισσού.
• Αναβάθμιση υφιστάμενων των οδικών τμημάτων: i) συνδετήριας οδού του Α/Κ Κυλλήνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου, ii) συνδετήριας οδού από Α/Κ Γαστούνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου και iii) της οδού από το Αεροδρόμιο Αράξου έως τον οικισμό Λάππα.
• Μελέτη και κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε 14 περιοχές κοντά στον αυτοκινητόδρομο.
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 295 εκατομμύρια ευρώ και μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες, η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 385 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με 143 εκατομμύρια ευρώ.
Δείτε την τελετή παράδοσης του Αυτοκινητόδρομου ή οποία έγινε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.