Ενεργοί αερόσακοι φτέρνας υπόσχονται μεγαλύτερη ασφάλεια για τα πόδια και αποτελεσματικότερη προστασία από τους αερόσακους γονάτων.
Οι αερόσακοι ξεκίνησαν αρχικά από τα τιμόνια και στη συνέχεια επεκτάθηκαν και σε άλλα σημεία του εσωτερικού των αυτοκινήτων. Αποτελώντας πλέον βασικό χαρακτηριστικό ασφάλειας όλων των μοντέλων. Με το πέρασμα των χρόνων, οι αερόσακοι αυξήθηκαν. Και πλέον τους συναντάμε σε σημεία που προστατεύουν, το κεφάλι, τα πλευρά, το θώρακα και τα πόδια.
Ένα σημείο όμως που δεν είχαμε φανταστεί ότι μπορούσαν να προστατεύσουν, ήταν η φτέρνα. Πρόσφατα η εταιρεία ZF Lifetec, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει τον πρώτο ενεργό αερόσακο φτέρνας!
Ο αερόσακος Active Heel Airbag μπορεί να ενσωματωθεί απευθείας στο πέλμα των ποδιών χωρίς να απαιτείται επιπλέον χώρος. Σε περίπτωση σύγκρουσης, ο αερόσακος φουσκώνει κάτω από τη μοκέτα του δαπέδου του οχήματος, παρέχοντας την απαραίτητη σταθερότητα στη φτέρνα.
Ο αερόσακος φτέρνας, αναμένεται να κάνει πιο αποτελεσματικούς και τους αερόσακους γονάτων. Γιατί η προστασία των ποδιών εξαρτάται και από τη θέση των πελμάτων κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης.
Ο αερόσακος Active Heel θα δημιουργεί μια ομοιόμορφη επιφάνεια επαφής για τη φτέρνα σε περίπτωση σύγκρουσης. Έτσι, θα μειώνεται ο κίνδυνος τραυματισμού από το στρίψιμο του ποδιού όταν χτυπήσει σε μια άκρη. Όπως το πεντάλ του φρένου.
Ο συγκεκριμένος αερόσακος φτέρνας έχει μελετηθεί ώστε να είναι αποτελεσματικός και στα μελλοντικά αυτοκίνητα. Που θα έχουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Για τις περιπτώσεις που τα καθίσματα θα μετακινούνται πιο πίσω. Στις λεγόμενες θέσεις άνεσης. Τότε ο ενεργός αερόσακος φτέρνας θα μπορεί να ενεργοποιηθεί με ένα κουμπί. Ή αυτόματα με εσωτερική παρακολούθηση από κάμερα.
Ο αερόσακος Active Heel της ZF αναμένεται να είναι διαθέσιμος το 2028 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα ενδιαφερθούν. Και θα μπορεί να προσαρμοστεί σε σχεδόν οποιοδήποτε μοντέλο οχήματος.