Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση αλλά θα βασίζονται σε κινητήρες καύσης τα επόμενα χρόνια

Κοινοποίησε το άρθρο
ford

Οι εταιρείες εξακολουθούν να βασίζουν το 85% της παραγωγής τους στην τεχνολογία κινητήρων καύσης παρά την ώθηση των πωλήσεων προς την ηλεκτροκίνηση.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

LIVE TV : Δείτε live την εκκίνηση του Ράλι Κροατίας

Δείτε σε ζωντανή σύνδεση με το Ζάγκρεμπ, την εκκίνηση του Ράλι Κροατίας     Το ασφάλτινο Ράλι Κροατίας είναι ο τέταρτος αγώνας του WRC για το 2024...

MAZDA CX-80 : Big in Japan (video)

Το ολοκαίνουργιο CX-80 είναι πλέον η νέα ναυαρχίδα της MAZDA στην Ευρώπη, αφού πρόκειται για το πιο ευρύχωρο μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της ιαπωνικής...

HYUNDAI i30 2024: Διακριτική αναβάθμιση

Διακριτική σχεδιαστική ανανέωση και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και ασφάλειας χαρακτηρίζουν το νέο HYUNDAI i30     Η ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία του HYUNDAI i30 συνεχίζεται, κάτι που σημαίνει...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται εν μέσω της μετάβασης τους στην ηλεκτρική κινητικότητα, αλλά εξακολουθούν να πωλούν  το 85 % των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με κοινή μελέτη του γερμανικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανίας VDA και Deloitte.

Η μελέτη, που διεξήχθη στις αρχές του 2021, διαπίστωσε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών που ερωτήθηκαν υποστηρίζουν την ηλεκτροκίνηση ως τεχνολογία του μέλλοντος, με περισσότερο από το 80 % να υποθέτει ότι αυτή η τεχνολογία κίνησης θα καθιερωθεί ως πρότυπο τεχνολογίας.

Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων (πάνω από το 80 τοις εκατό) δηλώνουν ότι έχουν ήδη αρχίσει να μεταβαίνουν στην ηλεκτροκίνηση. Μόνο το 10 τοις εκατό των εταιρειών δεν βλέπουν κανέναν λόγο να μεταμορφωθούν, καθώς λένε ότι δεν επηρεάζονται λόγω του χαρτοφυλακίου προϊόντων τους.

Ωστόσο, το 88 % δεν αναμένει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα αντικατασταθεί πλήρως από την ηλεκτροκινητικότητα έως το 2030 ή αργότερα.  Μερικές από τις εταιρείες που ερωτήθηκαν υποθέτουν ότι οι κυψέλες καυσίμων ή τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν επίσης να φτάσουν στα (πρόσθετα) πρότυπα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν πάνω από το 30% των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης σε τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, επενδύοντας συνολικά το 85 % των κερδών από την παραδοσιακή ενδοθερμική τεχνολογία για να ενισχύσουν παράλληλα την τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση.

«Όπως δείχνει η επενδυτική συμπεριφορά των κατασκευαστών αυτοκινήτων, αναμένουν ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να αυξάνονται σημαντικά», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Harald Proff, συνεργάτης και επικεφαλής του τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας στην Deloitte Germany και Global.

«Δείχνει επίσης ότι οι εταιρείες επικεντρώνονται στρατηγικά στην αίσθηση της αναλογίας. Ένα μεγάλο ποσοστό ακολουθεί μια στρατηγική συγκομιδής, δηλαδή μια ελεγχόμενη, αργή απόσυρση από την αγορά τεχνολογιών καύσης, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί τον τομέα της ηλεκτροκίνησης».

Ο Proff σημείωσε αντίθετα, πιο ριζοσπαστικές στρατηγικές, όπως η ταχεία έξοδος από την αγορά σε πρώιμο στάδιο, ακολουθούνται μόνο από μια μειοψηφία των ερωτηθέντων.

Ερωτηθείς για τα μεγαλύτερα εμπόδια στην γρήγορη μετάβαση, οι 83 εταιρείες ανέφεραν την έλλειψη πολιτικής υποστήριξης και σχεδιασμού βεβαιότητας ως το μεγαλύτερο εμπόδιο.

Επιπλέον, αναφέρθηκαν επίσης οι αυξανόμενες απαιτήσεις βιωσιμότητας, η αργή επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων.

Τέλος, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπόρεσαν να υποδείξουν ποια μέτρα οικονομικής πολιτικής θεωρούν ιδιαίτερα χρήσιμα.  Αυτό που θα ήθελαν να δουν από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής είναι κυρίως χαμηλότεροι φόροι και ενεργειακό κόστος, μείωση της γραφειοκρατίας, ταχύτερη επέκταση των υποδομών φόρτισης και μεγαλύτερη ευελιξία στην αγορά εργασίας.

«Οι εταιρείες προχωρούν μπροστά στον μετασχηματισμό», δήλωσε ο πρόεδρος της VDA, Χίλντεγκαρντ Μιούλερ, σε δήλωσή του.

«Για έναν επιτυχημένο και βιώσιμο μετασχηματισμό, οι άλλες συνθήκες πολιτικού και οικονομικού πλαισίου είναι επίσης κρίσιμες, όσον αφορά τις υποδομές φόρτισης, την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τη μείωση της γραφειοκρατίας, την κατάρτιση εξειδικευμένων εργαζομένων και τη δημιουργία κατανοητών και διαχειρίσιμων απαιτήσεων βιωσιμότητας».