Ο Diess είναι πρόθυμος να συνεργαστεί με τους αντιπάλους του για να πιάσει τους ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης και της Tesla.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
PEUGEOT σε τιμές Black Friday όλο το Νοέμβριο
TOYOTA GR86 Rally Legacy: Η αναβίωση του Celica GT-Four (video)
Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Που θα βρείτε τα ειδοποιητήρια
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Ο Όμιλος Volkswagen είναι έτοιμος να συνεργαστεί με ομοτίμους και εταιρείες τεχνολογίας για να ενισχύσει την κλίμακα, την ταχύτητα και την εξοικονόμηση πόρων στην ανάπτυξη λογισμικού, καθώς εταιρείες όπως η Tesla και η Intel έχουν αφήσει πίσω τους τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η VW είναι «πάντα ανοιχτή» στη συνεργασία με τρίτα μέρη για λογισμικό και διερευνά τακτικά επιλογές, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Herbert Diess στο Bloomberg News.
Η αυτοκινητοβιομηχανία διπλασίασε τις δαπάνες για ψηφιοποίηση στα 31 δισεκατομμύρια δολάρια, ως μέρος ενός πενταετούς σχεδίου πέρυσι που θα κατατεθεί στον ετήσιο προϋπολογισμό που θα ανακοινωθεί τον επόμενο μήνα.
«Το άνοιγμα των τεχνολογικών μας πλατφορμών σε άλλους είναι μέρος της στρατηγικής μας για τη μόχλευση των οικονομιών κλίμακας», δήλωσε ο Diess.
Η VW έχει λίγο χρόνο να διαθέσει για να απογειώσει τις λειτουργίες λογισμικού της, συγκεντρωμένες με το σήμα Cariad, οραματιζόμενη μια ευέλικτη, αυτόνομη μονάδα. Ωστόσο ένας αριθμός ειδικών λογισμικού αποχώρησε και η VW πέρυσι και αναγκάστηκε να αλλάξει τακτική, θέτοντας την Audi επικεφαλής.
Μετά την ηλεκτροκίνηση, η μετατροπή των αυτοκινήτων σε ψηφιακές συσκευές με συνδρομητικές υπηρεσίες είναι ο επόμενος στόχος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μέχρι το 2030, περισσότερο από το ένα πέμπτο των εσόδων από αυτοκίνητα θα προέρχονται από λογισμικό, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Capgemini.
Τα σχόλια του Diess ακολουθούν τις παρατηρήσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της BMW, Oliver Zipse, την περασμένη εβδομάδα, ο οποίος είπε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μοιραστούν τα έξοδα για βασικά πλαίσια λογισμικού, καθώς δεν διαφέρουν πολύ από μάρκα σε μάρκα.
Αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μια αρνητική ιστορία όσον αφορά τη συνεργασία, πρέπει λοιπόν να ξεπεράσουν τις αντιπαλότητες και να εστιάσουν στους διαφορετικούς κύκλους ανάπτυξης.
Η Daimler και η BMW, μόλις σε λίγους μήνες μετά την συνεργασία τους στην τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης, πέρυσι πήραν διαφορετικούς δρόμους, αφού απέτυχαν να βρουν έναν κοινό σημείο επαφής.
Οι προηγούμενες συζητήσεις μεταξύ των τριών μεγάλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για ένα κοινό λειτουργικό σύστημα κατέρρευσαν με τα χρονοδιαγράμματα, δήλωσε ο επικεφαλής της Cariad, Dirk Hilgenberg, σε μια έκθεση που δημοσιεύτηκε στο WirtschaftsWoche αυτόν τον μήνα.
Η επίτευξη τεράστιου όγκου δεδομένων θα είναι κρίσιμη για την αυτόνομη οδήγηση, κάτι που ο Diess αναμένει να προκαλέσει μια ακόμη βαθύτερη αναστάτωση για τη βιομηχανία από τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Google της Alphabet είναι ήδη εμφανής στους πίνακες ελέγχου αυτοκινήτων με το Android Automotive OS και την Intel Mobileye τον περασμένο μήνα να ανακοινώνουν σχέδια για υπηρεσίες robotaxi που θα μπορούσαν να ξεκινήσουν πιλοτικές λειτουργίες το επόμενο έτος.
Η Apple, της οποίας η διεπαφή CarPlay χρησιμοποιείται από εκατομμύρια οδηγούς για να ελέγχουν τη μουσική, να λαμβάνουν οδηγίες πλοήγησης και να κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου, εργάζεται σε τεχνολογία που θα έχει πρόσβαση σε λειτουργίες όπως το σύστημα κλιματισμού, το ταχύμετρο, το ραδιόφωνο και τα καθίσματα, σύμφωνα με διάφορες πηγές.
«Το λογισμικό αυτοκινήτων είναι ο τελευταίος τομέας στον οποίο η Ευρώπη έχει ακόμα την ευκαιρία να δημιουργήσει μια ισχυρή θέση και να ανταγωνιστεί τις ΗΠΑ και την Κίνα», δήλωσε ο Diess. «Μόνο μερικές σύνθετες στοίβες λογισμικού θα επικρατήσουν», είπε, συγκρίνοντάς το με την κυριαρχία των συστημάτων Android της Google και iOS της Apple στον χώρο των smartphone.