Πως η Ιταλία αξιολογεί τον κύκλο ζωής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Κοινοποίησε το άρθρο
To ηλεκτρικό που σάρωσε στις δοκιμές του Euro NCAP

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει σκληρά τους κατασκευαστές και τα κράτη – μέλη της, ώστε να εξαπλωθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

FORD Puma Sound Edition: Δείτε…ακούστε και οδηγήστε τη νέα έκδοση των Puma 1.0 EcoBoost...

Η έκδοση Sound Edition διευρύνει την ολοκληρωμένη γκάμα εκδόσεων των FORD Puma 1.0L MHEV και Gen-E προσθέτοντας στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό τους ξεχωριστά στοιχεία...

CITROEN C5 Aircross 2025: Υβριδικό και ηλεκτρικό SUV με κορυφαία άνεση και τεχνολογία –...

Το νέο CITROEN C5 Aircross 2025 εγκαινιάζει μια νέα εποχή για τη μάρκα, με ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις, αυτονομία έως 680 χλμ. και άνεση...

1ο Ράλι Παρνασσού: Έπεσε η αυλαία στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Χώματος

Με το Ράλι Παρνασσού, στο οποίο επικράτησαν οι πρωταθλητές Παπαδημητρίου – Κουζιώνης, ολοκληρώθηκε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2025.     Με το 1ο Ράλι Παρνασσού έπεσε...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Volvo Ex30

Προκειμένου να διευκολύνει την μετάβαση και να περιοριστούν τα προβλήματα, η Ιταλική Γερουσία υιοθετεί μια αρχή.  Ονομάζεται Life Cycle Assessment (LCA) και με αυτό σκοπεύει να καθοδηγήσει την οικολογική μετάβαση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Το αίτημα προέρχεται από την Επιτροπή Δημοσίων Έργων της Γερουσίας.

Η αξιολόγηση κύκλου ζωής είναι μια αναλυτική και συστηματική μεθοδολογία που αξιολογεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενός προϊόντος (ή υπηρεσίας) από τη γέννηση έως τον θάνατο, καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, από την παραγωγή, την διάθεση, την κυκλοφορία και την απόσυρση του.

Πρώτα, έφτασαν τα ναι των επιτροπών Βιομηχανίας και Περιβάλλοντος του Palazzo Madama.  Μετά από αυτό, η επιτροπή Δημοσίων Έργων επικεντρώθηκε στους στόχους βιώσιμης κινητικότητας που περιλαμβάνονται στο πακέτο «Fit for 55» που ξεκίνησε από την Επιτροπή της ΕΕ στις 14 Ιουλίου.

Σε τι αποσκοπεί η Επιτροπή;  

Η πρόβλεψη ότι οι εκπομπές από τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πρόσφατα θα πρέπει να μειωθούν (σε σύγκριση με το 2021) κατά 55% έως το 2030 και κατά 100% έως το 2035», υπογραμμίστηκε στη γνωμοδότηση.  Δηλαδή, αυτοκίνητα με μπαταρία που θα παράγονται από το 2035, απαγορεύοντας συγχρόνως τα θερμικά.

Και από το 2035, τι συμβαίνει με τα νέα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας γενιάς Euro 6;  Απαγορεύεται η παραγωγή.  Ακόμη και εκείνα με καύσιμα χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα (υγρά ή αέρια) και υβριδικά οποιουδήποτε είδους, περιλαμβάνονται στην προσθήκη.  Φυσικά, θα εξακολουθούν να υπάρχουν.  Προς όφελος μόνο των ηλεκτρικών που ταξινομούνται ως αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών.

 Τι αξιολογείται; 

Η επιτροπή δημοσίων έργων, με πρωτοβουλία των γερουσιαστών της Ένωσης, έστειλε επίσημο αίτημα στην κυβέρνηση Ντράγκι να εργαστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο έτσι ώστε η προώθηση της οικολογικής μετάβασης να βασίζεται σε βιώσιμες (περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικές) και πιστοποιημένες διαδικασίες.

Να υιοθετήσουν τις αρχές της Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής για την αξιολόγηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος (εκπομπές CO2) προϊόντων και υπηρεσιών.

Επομένως, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η παραγωγή, η διανομή, η χρήση και η τελική του διάθεση πρέπει να αναλυθούν. Οι τιμές των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που σχετίζονται με τον κύκλο ζωής του πρέπει να αξιολογηθούν.

Το CO2, το περιβόητο διοξείδιο του άνθρακα, καταλήγει ως στόχος, ως υπεύθυνο για την κλιματική αλλαγή.  Ο νούμερο ένα παράγοντας για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, με την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να εξεταστεί η αύξηση του ανθρωπογενούς φαινομένου του θερμοκηπίου, να μετρηθεί με βάση την ποσότητα των εκπομπών CO2 στην ατμόσφαιρα, που παράγεται από την κατανάλωση ενέργειας και ύλης στον κύκλο ζωής ενός προϊόντος.

Η αξιολόγηση του κύκλου ζωής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για κάθε κυβέρνηση που επιθυμεί την ταχύτερη οικολογική μετάβαση, ιδιαίτερα σε χώρες όπως η δίκη μας που βρίσκεται στην έξοδο μιας επώδυνης οικονομικής κρίσης.